Instellen geluid

Pagina: 1
Acties:

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-02 21:12
Hallo,

Hoe ik zo op dit idee ben gekomen. Heb vanavond mogen genieten van het prachtige geluid van een sony s-force pro 2.1 set. En ben aan het denken gegaan hoe ik mijn eigen installatie kan verbeteren qua instellingen.

Ik heb een creative 128 bit kaart met 5.1. Hier ook een 5.1 set van provision (sony?) aangesloten. Niet echt iets om trots op te zijn. Maar het geluid is redelijk tot goed. Maar met instellingen valt veel te kloten.

ik gebruik

- Windows media player 10
- De kaart met instellingen
- crossover op 200 hz
- cmss 3d aan op stereosurround upmix
- srs wow effecten uit in media player
- wat gesleuteld aan de equalizer van media player

Wat adviseren jullie nou. Een betere player dan media player? andere programmatjes die het geluid verbeteren?

Bedankt.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Alle eq's/sound-"enhancers" uitzetten en gewoon lekker in stereo (2.1) luisteren.

Wat je kan proberen om het geluid te verbeteren is Foobar 2000 als speler te gebruiken. Zet de resampler DSP op 48khz en de output op Kernel Streaming.

• vanWalsum
Ik heb btw een live! 24 bit. Verkeerd gekeken. Maargoed, ik zit nog met de volgende vraag.

Met mijn onboard kaart (ac'97) kon ik alle 5 speakers afzonderlijk bedienen. Met welke mixer kan dit bij een 24 bit? Want dit was toch eigenlijk wel een must voor het afstellen. Welke driver of andere mixer kan ik gebruiken?

• vanWalsum
Nog een vraag dan.

Mijn setup nu.

1. SB Live! 24 bit
2. Sweex 6 channel kaart

Omdat ik de 2 poorten line-in en microfoon nodig heb (er zit maar 1 ingang op de SB) heb ik de sweex erbij gezet, welke beschikt over een line-in en microfoon. Hoe stel ik nou in dat hij de microfoon en de line-in, in dit geval de tv kaart. Afspeelt over de SB.

En dan heb ik nu ook alle andere drivers verwijdert. En alleen de driver van c-media geinstalleerd voor de sweex, en de driver van creative voor de SB. Zonder andere programmatjes. Alleen nu doen de subwoofer het dus niet omdat ik het laat spelen op 5.1CHANNEL. Hoe laat ik nou mijn center/sub en rear speakers weer meedraaien. Die loze optij in het configuratiescherm werkt niet. Is er nergen een mixer te vinden? die het werk van de creative programmatjes vervangt. (aex control enz)

Of een vervanger voor het programma SRS CircleSurround II van microsoft windows mediaplayer. Alleen dan iets gratis.

[ Voor 7% gewijzigd door vanWalsum op 26-03-2006 14:47 ]