[XP]Wachtwoord op lokale printer

Pagina: 1
Acties:

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:34
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik een wachtwoord op mijn lokale printer kan zetten. Ik weet dat je met permissies kan werken in Windows XP, maar op die manier kan ik alleen andere gebruikers de toegang tot mijn printer ontzeggen en niet mezelf bij wijze van spreken.
Ik zit namelijk met het probleem dat al mijn huisgenoten mijn printre als huisprinter beginnen te zien. |:(

edit:
een search in het forum bracht mij niet tot een oplossing

[ Voor 9% gewijzigd door awenger op 25-03-2006 22:42 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
via http printing of cups voor windows kan dat.

• awenger
CUPS voor windows werkt met aparte drivers en het is alleen mogelijk om de binaries te downloaden. Bestaan er geen kant-en-klaar oplossingen?
Als ik google op http printing wordt ik ook niet veel wijzer.....

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is je printer aangesloten op je eige pc?

Deel 'm dan niet! Opgelost :)

Maar zo simpel zal het wel niet zijn :/

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
idd....hoe is eea aangesloten. Als je misschien een router hebt, zou je de ip-adresssen kunnen laten blokken naar je printer.

Of je haalt hem geheel van het netwerk af en sluit hem op je eigen PC aan. De printer instellen op niet delen en je probleem is opgelost.

Mooooooeeeee......

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:18

Zerora

Ik Henk 'm!

Is dit misschien een oplossing??

Lock XP

[q]
Printer Policy
• Disable Printing
• Disable Printer Control Panel tabs
• Disable Printer Sharing controls
• Disable Add New Printer
• Disable Remove Printer

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• DukeBox
  • Niet online
Je kan hem ook op offline printing zetten, dan heb je controle over de jobs die er in staan..

• awenger
De computer waar het om gaat is mijn normale desktop PC. De printer is een HP Officejet G85, parallel aangesloten. De printer is niet gedeeld in het netwerk, maar mijn huisgenoten kunnen/mogen gewoon gebruik maken van mijn PC aangezien ik de enige in huis ben met een beetje fatsoenlijke PC. Ik ben niet van plan om meerdere gebruikersaccounts aan te maken. Toch wil ik niet dat iedereen zomaar printopdrachten kan geven, behalve ikzelf. Ik vind het dan ook niet bezwaarlijk om een wachtwoord in te moeten geven als ik zelf eens een keer wat moet printen.

• DukeBox
  • Niet online
Kijk.. dat maakt het een stuk duidelijker.
Wat je zou kunnen doen is de spools service kunnen draaien onder een niet system user (dan moet de normale user geen admin zijn) en de service zonder password op manual en interactive zetten. Als je de spoolsservice start vraagt hij om een pasw. Desnoods maak je alleen hier een ander user account voor aan.
Andere optie is je printer cardridges eruit halen en opbergen achter slot en grendel...

• awenger
de normale user is wel admin (ben ik immers zelf), dus dat is ook niet echt handig

Verwijderd

awenger2k schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:24:
Ik ben niet van plan om meerdere gebruikersaccounts aan te maken.
Je laat nu dus andere gebruikers als administrator (je eigen account) op je computer werken?
Je wilt het vast niet horen, maar als dat zo is, ben je een enorme prutser.
Echte oplossingen kun je dan namelijk niet verwachten

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

awenger2k schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:13:
CUPS voor windows werkt met aparte drivers en het is alleen mogelijk om de binaries te downloaden. Bestaan er geen kant-en-klaar oplossingen?
Tenzij je de hele meuk zelf wilt compilen is dat ook wat je wilt. ;) Executables die je downloadt zijn namelijk al compiled.
Zerora schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:36:
Is dit misschien een oplossing??

Lock XP

[...]
Volgens mij zoekt TS een tool om het printen te vergrendelen achter een wachtwoord, niet om het helemaal te blokkeren. ;)
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 01:27:
[...]

Je laat nu dus andere gebruikers als administrator (je eigen account) op je computer werken?
Je wilt het vast niet horen, maar als dat zo is, ben je een enorme prutser.
Echte oplossingen kun je dan namelijk niet verwachten
In feite ben ik het met Cheatah eens. Als iedereen gebruikt maakt van jou administrator account kan je er natuurlijk lastig een wachtwoord opzetten. :)

Signature

• awenger
OK, jullie hebben wel een punt. Ik denk dat ik ervoor zorg dat mijn huisgenoten in moeten loggen op de beperkte user account en dat ik dan via Lock XP het printen uitschakel op die account.
Bedankt allemaal!
Pagina: 1