[Subversion] Mappen met zelfde structuur -> fout

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hobbles
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-04 00:16
Ik gebruik SVN om mijn Visual basic projecten te beheren die ik voor school moet maken. Nu heb ik Subversion geinstalleerd op mijn Linux server. Ik kan deze bereiken en alles doen, maar als ik nu een "solution" heb die 2 projecten bevat(dus 2 mappen), dan loopt er iets fout.

Dus even een layout;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Solution
   Project 1
     bin
     debug
     een hoop bestandjes zonder map
   Project 2
     bin
     debug
     een hoop bestandjes zonder map

Indien ik eerst project 1 maak, en de solution backup op de server, dan lukt dat. Maar als ik nu project 2 probeer te backuppen, dan krijg ik een melding dat er al een object bestaat met de naam "bin" en "debug".

Ik heb de documentatie en de FAQ's van Subversion en Turtoise(het programma dat ik op mijn pc heb) nagelezen, maar kan niets nuttigs vinden dat dit probleem kan oplossen.

Ik hoop dat iemand een oplossing kent, want ik zit een beetje met de handen in het haar omdat de projecten een beetje in het honderd lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hobbles op 26-03-2006 00:23 ]

Everything is possible if you really want it.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Nu denk ik waarschijnlijk iets te makkelijk, maar zou het niet handiger zijn om dezelfde folderstructuur voor bij je thuis ook zo aan te houden? :)

Signature

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Waarschijnlijk heb je in je repository je eerste project ingechecked in de root. Je had het moeten inchecken in een subfolder.

Mijn repo ziet er zo uit: "Projectgroep/Project/<files>", dan kun je meerdere projecten in 1 repo kwijt.

De makkelijkste manier om dat te doen vind ik om een folder in je repo aan te maken (kan met Tortoise, in de repo-browser geloof ik). Dan die folder uitchecken naar je filesystem, alle files erin zetten en dan inchecken.

[ Voor 36% gewijzigd door Gerco op 26-03-2006 11:00 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Hobbles
Dus als ik je goed begrijp moet ik n nieuwe lege map maken op de SVN-server, en van deze map een repository maken.

Dus heb ik het volgende gedaan: In de SVN root repository (weet niet als dit correct is) heb ik een map genaamd "ProjectVB" gemaakt. Daarna het command "svnadmin create ProjectVB" uitgevoerd. Dus ik veronderstel dat ik op deze manier de repository heb gecreeerd.

Nu heb ik dus een nieuw probleem, tijdens het aanmaken van een nieuwe module kan ik niet meer inloggen op de server...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
cvs.exe [checkout aborted]: unrecognized auth response from www.adres.be: SSH-1.99-OpenSSH_3.9p1

Fout, CVS werkzaamheden mislukt

In C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\: "C:\Program Files\TortoiseCVS\cvs.exe" "-q" "login"
CVSROOT=:pserver:timmy@www.adres.be:22/ProjectVB

Logging in to :pserver:timmy@www.adres.be:22:/ProjectVB
cvs.exe [login aborted]: Error reading from server www.adres.be: -1: Unknown error

In C:\DOCUME~1\ADMINI~1\LOCALS~1\Temp\: "C:\Program Files\TortoiseCVS\cvs.exe" "-q" "-Q" "ls" "-q" "/"
CVSROOT=:pserver:timmy@www.adres.be:22/ProjectVB

cvs.exe [ls aborted]: unrecognized auth response from www.adres.be: SSH-1.99-OpenSSH_3.9p1

Ik heb de authz en passwd en svnserve.conf aangepast van de conf map in de nieuwe repository zodat deze zou moeten werken. Maar blijkbaar doe ik iets heel erg fout :(

Zelfs met anon-access op read kan ik mijn repository niet bekijken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom zit je met CVS in een Subversion repository te rommelen :? Met welke van de twee ben je nou bezig?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Hobbles
Ok, bedankt om me hierop te wijzen Spider... Ik ben blijkbaar een beetje in de war vandaag. Ik heb dus Tortoise CVS en Tortoise SVN geinstalleerd, en ik had dus de verkeerde client gebruikt. Eventjes de CVS versie eraf gooien zodat ik me niet meer kan vergissen!

Ik denk dat ik het nu wel aan het werken heb gekregen... met behulp van de repository browser, met dank aan Gerco

Pagina: 1