![]() |
![]() Zboard, het eerste echte keyboard voor gamers. Veel is er nog niet over bekend, helaas. Wel staat op de zboard-site dat hij rond half maart in de winkel zou liggen. Het is nu ondertussen wel half maart geweest en toen ik op deze site keek zag ik hem staan op de beginpagina. Helaas is dit toetsenbord nog wel aan de wat prijzige kant (€ 59,95) |
| Eerste reactie |
Mijn eerste reactie toen ik het dingetje zag: "Leuk, eindelijk een toetsenbord waarbij je wijsvinger níet over je ringvinger heen hoeft om vóóruit te kunnen." Als je goed kijkt zie je bij de basis zie je dat de vooruit/achteruit recht onder elkaar zitten (detailopname):![]() Daarnaast wel érg vet dat er voor bepaalde spellen gewoon eigen pads te koop zijn (volgens de pricewatch rond de 15-20 euro). Eentje van BF: ![]() Hier kan je nog beter op zien hoe zo'n pad in elkaar zit. |
| Het toetsenbord |
Het toetsenbord is opgebouwd uit drie delen die je volgens mij aan elkaar kunt koppelen (of ze zijn gewoon zo verkrijgbaar, maar hier zie ik echter het nut niet van in), zoals te zien op dit plaatje (hier staan ze gebogen):![]() Als je dan nog eens naar het bovenste plaatje (van de Zboard site zelf) kijkt, zie je dat ze links de game-controls hebben gezet, daarna het linkergedeelte van het toetsenbord en rechts een of ander numpad. Ik vind dit eerlijk gezegd erg ongemakkelijk. Je chat namelijk best wel veel in een game naar mijn ervaring, en dan kan je geen half toetsenbord gebruiken! Op onderstaand plaatje is helaas te zien dat je geen compleet toetsenbord kan maken, omdat er niet genoeg pinnetjes zijn voor de toetsen: ![]() Het schijnt ook zo te zijn dat de game start als je de desbetreffende pad in je toesenbord doet. Wel zie ik dat er een soort alternatief voor de rechterkant is gemaakt, maar deze toetsen zitten zo goed als boven elkaar, wat mij erg irritant lijkt gamen. Zie onderstaand plaatje: ![]() |
| Overall |
| Al om al lijkt het me toch wel een geinig toetsenbord, maar ik denk dat je meer baat hebt bij een multimedia toetsenbord. |
PS: Sorry voor de korte startpost, deze gadget is nog niet zo lang uit en er is dus ook nog niet zoveel over te vinden. Misschien komen er meer facts boven water als er een leuke discussie op gang is gebracht
Groeten,
Nick
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 22:39 ]