Field of view vergroten op een enkele monitor

Pagina: 1
Acties:

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09-2025
Ik wil graag weten of het mogelijk is de field of view in games te vergroten zonder gebruik te maken van een triple-monitor-opstelling.

Dus zoals met de TripleHead2Go
( http://www.matrox.com/gra...go/gaming/screenshots.cfm ), maar dan op één monitor.

Door bijvoorbeeld een andere lengte/breedte-ratio in te stellen.
Ik wil meer bewust zijn van wat er om me heen gebeurt in games, daarom wil ik de FOV vergroten.
Zelfs als dit het beeld (aan de ranen) zou vervormen (als bij een groothoeklens).

Weet iemand hoe en of dit mogelijk is?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 12:31

hellbringer

Weeeeeeee!

Bij sommige spellen kun je dit gewoon instellen via de console, in UT was het zelfs mogelijk om je field of view helemaal 360graden te maken (Oftewel je ziet alles om je heen) maar dit wordt door sommige online servers herkent als een cheat (omdat je ook kan zien wat er achter je gebeurt)
Om welk spel gaat het?

• FrankNLD
Met name Battlefield 2. En eventueel voor Counter-Strike Source.

• FrankNLD
Bedankt weeeee!. Ik weet nu in welke richting ik moet zoeken. _/-\o_

Voor Battlefield Vietnam vond ik het volgende:

In de console:

"
renderer.fieldOfView 1

The default Field of View (FOV) is 1. Values between 0 up to 1 (e.g. 0.85) will give you a closer (zoomed right in) FOV than normal, while values over 1 (e.g. 1.5) will give you a farther FOV than normal. Experiment with values close to 1 to see if it suits you better than the default. Values below 1 can improve performance due to a reduction of what is being drawn (visible) on screen.
"

Field of view moet dus altijd door het spel zelf ondersteund worden?
Dus een standaard console-command zijn?

Of is er nog een mogelijkheid dit rechtstreeks vanuit de drivers (Nvidia) te regelen voor alle spellen?