Toon posts:

Niet al te duur Gaming PCtje

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey GOTers!
Ja ik ben nieuw hier, dus ik zeg meteen maar hallo!...Staat wel zo netjes :)

Ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen dat naast wat surfen, downloaden en photosoepen vooral gebruikt zal worden voor games.
Omdat ik pas 18 jaar ben en dus niet al teveel geld te spenderen hebt zit mn budget rond 1100 euro (dus niet hoger dan 1200 zal ik maar zeggen). Om verder wel mee te kunnen met nieuwere games heb ik besloten om een gemakkelijk up te daten systeem te kiezen.
Ik heb niet echt veel kennis van hardware dus ik sta open voor suggesties :)

Hier gaat het allemaal over:

Processor:
AMD Athlon 64 3700+ San Diego (Boxed) € 215,37
Dit lijkt me een mooie processor qua prijs/kwaliteit.
Verder ben ik ook wel geinteresseerd in de Athlon 64 X2 3800+. Deze is iets duurder natuurlijk. Zijn de prestaties véél beter?

EDIT: Wordt waarschijnlijk een Athlon 64 X2 3800+ €295,90

Mobo:
Asus A8N-SLI SE nForce 4 SLI € 96,05
ja, een SLI. Ik ben later van plan naast de 6800 GT die ik ga kopen (zie beneden) er nog één te plaatsen voor de toekomst. Dus 2 6800 GT's. (Ik weet overigens niet of dit een goed idee is :P )

EDIT: wordt een Gigabyte GA-K8N-SLI €82,60

Geheugen:
1 GB PC 3200 DDR, CL3 (Kingston ValueRAM) € 76,51
Ik ga er later nog 1 bijkopen voor in totaal 2GB RAM (lijkt me op dit moment nog niet nodig). Verder heb ik geen idee wat CL3 is en ik heb er ook niet over kunnen vinden (behalve een onduidelijke duitse site

HDD:
Samsung Spinpoint SP2504C (250 GB, 7200RPM, SATA-II, 8MB, NCQ) €85.50
Ik kwam up de keuze van deze HDD nadat ik gelezen had dat er veel problemen zijn met de Maxtor DiamondMax 10 schijven in combinatie met nForce 4. Verder heb ik gelezen op de survey van de Samsung dat het vooral een stille schijf is, wat ik wel prettig vindt. Is 8MB een probleem?

Videokaart:
Tja na veel nadenken had ik gekozen voor de
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (Extreme N6800GT) (met SLI functie) € 215,08
Ik heb deze kaart gekozen omdat het een goede kaart is voor die prijs en de 7900 is me nog iets te duur. Ik zit erover na te denken om later een tweede 6800 GT aan te schaffen en ze samen laten draaien. Ik weet niet of dit een slim idee is. :/

EDIT: Wordt Waarschijnlijk Asus GeForce 7600 GT €193,84 (later in SLI)

Behuizing:
AOpen H600B (ATX, 350W, zwart) € 81,88
Persoonlijk vindt ik dit een mooie kast en de prijs spreekt mij ook wel aan. Ik heb in de survey van dit product (http://tweakers.net/productsurvey/54568) gelezen dat er een goede koeler standaard op zit (Nexus D12SL-12) Maar verder wordt er gezegd dat er wel problemen zijn met het installeren van meerdere koelers. Ik weet niet of extra koeling een verijste is met mijn huidige systeem. Zo ja, zijn er nog goede alternatieve behuizingen van rond de 80 euro? liefst een zwarte :P . Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer qua behuizingen

Wordt een CoolMaster Centurion 5 € 52,16, moet nog beslissen over PSU

CD/DVD: Een brander heb ik niet nodig en er zit er al 1 in mn laptop, dus ja wat moet je met zo'n ding. Ik heb dus gekozen voor een normale CD/DVD Speler.
mijn keuze is gevallen op de
Plextor 16x 50x PX-130A (zwart) € 24,95
Goede kwaliteit? Ik ken het merk Plextor namelijk niet

Monitor:
De TFT schermen van Samsung zien er wel slick uit. Ik heb gekozen voor een 17":
Samsung SyncMaster 730BF (17" 4ms) € 270,-

Keyboard:
Logitech UltraX keyboard (USB) € 19,11
Ik vindt laptop toetsen heerlijk typen, dus daarom de keuze voor dit prachtig dingetje :9

Verder heb ik geen behoefte aan een geluidskaart en mijn muis voldoet nog prima evenals mn speakerset
Heb ik nog wat extra koeling nodig voor dit systeem? van koeling heb ik helemaal geen kaas gegeten.

De totale kosten: € 1084,45 (zonder bezorging en de laagste pricewatch prijzen natuurlijk, tel er nog maar 60 eurootjes bij op)

Zo mijn vragen aan jullie zijn:

Zal dit systeem zo bij elkaar stabiel draaien?

Zijn er genoeg upgrade mogenlijkheden?

Heb ik nog koeling nodig?

Hebben jullie nog alternatieven die wat beter/goedkoper zijn voor sommige onderdelen die ik over het hooft hebt gezien?

Zal dit systeem zowiezo nieuwe games goed aankunnen? ;)

Remember, ik wet niet zo heel veel van hardware, go easy on me :*)

Groeten,

Jaap

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 15:35 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Alleen 1 puntje: Neem ajb twee modules van 512 MB, zo behoud je je Dual Channel geheugen mogelijkheid :)
Verder compliment voor je topicstart d:)b

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Is het DuelChanel geheugen een belangrijk punt? Als ik twee reepjes van 512MB neem is het wat lastig om mn ram geheugen goedkoop te upgraden van 1GB naar 2GB

bedankt voor het complimentje :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:54
Wanneer je met 1 geheugenmodule draait kan je niet in dual channel draaien. CL3 geeft de CAS latency aan, CL2,5 geheugen van een ander merk kost even veel maar is een tikkie sneller.

Zelf denk ik dat de voeding in die Aopen kast wat krap is. Daarnaast is de Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 ook een mooi alternatief. Ik vind die net wat stijlvoller dan de H600B, maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak.

Het moederboard zou ik persoonlijk omwisselen voor de Gigabyte GA-K8N-SLI. Stuk goedkoper, heeft ook SLI en een passief gekoelde chipset (ongeveer 82 euro).

Ik zou toch aanraden om 10 euro meer aan de optical uit te geven. Voor 35 euro heb je al een 16x dual layer dvd brander. Misschien dat je het nu niet gebruikt, maar over een tijdje wel. En dan is het toch wel handig als het er al inzit.

Daarnaast is Gigabyte natuurlijk een beter merk dan Asus :P ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Spixo op 25-03-2006 23:02 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:03
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:41:
Hey GOTers!
Ja ik ben nieuw hier, dus ik zeg meteen maar hallo!...Staat wel zo netjes :)

Ik ben van plan een nieuwe PC aan te schaffen dat naast wat surfen, downloaden en photosoepen vooral gebruikt zal worden voor games.
Omdat ik pas 18 jaar ben en dus niet al teveel geld te spenderen hebt zit mn budget rond 1100 euro (dus niet hoger dan 1200 zal ik maar zeggen). Om verder wel mee te kunnen met nieuwere games heb ik besloten om een gemakkelijk up te daten systeem te kiezen.
Ik heb niet echt veel kennis van hardware dus ik sta open voor suggesties :)

Hier gaat het allemaal over:

Processor:
AMD Athlon 64 3700+ San Diego (Boxed) € 215,37
Dit lijkt me een mooie processor qua prijs/kwaliteit.
Verder ben ik ook wel geinteresseerd in de Athlon 64 X2 3800+. Deze is iets duurder natuurlijk. Zijn de prestaties véél beter?
je kan niet zeggend dat de prestaties beter zijn :>
Maar de prestaties zijn anders ;) afhangelijk waarvoor je het gebruikt.
Voorlopig blijven de games nog singelcore gebruiken

als je een X2 neemt ben je wel wat meer toekomst bestendigd...

[ Voor 9% gewijzigd door Dubbel Fristie op 25-03-2006 22:51 ]

Verwijderd

Ik zou persoonlijk voor de 3800 x2 gaan, met het oog op de toekomst, en als je meerdere progs tegelijkertijd wil draaien.

Waarom geen geluidskaart, ga je onbaord geluid gebruiken? anders is het zo stil in je spelletjes :P

Verder idd twee modules van 512mb kopen zodat je dual channel kan draaien, geeft toch weer wat prestatie nieuws.

Verder als nieuwe tweaker, hulde voor je topic start _/-\o_ kunnen een hoop iets van leren ;)

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik zou een 6800GS nemen ipv van de GT, deze is goedkoper en presteert nagenoeg hetzelfde, SLI is ook mogelijk maar dat is niet dé oplossing hoor. Over een tijdje kun je beter een andere snellere kaart kopen denk ik...
Daarnaast is Gigabyte natuurlijk een beter merk dan Asus
Je begint met een goed punt over de prijs en de passief gekoelde northbridge maar die laatste zin (de gequote) daar ben ik het niet mee eens omdat ik nog nooit 1 probleem heb gehad met Asus dingen, gewoon superkwaliteit.
Verder als nieuwe tweaker, hulde voor je topic start kunnen een hoop iets van leren
Idd, alleen ik heb het gevoel dat hij niet helemaal nieuw is maar al een zoot dingen doorgelezen heeft 8)

[ Voor 61% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-03-2006 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:47:
Wanneer je met 1 geheugenmodule draait kan je niet in dual channel draaien. CL3 geeft de CAS latency aan, CL2,5 geheugen van een ander merk kost even veel maar is een tikkie sneller.

Zelf denk ik dat de voeding in die Aopen kast wat krap is. Daarnaast is de Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 ook een mooi alternatief. Ik vind die net wat stijlvoller dan de H600B, maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak.

Het moederboard zou ik persoonlijk omwisselen voor de Gigabyte GA-K8N-SLI. Stuk goedkoper, heeft ook SLI en een passief gekoelde chipset (ongeveer 82 euro).

Ik zou toch aanraden om 10 euro meer aan de optical uit te geven. Voor 35 euro heb je al een 16x dual layer dvd brander. Misschien dat je het nu niet gebruikt, maar over een tijdje wel. En dan is het toch wel handig als het er al inzit.

Daarnaast is Gigabyte natuurlijk een beter merk dan Asus :P
Ok bedankt Ricardo, daar kan ik wat mee!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:50:
Waarom geen geluidskaart, ga je onbaord geluid gebruiken? anders is het zo stil in je spelletjes :P
Ja ik ga onboard geluid gebruiken, Ik vindt de geluidskwaliteit van de mobo's goed genoeg en ik kan er natuurlijk altijd later nog een geluidskaartje bij prikken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 22:55 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:47:
Daarnaast is Gigabyte natuurlijk een beter merk dan Asus :P
Dus niet he!!! ASUS draait al ik weet niet hoelang mee en staat gewoon garant voor, misschien een beetje overdreven, perfecte en hoge kwaliteit hardware!!!

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:50:

Idd, alleen ik heb het gevoel dat hij niet helemaal nieuw is maar al een zoot dingen doorgelezen heeft 8)
Valt wel mee hoor! :9

en ja, het wat moet ik nemen?Is Dit systeem Goed? topic helpt echt ;)
CelestialCelebi schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:01:
[...]

Dus niet he!!! ASUS draait al ik weet niet hoelang mee en staat gewoon garant voor, misschien een beetje overdreven, perfecte en hoge kwaliteit hardware!!!
Zelf ben ik ook een ASUS fan, maar Gigabyte mag er ook wel zijn hoor!

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 23:03 ]

• Spixo
[...]

Je begint met een goed punt over de prijs en de passief gekoelde northbridge maar die laatste zin (de gequote) daar ben ik het niet mee eens omdat ik nog nooit 1 probleem heb gehad met Asus dingen, gewoon superkwaliteit.
Lees het dan maar met een vette knipoog ;) Puur eigen mening :P

• Tanuki
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:01:
[...]

Zelf ben ik ook een ASUS fan, maar Gigabyte mag er ook wel zijn hoor!
Geen ervaring mee, maar ik probeerde ook niet duidelijk te maken dat ik Gigabyte niks vind... :) Zeggen dat Gigabyte beter is dan ASUS is gewoon een beetje kort door de bocht.

Heb je (degene die dit riep) al eens gekeken op de site van ASUS bij verschillende hardware? En dan ook vooral de features ervan, de goed uitleg, etc. etc.?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• Spixo
CelestialCelebi schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:08:
[...]

Geen ervaring mee, maar ik probeerde ook niet duidelijk te maken dat ik Gigabyte niks vind... :) Zeggen dat Gigabyte beter is dan ASUS is gewoon een beetje kort door de bocht.

Heb je (degene die dit riep) al eens gekeken op de site van ASUS bij verschillende hardware? En dan ook vooral de features ervan, de goed uitleg, etc. etc.?
Waarom denk je dat ik het bewust in subscript neerzette, met een smilie erbij? Dit laat maar weer eens zien dat opmerkingen met een knipoog op internet niet altijd goed overkomen.

Maargoed ontopic.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:20
Ik zou een 6800GS nemen ipv van de GT, deze is goedkoper en presteert nagenoeg hetzelfde, SLI is ook mogelijk maar dat is niet dé oplossing hoor. Over een tijdje kun je beter een andere snellere kaart kopen denk ik...
Ik zou de 7600GT pakken; is goedkoper én nog sneller dan de 6800GS ook ;) Overigens ben ik 't helemaal met je eens over SLI, niet echt aantrekkelijk voor normale resoluties.

Verwijderd

Topicstarter
Yorixz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:11:
[...]

Ik zou de 7600GT pakken; is goedkoper én nog sneller dan de 6800GS ook ;) Overigens ben ik 't helemaal met je eens over SLI, niet echt aantrekkelijk voor normale resoluties.
OK bedankt, ik zal er eens naar kijken.
Dan lijkt mijn nu gekozen moederboard overbodig.
Is de A8N-E een goede optie?

• Spixo
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:14:
[...]

OK bedankt, ik zal er eens naar kijken.
Dan lijkt mijn nu gekozen moederboard overbodig.
Is de A8N-E een goede optie?
Dan nog is dat passief gekoelde Gigabyte SLI board goedkoper O-)

Ja, de A8N-E is een net boardje. Het enige nadeel is dat die chipset fan die erop zit na een tijdje een ongelooflijke herrie gaat produceren. En het vervangen van die fan door een non-ASUS exemplaar laat je garantie verlopen.

• WillemJanJansen
Yorixz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:11:
[...]

Jep ik weet het, als je de 7600GT kunt vinden ja, het kaartje heeft helaas nog een hoge "Product is momenteel niet uit voorraad leverbaar" waarde... bijna overal staat pre-order. Ik zag overigens dat het kaartje bij Alternate wel leverbaar is, voor als je geinteresseerd bent :)

Goedkoper overigens niet, deze kaart hikt tegen de 200 euro aan terwijl de 6800GS geloof ik op 179 zit.

[ Voor 13% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-03-2006 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:18:
[...]

Ja, de A8N-E is een net boardje. Het enige nadeel is dat die chipset fan die erop zit na een tijdje een ongelooflijke herrie gaat produceren. En het vervangen van die fan door een non-ASUS exemplaar laat je garantie verlopen.
Is dit een veel voorkomend mankement bij de A8N-E?
Als dat zo is neem ik een andere (ga ik weer ff gezellig zoeken :) )
WillemJanJansen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:19:
[...]

Jep ik weet het, als je de 7600GT kunt vinden ja, het kaartje heeft helaas nog een hoge "Product is momenteel niet uit voorraad leverbaar" waarde... bijna overal staat pre-order. Ik zag overigens dat het kaartje bij Alternate wel leverbaar is, voor als je geinteresseerd bent :)

Goedkoper overigens niet, deze kaart hikt tegen de 200 euro aan terwijl de 6800GS geloof ik op 179 zit.
Ach ik kan wel een paar daagjes wachten, ik hoef het systeem niet meteen te hebben :)
En 20 euro is niet echt veel verschil. De 7600GT lijkt me een net kaartje!

• WillemJanJansen
Ricardo87 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:18:
[...]

En waar baseer jij |-als Gigabyte gebruiker-| dit op ;) Asus vertelt mij dit:
Warning:
- Warranty period may differ regionally, please kindly check with your point of purchase.
- Warranty invalid if damage/dysfunction caused by improper handling/usage, destruction.
- Warranty invalid if system has been disassembled by end-user or non-ASUS-authorized repair centers.
- Warranty extension or special warranty package bought at point of purchase is not reflected in this chart.
For service during extended warranty coverage, please contact point of purchase. This warranty information does not apply to OEM products .
Volgens hun regels mag je officieel je eigen systeem niet in elkaar zetten(of eigenlijk niet uit elkaar halen, "disassembled"), dan zou de garantie al vervallen, de ervaring van een vriend vertelt mij iets anders, zijn voeding plofte en Asus gaf hem een nieuw moederbord + geheugen terwijl het duidelijk de schuld van Sweex was, topservice vind ik dus :)

Het enige minpunt van Asus is dat de ondersteuning voor hun producten na 2 jaar of zo wegvalt, dan komen er geen nieuwe biossen enz meer uit.

[ Voor 5% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-03-2006 23:37 ]

• Spixo
WillemJanJansen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:32:
[...]

En waar baseer jij |-als Gigabyte gebruiker-| dit op ;) Asus vertelt mij dit:

[...]

Volgens hun regels mag je officieel je eigen systeem niet in elkaar zetten(of eigenlijk niet uit elkaar halen, "disassembled"), dan zou de garantie al vervallen, de ervaring van een vriend vertelt mij iets anders, zijn voeding plofte en Asus gaf hem een nieuw moederbord + geheugen terwijl het duidelijk de schuld van Sweex was, topservice vind ik dus :)

Het enige minpunt van Asus is dat de ondersteuning voor hun producten na 2 jaar of zo wegvalt, dan komen er geen nieuwe biossen enz meer uit.
Het is algemeen bekend dat je niet zomaar aan je producten mag gaan schroeven. Bij moederboarden mag je niet zomaar het koelingssysteem aanpassen, net zoals bij videokaarten. En dit geld niet alleen voor ASUS. En ik neem aan dat je niet graag je garantie verspeelt door het vervangen van zo'n irritante fan?

• lithiumangel
  • Laatst online: 29-12-2025

lithiumangel

Tuurlijk !

Ik zou gewoon 1x1 GB nu nemen i.p.v 512 x 2 en die andere 1 GB stick gewoon later kopen wanneer je het geld ervoor kan missen zoals je al eerder aangegeven hebt .

Reden ?
Hoe meer memory banken je vult , hoe moeilijker het is om je processor stabiel over te clocken .
Je onboard memory controller moet meer werk verrichten en de kans op errors bij overclocken is dus groter .
Dit allemaal uit persoonelijke ervaringen met 1 , 2 en 4 sloten bevolking op een paar verscheiden A64 procs .

Dual channel zul je wel niet in het begin hebben tot je de extra stick plaatst , maar het is niet zo`n groot gemis dat je helemaal niet kan gamen ofzo scheelt een paar fps gewoon .

Let wel op , er zijn spellen die net wat meer als 1 GB nodig hebben (BF2 @high / Fear @ high ) en dus zou je bij deze games gestotter merken vooral net na het laden want er moet geswapped worden . Maar ah fijn , je hebt eenmaal een budget om aan te houden dus moet je texture settings maar op medium laten tot je de andere stick erbij plaatst .

Dat je op medium textures bij veel gespeelde games zoals Fear en BF2 gaat spelen heeft je videokaart het ook wat makkelijker , en zul je de eerder genoemde gemiste paar frames in games ook degelijk niet missen .

De keuze voor een single core en dualcore is toch wel een afweging .

1. Wat is je applicatie gebruik ?
Gebruik je applicaties waarvoor je voor resultaten heel lang moet wachten ? Denk aan 3D modelling pakketen waarbij je gaat renderen , of video compilaties gaat maken , of encoden / transcoden ??
Zo ja . Schaf dan een dual core aan . Je kan mooi deze taken doen en heb je nog een hele core over om te gaan gamen , of wat dan ook . A.K.A voor het stevigere multi -tasken is dual core een pre

2. Bereid zijn voor de toekomst .
Games zullen in de toekomst dual-cores ondersteunen doordat ze multi-threaded zijn , Vista zal het ondersteuenen maar hoeveel we daarvan in je desktop omgeving terug zien aan performance is ook een vraag .
Games zullen hier goed gebruik van kunnen maken door dingen off te loaden naar een tweede core.
Physics zou me goed lijken .. hoef je dat niet op je GPU te doen zoals daar nu de hype naar is .
Maar ook andere zware taken .
UT 2007 , Oblivion en Quake 4 zijn games die ik ken die het ondersteunen .

Je bent dus wat meer future proof wat dat betreft .
Maar heb je het geld er voor over ?

Veel mensen geven het argument " wacht liever op de M2 " architectuur van AMD .
Maar die argumenten houden bijna nooit rekening met het budget ( + - 1000 euro ) van degene die de HW zoekt .
Een brand nieuwe platform + Proc gaat altijd veel geld kosten in de eerste maanden .

Terugkomend op SLI .
Ik vindt dit juist een prima techniek voor mensen met budget .
Stel je koopt nu je 7600 voor wat ? 200 euro + -
Goed.
Stel over een jaar wil je wat meer 3D kracht , sure je kan dan de huidige middle end kaart weer gaan kopen voor 200 euro .
Maar je kan ook een tweedehandse 7600 bij prikken die dan een stuk goedkoper is dan een nieuwe middle end single GPU kaart :)
En de kosten voor een SLI ready moederbord vallen ook zeer mee .. die Gigabyte voor 89 euro die eerder genoemt is is prima te doen .
Denk niet dat je er VEEL onder gaat zitten als je een niet SLI mobo neemt .

Let verder ook goed naar de nieuwe ontwikkelingen van Physics on GPU waarbij SLI uitermate zich geschikt voor maakt .

Hopelijk heb je hier wat aan .

[ Voor 13% gewijzigd door lithiumangel op 25-03-2006 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
lithiumangel schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:39:
Ik zou gewoon 1x1 GB nu nemen i.p.v 512 x 2 en die andere 1 GB stick gewoon later kopen wanneer je het geld ervoor kan missen zoals je al eerder aangegeven hebt .

Reden ?
Hoe meer memory banken je vult , hoe moeilijker het is om je processor stabiel over te clocken .
Je onboard memory controller moet meer werk verrichten en de kans op errors bij overclocken is dus groter .
Dit allemaal uit persoonelijke ervaringen met 1 , 2 en 4 sloten bevolking op een paar verscheiden A64 procs .

Dual channel zul je wel niet in het begin hebben tot je de extra stick plaatst , maar het is niet zo`n groot gemis dat je helemaal niet kan gamen ofzo scheelt een paar fps gewoon .

Let wel op , er zijn spellen die net wat meer als 1 GB nodig hebben (BF2 @high / Fear @ high ) en dus zou je bij deze games gestotter merken vooral net na het laden want er moet geswapped worden . Maar ah fijn , je hebt eenmaal een budget om aan te houden dus moet je texture settings maar op medium laten tot je de andere stick erbij plaatst .

Dat je op medium textures bij veel gespeelde games zoals Fear en BF2 gaat spelen heeft je videokaart het ook wat makkelijker , en zul je de eerder genoemde gemiste paar frames in games ook degelijk niet missen .

De keuze voor een single core en dualcore is toch wel een afweging .

1. Wat is je applicatie gebruik ?
Gebruik je applicaties waarvoor je voor resultaten heel lang moet wachten ? Denk aan 3D modelling pakketen waarbij je gaat renderen , of video compilaties gaat maken , of encoden / transcoden ??
Zo ja . Schaf dan een dual core aan . Je kan mooi deze taken doen en heb je nog een hele core over om te gaan gamen , of wat dan ook . A.K.A voor het stevigere multi -tasken is dual core een pre

2. Bereid zijn voor de toekomst .
Games zullen in de toekomst dual-cores ondersteunen doordat ze multi-threaded zijn , Vista zal het ondersteuenen maar hoeveel we daarvan in je desktop omgeving terug zien aan performance is ook een vraag .
Games zullen hier goed gebruik van kunnen maken door dingen off te loaden naar een tweede core.
Physics zou me goed lijken .. hoef je dat niet op je GPU te doen zoals daar nu de hype naar is .
Maar ook andere zware taken .
UT 2007 , Oblivion en Quake 4 zijn games die ik ken die het ondersteunen .

Je bent dus wat meer future proof wat dat betreft .
Maar heb je het geld er voor over ?

Veel mensen geven het argument " wacht liever op de M2 " architectuur van AMD .
Maar die argumenten houden bijna nooit rekening met het budget ( + - 1000 euro ) van degene die de HW zoekt .
Een brand nieuwe platform + Proc gaat altijd veel geld kosten in de eerste maanden .

Terugkomend op SLI .
Goed.
Stel over een jaar wil je wat meer 3D kracht , sure je kan dan de huidige middle end kaart weer gaan kopen voor 200 euro .
Maar je kan ook een tweedehandse 7600 bij prikken die dan een stuk goedkoper is dan een nieuwe middle end single GPU kaart :)
En de kosten voor een SLI ready moederbord vallen ook zeer mee .. die Gigabyte voor 89 euro die eerder genoemt is is prima te doen .

Let verder ook goed naar de nieuwe ontwikkelingen van Physics on GPU waarbij SLI uitermate zich geschikt voor maakt .

Hopelijk heb je hier wat aan .
Bedankt voor je post lithiumangel.
Een dualcore heeft toch wel zn voordelen. Virus scannen en gamen tegelijk? klinkt idioot, maar zal wel mogenlijk zijn met deze processor :9
Verder zit ik ook wel eens met programma's als Flash MX en photoshop tegelijk met daarbij nog MSN en surfen. De performance zal wel beter zijn.

Nu begin ik toch te twijfelen, of 2x512 of 1x1GB. Ik neig toch meer naar de 1 GB ik kijk ten slotte naar de toekomst.

Over SLI
Dat idee had ik nu ook, gewoon een tweede hands GPU erbij van hetzelfde type en ik kan weer vooruit. scheelt toch geld. Alleen weet ik dan niet hoe het gaat werken met de toekomstige nieuwe snufjes op de nieuwere Videokaarten (betere pixelshaders enz.) en de Games die de nieuwe snufjes gaan vereisen.
De Gigabyte mobo zie ik wel zitten :9

• WillemJanJansen
Terugkomend op SLI .
Goed.
Maar je kan ook een tweedehandse 7600 bij prikken die dan een stuk goedkoper is dan een nieuwe middle end single GPU kaart

Dit vind ik een slecht punt, je kunt namelijk je 7600GT verpatsen voor een bedragje en dan een mid/high end kaart terugkopen, die in de meeste spellen gehakt maakt van je SLI opstelling, die meer herrie maakt en je stroomrekening met minstens 30 euro verhoogt.

Nope, ik heb liever 1 stofzuiger dan 2 stofzuigers in mijn kast.

[ Voor 4% gewijzigd door WillemJanJansen op 25-03-2006 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:56:
[...]

Dit vind ik een slecht punt, je kunt namelijk je 7600GT verpatsen voor een bedragje en dan een mid/high end kaart terugkopen, die in de meeste spellen gehakt maakt van je SLI opstelling, die meer herrie maakt en je stroomrekening met minstens 30 euro verhoogt.

Ja, dat is inderdaad ook waar, ik zal er toch even over na moeten denken wat de beste optie zal zijn.
Verder is de stroomrekening niet zo'n probleem, omdat het toch betaald word door mn vader :P

EDIT: verder nog een vraag. Zal ik met dit systeem nog extra koeling nodig hebben als ik het in mijn huidig gekozen behuizing prop of in een Cooler Master Centurion 5? (mischien is dit een domme vraag, maar zoals ik al zei heb ik geen ervaring met koeling) Ik ben verder natuurlijk wel van plan het systeem een klein beetje over te clocken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 00:21 ]

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

WillemJanJansen schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:56:
[...]

Ik vindt jou commentaar wel een beetje ver gaan .. stofzuigers en hoge energie rekningen
En totaal onderbouwt , komt gewoon over als jou visie op hoe het allemaal nu wel niet is .
We zijn de FX 5800 tijdperk duidelijk voorbij , en tenzij je er specefiek kiest om zelf een grote fan op je VGA te monteren of een pre-modded ventilator op je kaart DAN kan ik het begrijpen .
Maar de reference coolers van de 7 series zijn echt aardig stil !

Even wat feiten , na een snelle google .

Kwa temperatuur is de 7600 vrij koeltjes dankzij de 90nm produktie process . Minder transistors , minder prik , minder warmte .
Natuurlijk wordt dat direct gecompenseert doordat ome Nvidia deze GPU`tjes op een nette 560 Mhz laten draaien wat al 135 mhz boven de 7800 GTX reference clock is ! Netjes . Maar dat levert ons wat meer hitte op .
Dan moeten we naar een praktijk situatie kijken .
En dan hier een voorbeeldje van the firing squad . Een toch niet onbekende h/w review site .

NVIDIA didn’t mess this formula up with the GeForce 7600 GT, while it runs at higher clocks and has more shaders inside, the thermal of our 7600 GT reference board were pretty similar to other GeForce 6600 GT cards we’ve tested in the past.
Temps hovered in the upper fifties to low sixties for the most part, so the card’s fan never had to crank up to full tilt to keep the GPU cool (even when running with two cards in an SLI setup).

Tevens heeft die 7600 GT geen externe voeding nodig , zelfs niet in SLI . Dus dat valt netjes binnen de 75 W beperkingen van de PCI-E interface .
Hoge stroom rekeningen ? Wuah . Ik zou er niet van opkijken .

En dan nog even over het argument van de mid-end verkopen voor 1 high/mid die van de SLI mid gehakt maakt heb ik ook weer wat :)

Omdat we het over de toekomst hebben , en om even duidelijk te maken ..
De TS zijn komende beslissing 7600 GT verkopen voor een toekomstige enkele mid/high ( 8 X series ?) Neem ik dus een 6 series mid in SLI tegenover een 7 series high non-SLI want we hebben immers nog niks boven de 7 series om te vergelijken .

Ziehier de resultaten :
Bron : Toms hardware guide VGA charts Winter 2005

Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2005/12/02/vga_charts_viii/45_fear_1024_softshadows_aa4.png

Zoals je ziet is dit een best behoorlijke taak voor je GPU .
FEAR . Met softshadows en 4 X aa . verslaat de dual 6800 GT alsnog de high end 7800 GTX

De SLI setup die op dit moment volgens de pricewatch : 430 ,-
Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI), Asus Extreme N6800GT€ 215,08
VS
Non SLI High :€ 513,2
Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/TOP/2DHTV
Ik heb express niet de iets goedkopere 7800 GTX van asus genomen omdat de gekozen 6800GT ook een soortgelijke "Top" versie is , we moeten natuurlijk appels met appels vergelijken .
Tevens , de huidige [bechte[/b] nvidia high is nu de 7900 GTX uiteraard maar die kost zo evenveel.

Dit bovenstaande is puur vanuit een retail opzicht .
Als we volgens mijn recommendatie gaan , dus 1x een mid retail en 1x een mid 2nd hands komen we op het volgende uit als we weer vanaf de vorige generatie met huidige vergelijken .

SLI = 1 x 215.08 + 190 Euro = 405 Euro VS 513 :)
Dit varieert want het wordt alleen goedkoper als de TS wacht op het aanschaf van een 2nd hand SLI add-on .
Is toch 108 euro die de TS aan iets anders kan besteden , zoals een X-Fi of die extra 1GB ram bijvoorbeeld .
Ik ga puur vanuit een gamer met budget , en dan zijn bedragjes zoals 100 .. in dit geval 108 euro toch behoorlijk .

Ik heb al mijn argumenten bedrukt met feiten .
Het is nu aan de TS , om zelf te bepalen wat zijn keuzes gaan worden .

[ Voor 3% gewijzigd door lithiumangel op 26-03-2006 03:17 ]

• lithiumangel

lithiumangel

Tuurlijk !

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:04:
[...]

EDIT: verder nog een vraag. Zal ik met dit systeem nog extra koeling nodig hebben als ik het in mijn huidig gekozen behuizing prop of in een Cooler Master Centurion 5? (mischien is dit een domme vraag, maar zoals ik al zei heb ik geen ervaring met koeling) Ik ben verder natuurlijk wel van plan het systeem een klein beetje over te clocken
Extra koeling zal wel niet nodig zijn .
Wat ik gezien heb van de centurion in reviews is het een vrij open design met de 2 koel sloten voor casefans al pre-gelevert vol .
Zorg dat je een goede CPU koeler hebt voor de overclock en je zit prima .
Je hebt tevens je kast niet volgestouwt met onderdelen , dus zoveel hitte zal je niet generen .
Eventueel als jij het leuk vindt kan je de stock casefans vervangen door LED fans , of stillere .
Hoewel ik in de reviews die ik net gegoogled hebt en de sum-ups te zien , er over geluids produktie niet geklaagd wordt .

Mag ik je er nog op uitwijzen dat je GEEN PSU keuze gemaakt hebt ?
Heb je nog een degelijke goede oude voeding thuis al liggen ?
Let er ook op dat deze 24 pins ATX voeding heeft want dit vereisen nieuwe S939 moederborden nu wel .

Ja : Het is wel mogelijk je 20 pins erop aan te sluiten en het zaakje gaat werken .
Ik zelf heb in zo`n situatie voor 3 maanden gezeten . maar het is altijd een risico .
Vooral als je geen A-kwaliteit voeding hebt .

Verwijderd

http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXV62&#tecData

mischien kan je die nog als videokaart pakken.

en in dan in combo met een xpress 200 mobo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 03:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:19:
http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAXV62&#tecData

mischien kan je die nog als videokaart pakken.

en in dan in combo met een xpress 200 mobo
Lijkt me niet... dat is een oude high end kaart. Ik denk dat je met 7600gt veel beter uit bent.

Ooo ja. ik heb er een gevonden met 2 weken levertijd.
http://www.azerty.nl/products.do?pid=5562
De link spoort niet helemaal.. maar als je hem opzoekt op de site van azerty dan weet je hem iig te vinden

Verwijderd

Ik had ergen gelezen dat een xpress 200 mobo in combo met een x800 echt een hele goede prestatie leverde beter dan de 6800 dus de x850 met een xpress 200 lijkt me dan tog ook heel snel.

Ik weet niet wat de 7600gt doet van die kaart heb ik nog weinig bechmarks gezien.

btw zit ook te kijken naar bijna zelfde systeem dus kijk hier een beetje mee >:)

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-01 21:25
lithiumangel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:15:
[...]

Extra koeling zal wel niet nodig zijn .
Wat ik gezien heb van de centurion in reviews is het een vrij open design met de 2 koel sloten voor casefans al pre-gelevert vol .
Zorg dat je een goede CPU koeler hebt voor de overclock en je zit prima .
Je hebt tevens je kast niet volgestouwt met onderdelen , dus zoveel hitte zal je niet generen .
Eventueel als jij het leuk vindt kan je de stock casefans vervangen door LED fans , of stillere .
Hoewel ik in de reviews die ik net gegoogled hebt en de sum-ups te zien , er over geluids produktie niet geklaagd wordt .

Let er ook op dat deze 24 pins ATX voeding heeft want dit vereisen nieuwe S939 moederborden nu wel .

Ja : Het is wel mogelijk je 20 pins erop aan te sluiten en het zaakje gaat werken .
Ik zelf heb in zo`n situatie voor 3 maanden gezeten . maar het is altijd een risico .
Vooral als je geen A-kwaliteit voeding hebt .
AOpen H600B (ATX, 350W, zwart) € 81,88
Zegt mij dat er een 350W voeding in zit (al zal deze niet toereikend zijn).

Daarnaast wil ik meneer van harte feliciteren met de keus voor een Samsung harde schijf. Vele mensen hebben dit merk nog niet ontdekt, maar ik heb er zelf nu 2 en wil geen andere meer. Deze zijn inderdaad super stil, en ook nog eens koel t.o.v. Maxtor e.d. 35 graden en ~23C als deze met een casefan extra gekoeld word. Daar komen mijn maxtor's nieteens aan, die zijn 35C minimaal als ze gekoeld worden door dezelfde casefan. Zeker een goede keus dus, die Samsungs.

Verwijderd

Topicstarter
lithiumangel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:03:
[...]

Ik vindt jou commentaar wel een beetje ver gaan .. stofzuigers en hoge energie rekningen
En totaal onderbouwt , komt gewoon over als jou visie op hoe het allemaal nu wel niet is .
We zijn de FX 5800 tijdperk duidelijk voorbij , en tenzij je er specefiek kiest om zelf een grote fan op je VGA te monteren of een pre-modded ventilator op je kaart DAN kan ik het begrijpen .

Even wat feiten , na een snelle google .

Kwa temperatuur is de 7600 vrij koeltjes dankzij de 90nm produktie process . Minder transistors , minder prik , minder warmte .
Natuurlijk wordt dat direct gecompenseert doordat ome Nvidia deze GPU`tjes op een nette 560 Mhz laten draaien wat al 135 mhz boven de 7800 GTX reference clock is ! Netjes . Maar dat levert ons wat meer hitte op .
Dan moeten we naar een praktijk situatie kijken .
En dan hier een voorbeeldje van the firing squad . Een toch niet onbekende h/w review site .

NVIDIA didn’t mess this formula up with the GeForce 7600 GT, while it runs at higher clocks and has more shaders inside, the thermal of our 7600 GT reference board were pretty similar to other GeForce 6600 GT cards we’ve tested in the past.
Temps hovered in the upper fifties to low sixties for the most part, so the card’s fan never had to crank up to full tilt to keep the GPU cool (even when running with two cards in an SLI setup).

Tevens heeft die 7600 GT geen externe voeding nodig , zelfs niet in SLI . Dus dat valt netjes binnen de 75 W beperkingen van de PCI-E interface .

En dan nog even over het argument van de mid-end verkopen voor 1 high/mid die van de SLI mid gehakt maakt heb ik ook weer wat :)

De TS zijn komende beslissing 7600 GT verkopen voor een toekomstige enkele mid/high ( 8 X series ?) Neem ik dus een 6 series mid in SLI tegenover een 7 series high non-SLI want we hebben immers nog niks boven de 7 series om te vergelijken .

Ziehier de resultaten :

[afbeelding]

FEAR . Met softshadows en 4 X aa . verslaat de dual 6800 GT alsnog de high end 7800 GTX

VS
Ik heb express niet de iets goedkopere 7800 GTX van asus genomen omdat de gekozen 6800GT ook een soortgelijke "Top" versie is , we moeten natuurlijk appels met appels vergelijken .
Tevens , de huidige [bechte[/b] nvidia high is nu de 7900 GTX uiteraard maar die kost zo evenveel.

Als we volgens mijn recommendatie gaan , dus 1x een mid retail en 1x een mid 2nd hands komen we op het volgende uit als we weer vanaf de vorige generatie met huidige vergelijken .

Dit varieert want het wordt alleen goedkoper als de TS wacht op het aanschaf van een 2nd hand SLI add-on .
Is toch 108 euro die de TS aan iets anders kan besteden , zoals een X-Fi of die extra 1GB ram bijvoorbeeld .
Ik ga puur vanuit een gamer met budget , en dan zijn bedragjes zoals 100 .. in dit geval 108 euro toch behoorlijk .

Bedankt voor de research :)
Ik was van plan om vandaag zelf ook ff te vergelijken wat nu een betere optie was voor de videokaart. Het is nu dus niet meer nodig.
Mijn keuze staat vast. Ik ga voor de 7600 GT die ik later in een SLI opstelling ga draaien.
Met mijn budget is dit gewoon een goede keuze.
lithiumangel schreef op zondag 26 maart 2006 @ 03:15:
Let er ook op dat deze 24 pins ATX voeding heeft want dit vereisen nieuwe S939 moederborden nu wel.
Ik moet inderdaad nog een PSU keuze maken. Zal 400w genoeg zijn?
mijn oog is gevallen op de Coolermaster eXtreme Power 430W ( http://www.coolermaster.c...2FPeXtreme%20Power%20430W ) hij is alleen te koop pcplatform.nl ( http://www.pcplatform.nl/info.php?id=1097&fc=true ) pas nieuw zeker?
Voordat ik het vergeet te zeggen, ik kies toch maar voor de centurion 5, lijkt me een prima bak O+

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:03:
[...]

Lijkt me niet... dat is een oude high end kaart. Ik denk dat je met 7600gt veel beter uit bent.

Ooo ja. ik heb er een gevonden met 2 weken levertijd.
http://www.azerty.nl/products.do?pid=5562
De link spoort niet helemaal.. maar als je hem opzoekt op de site van azerty dan weet je hem iig te vinden
Waarom niet? Ok, een generatie ouder, maar op gewone resoluties speel ik er alles mee wat ik er mee wil spelen. De x850pro heeft wel maar 12 pixel pipelines ipv 16 voor de x850xt...

Die 7600GT is ook een 12 pixel pipeline 256Mb DDR3 kaart, ik denk niet dat je zo een grote verschillen zal merken. De 7600 is gewoon de nieuwe mid-end, gelijk dus aan de oude high end, zoals altijd (de 6800 dus=x800/x850)

Ik heb dus dezelfde kaart, en die presteert heel degelijk. In de topic start staat toch ook dat die persoon een budget heeft? Met deze kaart voor 170€ kan je geen slechte koop doen, dan spaart hij nog eens heel wat uit, en komt hij heel wat onder z'n beoogd budget te zitten. (hell, ik heb die kaart drie maand geleden 230€ betaald, damned, het was wel in belgië waar alles wat duurder is maar toch, nu nog maar 170€!!! Dat is gewoon wat ik toen zocht maar nergens kon vinden, budget kaart met heel fatsoenlijke prestaties. Daar speel ik trouwens ook call of duty 2 mee op 1024*768 en dx9. Fan control mbv temp. enz ..)

EDIT: Ok, zijn keuze is dus gemaakt, een 7600GT. :) Ook niet slecht natuurlijk, ik wou alleen maar zeggen dat wie voor een prijsje op zoek is naar een goede PCI-e (!!) gpu toch eens goed moet nadenken over deze x850pro voor 170€ :p (plus bij due asus krijg je nog een rits aan videokabels bij ook, nooit goed bekeken maar er zaten heel wat kabels bij)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:04:
Ik had ergen gelezen dat een xpress 200 mobo in combo met een x800 echt een hele goede prestatie leverde beter dan de 6800 dus de x850 met een xpress 200 lijkt me dan tog ook heel snel.

Ik weet niet wat de 7600gt doet van die kaart heb ik nog weinig bechmarks gezien.

btw zit ook te kijken naar bijna zelfde systeem dus kijk hier een beetje mee >:)
Vergeet niet dat ik de 7600GT later in SLI wil gaan draaien. ik weet niet of dat mogenlijk is met de xpress 200 mobo. Verder lijkt de 7600GT mij een prima GPU.

kijk gerust mee ;)

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
@Juppie: ik zou toch voor een ander scherm gaan. De 730BF lijkt goed qua specs, maar het heeft een zgn. TN (twisted nematic) panel en daardoor wel een lage responstijd en dus weinig ghosting, maar de kijkhoek is nogal belabberd. Als je geen last hebt van ruimtegebrek en niet absoluut een TFT-scherm wilt hebben heb je waarschijnlijk veel meer plezier van een goede (tweedehands) 19" CRT monitor.

Ik heb de 730BF iig eens bekeken in de Mediamarkt en ik vond het niks, vanwege de kleine horizontale kijkhoek.

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:38
Ziehier de resultaten :

[afbeelding]

VS

Ik wil hier iets op aanmerken, je bent tegenwoordig gewoon een leek, of je kan niet wachten op een grafische kaart als je een 7800GTX 256MB koopt. De 7900GT 256MB presteert gelijk aan deze, maar kost 300 euro (en goedkoper) 8)7 405Euries vs <300Euries.

Overigens is de 7600GT een uitstekende keuze, ik wens je alvast veel plezier met je computertje :D

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Verwijderd

Topicstarter
Aham brahmasmi schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:36:
@Juppie: ik zou toch voor een ander scherm gaan. De 730BF lijkt goed qua specs, maar het heeft een zgn. TN (twisted nematic) panel en daardoor wel een lage responstijd en dus weinig ghosting, maar de kijkhoek is nogal belabberd. Als je geen last hebt van ruimtegebrek en niet absoluut een TFT-scherm wilt hebben heb je waarschijnlijk veel meer plezier van een goede (tweedehands) 19" CRT monitor.

Ik heb de 730BF iig eens bekeken in de Mediamarkt en ik vond het niks, vanwege de kleine horizontale kijkhoek.
Ik zit altijd recht voor mn monitor, dus van een slechte kijkhoek heb ik geen last. Ik zit ook vaak achter mn laptop en daar is de kijkhoek nog veel slechter denk ik. maar ik heb er geen last van.
Ik ga het scherm een dezer dagen zelf ook even bekijken en zal dan een verdere beslissing nemen.

Verder heb ik bij mn huidige computer een 19" (Dell) CRT monitor. Het is op zich nog een mooi ding, maar waar ik me altijd al aan hebt geërgerd is de ruimte dat zo'n CRT monitor inneemt. Mijn bureau is niet echt groot en ik heb toch wel een gebrek aan ruimte. Vooral als ik mn laptop ook op mn bureau gebruik.
Sp!tF!re schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:40:
[...]

Ik wil hier iets op aanmerken, je bent tegenwoordig gewoon een leek, of je kan niet wachten op een grafische kaart als je een 7800GTX 256MB koopt. De 7900GT 256MB presteert gelijk aan deze, maar kost 300 euro (en goedkoper) 8)7 405Euries vs <300Euries.

Overigens is de 7600GT een uitstekende keuze, ik wens je alvast veel plezier met je computertje :D
Bedankt Sp!tF!re :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:55 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:53

BHQ

over Plextor: Dik in orde spelers en ze maken branders als de beste, prima spul :). Samsung HDD's zijn idd erg stil en snel, ook een prima keus voor een nieuw systeem.

Topicstart is idd erg netjes, kunnen een hoop nieuwe users die maar wat typen en wat nutteloos lullen en oneliners tikken en die nog geen punten en kommas hebben ontdekt wat van leren. ;)

Verwijderd

Weet iemand toevalig benchmarks te vinden tusse de x850pro en de 7600gt?

de 7600gt is 50euro duurder dan de x850 dus ik vraag me tog af of het de moeite is de 7600 te nemen.

En ook als je een xpress 200 mobo hebt geeft het nog een een flinke boost

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
En waarom geeft zo`n express 200 mobo zoveel boost dan??

Verder heeft de 7600GT SM3 en de x850pro SM2. Mocht je nog willen investeren in een "oude" kaart, haal dan een x850xt uit de acties die overlopen schijnen te lopen.

[understatement]Geld steken in een x850pro lijkt met niet echt heel verstanding [/understatement]

een vergelijking tussen een x850 en 7600gt heb ik niet kunnen vinden, maar hier zie je dat de 7600gt een klein beetje langzamer is dan de x1900. Trek zelf je concluzie maar;)
review
Juppie Enz, je systeem ziet er goed uit, zeker het Gigabyte mobo is dik in orde, ik heb er al een systeem omheen gebouwt, en het is superstabiel (nou is dit maar een mening natuurlijk, maar het is beter dat die positief is dan negatief ;) ) Verder zal het extra geld dat je aan Plextor uitgeeft zeker het waard zijn. Die drives zijn toch net een beetje minder kritisch als het om media gaat.

Ik denk echter dat die voeding uit die H600B zeker wel je systeem gaat trekken. Hij trekt de mijne ook namelijk, en dat is net wat stroomslurpender door de P4 proc.

[ Voor 157% gewijzigd door -ErikE- op 26-03-2006 16:52 ]

• WillemJanJansen
[...]

Stock koelers zijn alles behalve stil, ook die bij de 7 serie niet, het hangt ook van het merk af maar ze maken altijd vrij veel lawaai, vandaar de term "stofzuiger". Ik erger me kapot al staat er zo'n ding te loeien, laat staan 2 stuks. Mijn oude 6800 daar kon ik de koeler gelukkig uitzetten tijdens het spelen, zonder te veel hitte :).
Die stroomrekening merk je wel wat, maar dat maakt mij op zich ook niet echt uit, ik hoef het toch niet te betalen. Waar ik op doel is dat SLI meer herrie maakt, meer plek inneemt, meer warmte in je kast pompt, met een normale resolutie nieteens sneller is dan 1 kaart. (Ja de TS speelt op een normale resolutie) Dit vind ik genoeg redenen om niet voor SLI te kiezen.

Ziehier de resultaten :

[afbeelding]

En zie je de 7800 GTX extreme er boven staan, dit is dan nieteens de dure 512 MB versie en de 7900 kaarten zijn nog sneller. Dan liever een enkele kaart voor hetzelfde werk.
VS
Dit appels met appels vergelijken is niet helemaal waar, je vergelijkt namelijk een mid end kaart met een High end kaart. Dus je bent op zich al een beetje appels met peren aan het vergelijken. Je koos gewoon de duurdere versie zodat je verhaaltje wat beter uitkomt, kijk maar eens naar de 7900GT á 350,- . De beschikbaarheid daarvan is nu vrij laag maar dat wordt nog wel beter. Dus je bent goedkoper uit met een high end kaart.

Oops, zei ik 350,-? maak er maar 285,- van :) Asus 7900GT

Mmm, 405 euro VS 285 :) dan houdt de TS nog 120 euro over om aan iets anders te besteden, zoals een X-fi of die extra 1 GB ram. Ook ik ga uit van een gamersbudget en dan zijn bedragen van 120 euro toch behoorlijk 8) _/-\o_

Dit is volgens mij ook met feiten bedrukt :7

Zet hier maar eens wat tegenover :)
p43000 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:40:

Ik denk echter dat die voeding uit die H600B zeker wel je systeem gaat trekken. Hij trekt de mijne ook namelijk, en dat is net wat stroomslurpender door de P4 proc.
Dit maakt op zich niet zoveel uit, de processor hangt aan een andere voltage lijn die toch nooit voor 100 % gebruikt wordt. Al is zuinigheid natuurlijk altijd handig :)

[ Voor 6% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-03-2006 16:54 ]

• -ErikE-
WillemJanJansen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:50:
Dit maakt op zich niet zoveel uit, de processor hangt aan een andere voltage lijn die toch nooit voor 100 % gebruikt wordt. Al is zuinigheid natuurlijk altijd handig :)
Dat snap ik ook wel, het ging er even om dat iemand had gepost dat die 350Watt voeding nooit genoeg zou zijn voor zijn systeem. Met feiten ontkracht ik dit, want mijn systeem is in alle voedingsaspecten zwaarder dan de TS z`n systeem (minder zuinige proc, twee hdds ipv een, iets onzuinigere vga, twee optical devices ipv een).

Of mis ik je punt compleet :P

En volgens mij hangt de Athlon64 aan de dezelfde voedingslijn als een Pentium4 hoor. Tis hetzelfde draadje uit de voeding +12V.

[ Voor 11% gewijzigd door -ErikE- op 26-03-2006 17:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:50:

Dit appels met appels vergelijken is niet helemaal waar, je vergelijkt namelijk een mid end kaart met een High end kaart. Dus je bent op zich al een beetje appels met peren aan het vergelijken. Je koos gewoon de duurdere versie zodat je verhaaltje wat beter uitkomt, kijk maar eens naar de 7900GT á 350,- . De beschikbaarheid daarvan is nu vrij laag maar dat wordt nog wel beter. Dus je bent goedkoper uit met een high end kaart.
Als ik nu gelijk €150,- meer moet uittrekken voor een videokaart zit ik ver boven mn budget ;)
Ik heb mezelf een budget voorgesteld van max. €1200,- en dat wil ik zou houden.Elke 10 euro is 10 euro teveel. Als scholier en part time werker kan ik niet anders. Jaha het studentenleven is duur! :P

Als de H600B voeding mn systeem werkende kan houden neem ik die kast wel.
Kan die 350W voeding wel twéé 7600 GTs aan? Het lijkt me toch wel een beetje krap

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 17:17 ]

• Spixo
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:14:
[...]

Als ik nu gelijk €150,- meer moet uittrekken voor een videokaart zit ik ver boven mn budget ;)
Ik heb mezelf een budget voorgesteld van max. €1200,- en dat wil ik zou houden.Elke 10 euro is 10 euro teveel. Als scholier en part time werker kan ik niet anders. Jaha het studentenleven is duur! :P

Als de H600B voeding mn systeem werkende kan houden neem ik die kast wel.
Kan die 350W voeding wel twéé 7600 GTs aan?
Nee, die voeding is zeker ontoereikend. Kijk ook eens in:
Welke voeding heb ik nodig? Deel 14

• WillemJanJansen
p43000 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:59:
[...]

Dat snap ik ook wel, het ging er even om dat iemand had gepost dat die 350Watt voeding nooit genoeg zou zijn voor zijn systeem. Met feiten ontkracht ik dit, want mijn systeem is in alle voedingsaspecten zwaarder dan de TS z`n systeem (minder zuinige proc, twee hdds ipv een, iets onzuinigere vga, twee optical devices ipv een).

Of mis ik je punt compleet :P

En volgens mij hangt de Athlon64 aan de dezelfde voedingslijn als een Pentium4 hoor. Tis hetzelfde draadje uit de voeding +12V.
Nee je snapt mijn punt, de voeding het feit dat jij een meer energievretende processor heeft maakt op zich niet uit, want zelfs een sweex 300 watt voeding kan wel een presscot aan op die voltage lijn.

Een athlon 64 hangt idd aan dezelfde voltage lijn, maar ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo is ;)
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:14:
[...]

Als de H600B voeding mn systeem werkende kan houden neem ik die kast wel
7900GT is 285,- de extra 95 euro vind ik het wel waard, je krijgt toch een flinke prestatie verhoging tov een 7600GT. Maar de keuze tussen een dualcore processor met 7600GT of een single core met een 7900GT zou ik wel weten, ZEKER die dualcore processor, desnoods verkoop je je 7600GT na een tijdje en koop je er een 7900GT voor terug.

[ Voor 7% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-03-2006 17:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
WillemJanJansen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:19:
Maar de keuze tussen een dualcore processor met 7600GT of een single core met een 7900GT zou ik wel weten, ZEKER die dualcore processor, desnoods verkoop je je 7600GT na een tijdje en koop je er een 7900GT voor terug.
Dat kan natuurlijk ook nog.

Ik start met en 7600GT en nu geen getetter meer over mn videokaartkeuze ok? :)

Wat vinden jullie van deze voeding?: Coolermaster eXtreme Power 430W ( http://www.coolermaster.c...2FPeXtreme%20Power%20430W ) hij is alleen te koop pcplatform.nl ( http://www.pcplatform.nl/info.php?id=1097&fc=true ) pas nieuw zeker?

• -ErikE-
38 euro voor een 430 Watt voeding. Dat kan bijna NIET goed zijn, maar coolermaster heeft opzich geen slechte reputatie wat voedingen betreft. Ik zou zeggen, koop `m en als ie niet bevalt schrijf je een user review erover! Als ie echter wel bevalt heb je een topvoeding voor een schijntje!

edit: Er zitten 2 12V rails op van 14A en 15A. Dat is niet super veel volgens mij. Ik zou toch kijken naar een Tagan U22 voeding. Die dingen hebben twee 12V rails met OF 20A x2 OF 1x 28A

[ Voor 29% gewijzigd door -ErikE- op 26-03-2006 17:51 ]

• WillemJanJansen
p43000 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:47:
38 euro voor een 430 Watt voeding. Dat kan bijna NIET goed zijn, maar coolermaster heeft opzich geen slechte reputatie wat voedingen betreft. Ik zou zeggen, koop `m en als ie niet bevalt schrijf je een user review erover! Als ie echter wel bevalt heb je een topvoeding voor een schijntje!

edit: Er zitten 2 12V rails op van 14A en 15A. Dat is niet super veel volgens mij. Ik zou toch kijken naar een Tagan U22 voeding. Die dingen hebben twee 12V rails met OF 20A x2 OF 1x 28A
Ik heb ook een CoolerMaster 380 watt voeding en ik kan je vertellen dat het prima dingen zijn hoor :), die van mij is vrij stil en superstabiel. Zorg er wel voor dat je een Extreme Power versie neemt en geen Real Power, de Real Power versies zijn sterker uitgedrukt in Watt maar hebben minder amperes op de 12 volt lijnen, dus die voeding heeft zijn kracht op de verkeerde plek :)

Amperes van de 12v lijn kun je bij elkaar optellen, je kunt juist beter 14A + 15A hebben dan 1 keer 28A hoor, zo voorkom je dat als 1 lijn inzakt je hele pc onstabiel wordt :), dit klopt dus niet helemaal wat je zegt.

Er is toch geen enkel apparaat dat meer dan 14 x 12 = 168 watt verbruikt.. dus liever 2 lijnen dan 1

[ Voor 17% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-03-2006 17:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt, Ik zal wel aan een maat van me vragen over die voeding. Hij snapt er iets meer van dan ik
Persoonlijk denk ik dat die voeding wel ok is.
Hebben jullie nog wat aan te merken op de voeding? Hij is idd wel erg goedkoop (mischien een aanbieding van pcplatform.nl? )

Dit is mn lijst tot nu toe:
klik (Nog zonder voeding uiteraard)

oh ik krijg volgens asus.com ook nog de game King Kong bij mn videokaart >:)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 21:02 ]

• WillemJanJansen
Prima lijst op zich, je moet alleen ff de prijzen van 1 webwinkel hanteren, anders kan de totaalprijs nog tegenvallen.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard. Ik ga mn spulletjes denk ik bij azerty bestellen en mn keyboard en mobo haal ik wel ergens anders van daan (mischien wel een winkel in de buurt ofzo).
Verder wacht ik met bestellen totat de 7600GT geariveerd is denk ik :)

• Leftblank
WillemJanJansen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:46:
Prima lijst op zich, je moet alleen ff de prijzen van 1 webwinkel hanteren, anders kan de totaalprijs nog tegenvallen.
Tot nutoe ben ik er persoonlijk toch écht goedkoper uit gekomen dmv het bestellen bij twee of meer verschillende zaken; kwestie vani n je Pricewatch winkelmandje gooien en verzendkosten laten meerekenen ;)

• Spixo
In je lijstje zie ik een dimm van 1GB staan. Die kan je beter vervangen door 2x512MB ;)

Verwijderd

mijn aopen 350 watt voeding trekt het volgende systeem zonder probleem (zie hieronder) ik zie bij de ts ook geen problemen komen met zijn voeding

Verwijderd

Topicstarter
Ricardo87 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:00:
In je lijstje zie ik een dimm van 1GB staan. Die kan je beter vervangen door 2x512MB ;)
Ach over een paar maandjes (2) koop ik er 1GB bij. Is niet zo'n probleem
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:06:
mijn aopen 350 watt voeding trekt het volgende systeem zonder probleem (zie hieronder) ik zie bij de ts ook geen problemen komen met zijn voeding
Ik denk dat het bij mij net niet gaat lukken, ik neem het zekere voor het onzekere

• WillemJanJansen
Yorixz schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:00:
[...]

Tot nutoe ben ik er persoonlijk toch écht goedkoper uit gekomen dmv het bestellen bij twee of meer verschillende zaken; kwestie vani n je Pricewatch winkelmandje gooien en verzendkosten laten meerekenen ;)
Tja, dat ligt er aan hoe duur je webwinkel is waar je anders alles wilt bestellen, handig is het iig zeker niet. Dan moet je een paar keer geld overmaken en alles in de gaten houden van de verschillende shops. Lijkt mij zeer onhandig.

Verwijderd

Topicstarter
Het bedrag waar ik op uitkom als ik mn hele systeem (met Tagan TG480-U22 480W voeding (€ 81,-), maar behalve mobo en keyboard) bij Azerty bestel is € 1161,50 (inclusief verzendkosten en Dode Pixelgarantie)

Als ik de prijzen van mn mobo en keyboard erbij optel zal ik rond de €1270,- uitkomen (*slik*)

Net iets boven mn budget, maar ja het is knap lastig om ook daadwerkelijk binnen je budget te blijven.

Overigens zijn de levertijden bij azerty wel lang, gemiddeld 7 dagen en soms zelfs 14 dagen

Ik ga nog niet bestellen, want ik wil die samsung monitor nog van nabij bekijken en nog wat reacties vragen uit mn omgeving. Verder heeft mn vader nog geen definitieve goedkuering gegeven voor de aanschaf van een nieuw systeempje (hij weet het nog niet zei hij) ;)

Als er nog reacties zijn, of sugesties voor wat goedkoper spul....twijfel niet te posten, ik wil het graag horen :)

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe, mobo en GPU zien er veel belovend uit. Evenals die X2 3800+ processor! :9

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 22:15 ]

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:02:

Als er nog reacties zijn, of sugesties voor wat goedkoper spul....twijfel niet te posten, ik wil het graag horen :)

Bedankt voor jullie hulp tot nu toe, mobo en GPU zien er veel belovend uit. Evenals die X2 3800+ processor! :9
Ik heb nog wel een suggestie voor een monitor, namelijk het Benq FP71GX, 17" 4 ms TFT scherm

Hier bespaar je 30~40 euro mee en het is toch een mooi scherm naar mijn mening:
Afbeeldingslocatie: http://scr3.golem.de/screenshots/0509/benq_fp71gx/BenQ_FP71GX.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.notebooksbilliger.de/images/730bf_600.jpg

Dan vind ik de BenQ zelfs nog mooier.

[ Voor 15% gewijzigd door WillemJanJansen op 26-03-2006 23:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nice one! :9

Ik ga even kijken waar ze dat scherm in een winkel verkopen. Kan ik ze ff vergelijken
Hij is inderdaad erg mooi

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ik zou iig niet de standaardvoeding van de centurion 5 nemen. Ik heb deze kast ook icm de voeding. Weet niet of het aan de voeding ligt of aan iets anders, maar hij maakt ontzettend veel lawaai.

• Leftblank
WillemJanJansen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:48:
Tja, dat ligt er aan hoe duur je webwinkel is waar je anders alles wilt bestellen, handig is het iig zeker niet. Dan moet je een paar keer geld overmaken en alles in de gaten houden van de verschillende shops. Lijkt mij zeer onhandig.
offtopic:
Ik zou 't zelf toch zeker doen, al scheelt het maar 75€, zeker als je 'n krap budget hebt zijn alle beetjes welkom, blijft 'n eigen keus of je daar iets langer voor wil wachten. Overigens klopt dat ook niet helemaal, stel je hebt twee shops waar je alles besteld, kun je bij beide shops de goedkoopste hardware kopen (of die met de laagste levertijd)

Verwijderd

Topicstarter
RvO_6 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:40:
Ik zou iig niet de standaardvoeding van de centurion 5 nemen. Ik heb deze kast ook icm de voeding. Weet niet of het aan de voeding ligt of aan iets anders, maar hij maakt ontzettend veel lawaai.
Ik neem deze voeding erbij: Tagan TG480-U22 480W
Deze heeft ook 2 PCI-e aansluitingen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is dat wel nodig als ik later 2 GPU's in mn kastje heb zitten
Yorixz schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:48:
[...]

offtopic:
Ik zou 't zelf toch zeker doen, al scheelt het maar 75€, zeker als je 'n krap budget hebt zijn alle beetjes welkom, blijft 'n eigen keus of je daar iets langer voor wil wachten. Overigens klopt dat ook niet helemaal, stel je hebt twee shops waar je alles besteld, kun je bij beide shops de goedkoopste hardware kopen (of die met de laagste levertijd)
Ik ga alles wat ik nodig heb en azerty aanbiedt bij azerty kopen. Als ik mn winkelmandje bekijk hoef ik maar 8,50 te betalen voor de hele bestelling. Het wordt denk ik allemaal tegelijk gebracht dus 1 x 8,50 bestelkosten :)
Ik denk als je bij veel verschillende winkels besteld dat je ivm de bestelkosten echt niet zo'n voordeel behaald. Bovendien vraagt Azerty redelijke prijzen.

EDIT: Bij Azerty

In totaal 1254,51.
Hierbij zit: Ander mobo, GA-K8N Pro-SLI (ipv non-pro) Dit heb ik gedaan omdat ik dan Azerty het systeem zelf in elkaar kan laten zetten. Deze montage (€ 20,-) zit bij de prijs inbegrepen. Verder heb ik nog een pixelgarantie voor € 44,99 ook bij de prijs inbegrepen.

Winkelmandje

Niet slecht toch? :)

Alleen nog een toetsenbord (UltraX hebben ze niet bij azerty) en dan ben ik klaar

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 16:19 ]

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:02

Tank80

Cyanide&&Happiness

Alleen nog een toetsenbord (UltraX hebben ze niet bij azerty) en dan ben ik klaar
volgens mij staat hij er gewoon in hoor...

randapparatuur/bedieningsapparatuur/logitech ;)

enne, vul je config ook eens in bij http://www.sallandautomatisering.nl/, kan je zo maar een paar tientjes schelen of sneller levertijden opleveren + ze hebben je ultraX tobo ook ;)

verder: nice pctje hoor :)

Je imiteert me mateloos.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Salland kom ik €22,- duurder uit :/
Dit komt ook door de pixelgarantie en assemblage kosten die € 12,- duurder zijn dan bij azerty.

wel verbazend

Verwijderd

Ik ken nog iemand die een soort gelijk PCtje voor je heeft staan al dan niet beter voor 990euro.
Gewoon met facturen enzovoort erbij.
Mail me maar even als je interesse hebt; martinberk apestaartje quicknet punt nl

• Leftblank
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:25:
Ik ga alles wat ik nodig heb en azerty aanbiedt bij azerty kopen. Als ik mn winkelmandje bekijk hoef ik maar 8,50 te betalen voor de hele bestelling. Het wordt denk ik allemaal tegelijk gebracht dus 1 x 8,50 bestelkosten :)
Ik denk als je bij veel verschillende winkels besteld dat je ivm de bestelkosten echt niet zo'n voordeel behaald. Bovendien vraagt Azerty redelijke prijzen.
Het kan mooi uitkomen uiteraard, maar over 't algemeen zijn er vaak wel zaken die bepaalde onderdelen goedkoper hebben en in veel gevallen haal je die verzendkosten er dan ook wel uit maar dat is 'n kwestie van invullen in de PW + je eigen voorkeur natuurlijk.

• Card Nox
  • Laatst online: 15:06
Probeer maar eens bij www.zercom.nl.

Hier heb ik mijn [samengestelde] PC ook besteld, deze was nog een paar tientjes goedkoper dan azerty.

Maar net systeem :) je kunt er weer even tegen aan ;)

EDIT: ik heb niet alles gelezen maar ik zie je topic gaming PCtje.....dan zou ik voor de 7900 GT gaan en wellicht twinmos geheugen 2 x 1 GB dual channel CL = 2,5 voor iets minder dan 150 euro. Bespaar maar iets op de proc die trekt het wel.

Zoals ik al zei heb niet alles gelezen dus srry als het overbodig was, moest het toch even kwijt :)

[ Voor 47% gewijzigd door Card Nox op 29-03-2006 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dat ik dan maar voor de 3700+ ga (Een langzamere proc dan 3700+ is niet veel goedkoper) en ik gooi er 1GB geheugen bij: 1GBx2 PC2300 DDR, CL2.5 (TwinMos)
Ik kom dan ongeveer €40,- goedkoper uit. Dit is helaas niet genoeg om een 7900GT te nemen en voor een kaart van rond de €230,- kan ik nog steeds het beste een 7600GT nemen.
Of ik spaar nog ff door ;)

• Card Nox
  • Laatst online: 15:06
Klopt de langzamere worden niet heel veel goedkoper. (Deze processor heb ik ook gekocht ga hem morgen ophalen :))

Dat 2 GB geheugen is ook goed. Heb deze ook gekocht en 'de mensen' zeggen dat het goed geheugen is voor weinig geld ;)

Ik weet niet hoe belangrijk gamen voor je is en hoe snel je spaart maar het verschil tussen die kaarten zal best merkbaar zijn (al zou ik begot niet weten hoeveel).

XFX GeForce 7600 GT 256MB DDR3 PCI-e. 2x DVI. ViVo PV-T73G-UDD 3.7 [klikbaar]
Prijs - € 214,90
Levertijd - 1 werkdag
Dual Link DVI - Supporting digital output up to 2560x1600 Yes
Clock rate 570 MHz
Memory Clock 1.45 GHz
Chipset 7600 GT
Memory 256 MB
Bus Type PCI-E
Memory Type DDR3
Memory Bus 128 Bit
Highlighted Features Dual DVI Out , HDTV ready , SLI ready

Verwijderd

Topicstarter
Card Nox schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 15:57:
k weet niet hoe belangrijk gamen voor je is en hoe snel je spaart maar het verschil tussen die kaarten zal best merkbaar zijn (al zou ik begot niet weten hoeveel).
Klopt, er zal best wel een groot verschil zitten tussen de twee kaarten, maar ik denk dat ik met de 7600GT best wel een jaartje vooruit kan. Als ik twee 7600GT's in SLI draai mischien nog wel langer. Na een jaar als de 7600GT het niet meer trekt zullen er immidels wel dx10 kaarten zijn.
Ik zie die 7600GT dus eigenlijk als een tussenoplossing totdat de dx10 kaarten geariveerd zijn :)
Klopt de langzamere worden niet heel veel goedkoper. (Deze processor heb ik ook gekocht ga hem morgen ophalen :))
Cool, vertel me wat je ervan vindt, ok? :9

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 16:22 ]

• Tanuki
  • Niet online
[...]
(al zou ik beGoT niet weten hoeveel).
[...]
_/-\o_

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-02 17:24
WillemJanJansen schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:39:
[...]

Ik heb nog wel een suggestie voor een monitor,

Dan vind ik de BenQ zelfs nog mooier.
Tja dat is een kwestie van smaak he, ik heb die benq hier naast me staan (uiterlijk is hetzelfde alleen het innerlijk niet helaas) maar ik zou liever die samsung willen hebben, de benq vind ik veel te laag en om er nou een pak papier onder te leggen vind ik ook niet staan eigenlijk (of een ander steuntje).....
Verder vind ik de knoppen niet mooi en ik vind ze niet bij de rest van de behuizing passen..

Ik zou bijv. eerder besparen op het uiterlijk van de kast dan op de monitor waar je constant naar kijkt.

Verwijderd

Jeetje wat duur zeg die 6800 GT.
Half jaar geleden heb ik de 6800GT gekocht met overcloke gerantie naar ultra voor maar 270,- die zelfs op 450Mhz loopt. Dat de 6800GT nog steeds over 200 kost.

@TFT scherm,
neem in iedergeval een PVA overdrive paneel. In iedergeval geen TN

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 20:14 ]

Pagina: 1