Ervaring gevraagd met een laptop van 1400

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Er zijn al best veel van dit soort topics maar de modellen en keuzes worden steeds moeilijker.
Eindelijk na 15 jaar pc's heb ik de kans om een laptop te bezitten , (ik krijg hem van oma.) oma lief :)
Wat ik nu graag wil weten is jullie ervaring met een laptop van mijn keuze
Zelf kan ik ook wel tig laptops opzoeken maar dan heb je alleen maar specs
de keus is ongeveer een AMD cpu 1GB memory een 7200rpm disk en een minimaal x1600 of betere video kaart.
En als het gaat een 17" scherm
Tuurlijk zou een dualcpu leuker zijn maar dat kan waarschijnlijk niet binnen het buget.
En wat is het merkbare verschil tussen een 5400 of een 7200rpm disk.
Helaas heb ik aleen wat evaring met wat oudere laptops en die vond ik traag en niet soepel lopen.

de Ferrari 4002WLMib AMD Turion ML-30 ziet er aardig uit maar dan betaal je voor het merk.
bij dell is er een 6400, 9400 maar die hebben geen leuke video kaart
asus heeft er een hoop , maar is er geen die je bijna helemaal samen kan stellen net als je dat kan met een pc.
als de 1400 euro nog te weinig is leg ik er zelf nog wel wat bij.
De laptop is voor onze administratie, gamen , film kijken, en foto's pielen, een beetje van alles dus.
Ik lig nu thuis in een ziekenhuis bed en met daar helaas nog wel een tijd in blijven.

sorrie als het wat warrig is komt door me medicijnen

ook al staat er dat ik niet aanwezig ben op het forem ben ik er toch!

[ Voor 19% gewijzigd door cruger op 25-03-2006 22:52 ]

Tweak!

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:47
Kijk eens naar de Asus A6J (15.4" TFT). Core Duo, X1600 videokaart en te configureren met een 7200rpm schijf bij www.laptops4u.nl

Z'n grote broer, de A7Jc kan worden geleverd met dezelfde configuratie maar dan met een 17" scherm.

Asus levert standaard 2 jaar garantie. En het zijn zeer degelijke apparaten.

[ Voor 19% gewijzigd door AttiX op 26-03-2006 03:53 ]

• cruger
  • Niet online
Dat is een mooi ding, wel over het buget maar dat blijft een punt , heb je evaring met die A6J ?
Het lijkt erop dat je of een dualcore of een 17" moet kiezen.

Tweak!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb ervaring met de A6ja, besteld bij azerty voor 1399, superding! Mijn vriendin heeft hem nu bijna drie weken, en hij is echt geweldig! Enige nadeel is de 100 gig 4200 rpm schijf, ik merk soms dattie wat langzamer is, maar je kan altijd zelf voor iets boven de 100 euro een 80 gb 5400 rpm schijf kopen. Ik denk dat je dat verschil goed merkt. Het verschil tussen een 5400 en een 7200 is (lijkt) wel een stuk minder.
Verder over de laptop: een heel mooi 15.4" breedbeeld scherm met een soort glasplaat eroverheen, waardoor het beeld echt SUPERscherp lijkt, maar toch weinig reflectie, een dual core intel op 2 x 1.66 ghz, 1 x 1 gb DDR533 (dus ruimte om bij te plaatsen), een x1600 videokaart (zij haalde iets van 1800 3dmark06, dus behoorlijk netjes!), zoals gezegd veel opslagruimte met een 100 gig harde schijf.
De harde schijf is makkelijk te vervangen (heb t allemaal al even opengeschroefd), en de schijf die er in zit (100 gb, 4200rpm) kost nieuw iets van 125 euro, dus die kan je tweedehands ongebruikt verkopen voor een euro of 80 a 100, of een behuizing kopen en als externe harde schijf voor opslag gebruiken.
Ik vind t echt een aanrader! Verder heeftie nog bluetooth (erg handig voor draadloze muis zonder ontvanger die uit de achterkant steekt), DVI en D-SUB out, 4x USB, cardreader, dvd-toaster, en de standaard audio poorten. En zoals gezegd twee jaar garantie, wat ik ook een grote plus vond! Succes met uitzoeken, als je meer wilt weten vraag maar :)

• cruger
  • Niet online
Je bent heel positief en van het beeld klinkt erg goed , dat is toch iets waar je de hele tijd naar kijkt.
De 4200rpm is geen optie dus daar zal wel wat te regelen zijn, laat ik het zo zeggen ik heb liever een 40GB 7200rpm dan een 100GB 4200rpm.
Ik zal de specs verder bekijken, dat er niet stiekum een sis chipset in zit of zo iets

het begint wel een beetje te kriebelen want een laptop staat al zo lang op me verlang lijst, net als een beamer :)

Misschien zijn er nog andere modellen die goed zijn maar die a6 zit vol met handige dingen

Tweak!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02
Het is een Centrino laptop. Er KAN dus geen SiS chipset inzitten. Als er namelijk een Centrino sticker opzit, MOET er een

- Intel Pentium M of Core Duo / Solo inzitten
- Intel 855 / 915 / 945 chipset inzitten
- Intel Draadloze netwerkkaart inzitten

Wil je een AMD, dan moet je een turion64 hebben. Athlon64 zijn niet aan te raden. Veel te warm voor in een laptop. Een turion64 is even snel, is veel zuiniger en koeler. Er komt binnenkort ook een dualcore Turion aan.

• cruger
  • Niet online
Dat vind ik ook interesant een dualcore amd

Tweak!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:48
Kijk eens naar de Acer Aspire 5672WLMi. Deze heb ik zelf ook op het oog en bevat de volgende specs:

Type processor: Intel Core Duo T2300
Bussnelheid: 667 MHz
Cache: 2 MB
Processorsnelheid: 1,66 GHz
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition SP2
Chipset: Intel 945PM
Aantal geheugenbanken: 2 x
Max. geheugen: 4 GB
Type geheugen: DDR2-533 SDRAM
Geheugen: 2 x 512 MB
Schermgrootte: 15,4 inch
Resolutie: 1280 x 800 pixels
Videocontroller: ATi Mobility Radeon X1400
Videogeheugen: 128 MB
Harde schijf grootte: 80 GB
Harde schijf rotatiesnelheid: 5400 rpm

De HD is een 5400rpm, maar of je het verschil ook daadwerkelijk merkt tussen 5400rpm en 7200rpm.. ik vraag het me af.

En ik zie weinig tot niet, laptops die bij verkoop een 7200rpm HD bevatten ( kan aan mij liggen :+ )
Vooral voor de prijs, vanaf €1225 zeker een koopje

[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 26-03-2006 23:39 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• cruger
  • Niet online
helaas vind ik die acer niet voor mij, ik heb nog even verder gekeken naar acer notebooks maar het blijft niet voor mij.
En je hebt er geen ervaring mee, de specs zien er best ok uit, maar mischien wil ik toch wel een dualcore dat zal zeker goed aan voelen.
Nou ga ik weer naar de asus bakkies kijken, een dualcore amd lijkt me het mooist. maar dat is nog effe wachten en dat is ook al moeilijk, met zulk mooi speelgoed komt het kind in je los :)
maar ja het is kiezen tussen 17" of dual, waarschijnlijk is een dualcore met een mooi 15" scherm beter dan een singlecore met 17"

die a6ja blijft de mooiste tot nu toe , zal zien of er een 7200rpm disk in kan, toch is het verschil van 5400/7200 de access time best groot

[ Voor 13% gewijzigd door cruger op 27-03-2006 12:01 ]

Tweak!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
sjorremans schreef op zondag 26 maart 2006 @ 23:37:
Kijk eens naar de Acer Aspire 5672WLMi. Deze heb ik zelf ook op het oog en bevat de volgende specs:

Type processor: Intel Core Duo T2300
Bussnelheid: 667 MHz
Cache: 2 MB
Processorsnelheid: 1,66 GHz
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP Home Edition SP2
Chipset: Intel 945PM
Aantal geheugenbanken: 2 x
Max. geheugen: 4 GB
Type geheugen: DDR2-533 SDRAM
Geheugen: 2 x 512 MB
Schermgrootte: 15,4 inch
Resolutie: 1280 x 800 pixels
Videocontroller: ATi Mobility Radeon X1400
Videogeheugen: 128 MB
Harde schijf grootte: 80 GB
Harde schijf rotatiesnelheid: 5400 rpm

De HD is een 5400rpm, maar of je het verschil ook daadwerkelijk merkt tussen 5400rpm en 7200rpm.. ik vraag het me af.

En ik zie weinig tot niet, laptops die bij verkoop een 7200rpm HD bevatten ( kan aan mij liggen :+ )
Vooral voor de prijs, vanaf €1225 zeker een koopje
Ik heb deze, bevalt me prima :) Als je vragen hebt, stel ze gerust!

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

cruger schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:52:
helaas vind ik die acer niet voor mij, ik heb nog even verder gekeken naar acer notebooks maar het blijft niet voor mij.
En je hebt er geen ervaring mee, de specs zien er best ok uit, maar mischien wil ik toch wel een dualcore dat zal zeker goed aan voelen.
eehhrrmm... die acer IS een dualcore hoor
Nou ga ik weer naar de asus bakkies kijken, een dualcore amd lijkt me het mooist. maar dat is nog effe wachten en dat is ook al moeilijk, met zulk mooi speelgoed komt het kind in je los :)
maar ja het is kiezen tussen 17" of dual, waarschijnlijk is een dualcore met een mooi 15" scherm beter dan een singlecore met 17"
owh... en waarom zou een singlecore met 17" slechter zijn dan een dual core met 15" ?
Heb je al reviews gelezen over de snelheidswinst van dulacores ten opzichte van single cores ? In het algemeen valt dat namelijk erg mee, verwacht maar geen verdubbeling van de snelheid of ook maar iets dat in die buurt komt....
die a6ja blijft de mooiste tot nu toe , zal zien of er een 7200rpm disk in kan, toch is het verschil van 5400/7200 de access time best groot
en dit haal je uit reviews of gewoon uit de specs ?

Ik heb jammer genoeg het gevoel dat jij je door losse kreten laat beinvloedden ofzow, en dat je kennis niet zo heel diepgaand is maar toch nog wel uitspraken wilt maken erover...

In elk geval hiero een idee van de performance : http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2663&p=2
hierin zie je dat de performance tov een single core centrino van het oude type zo rond de 10 a 20% beter is....
en voor de harddisk (en dan wel de 7200 vs 5400 rpm verhaal) :
http://www.tomshardware.com/2005/11/11/fast_and_furious/

nou hierbij wat leuke stof om te lezen zodat je straks ook daadwerkelijk alle conclusies op feiten kunt baseren.... veel succes met de keuze van je laptop !

• cruger
  • Niet online
ik had de veerkeerde acer bekeken, die 5672wlmi is toch ook wel erg mooi
is het beeld wel voldoende om er stratrek op te kijken, ik heb wel eens een tft monitor in huis gehad van iemand en het leek net of alles op het beld van plastic was.
Als st goed speeld dan doet de rest van video het ook goed, vooral de letters in explorer zijn heel scherp

o wees gerust tyger79 ik heb wel degenlijk veel evaring met hardware iets van 15 jaar
en ik laat me niet beinvloeden door winkel kreten en marketing
Het is gewoon een moeilijke keus je kan je geld maar 1x besteden

de review van de disken is precies wat ik had verwacht en dat de ibm/hitachi alweer als snelste uit de bus komt is ook geen verassing

nu nog de dualcore test lezen, daar zal het verschil minder zijn, ligt er ook aan wat je test
ps. toch bedankt voor je onderbouwde "kritiek"

extra het verschil van duo en single is toch wel klein, het grootste verschil zit in de power consumption, dus kan ik rustig kijken naar een 17"

nog een opmerking, ooit heb ik 2 raptors gekocht en die zijn het vele geld dik waard , nu heb ik een pixma4200 gekregen en dat is ook een product wat z'n geld dik waard is.
ik wil geen spijt krijgen van een laptop van 1400~1700 euro.
Dat had ik wel toen ik een promise controller van 160 euro had gekocht , echt een pruts ding

[ Voor 70% gewijzigd door cruger op 27-03-2006 12:42 ]

Tweak!

Verwijderd

hehe, zoals je al zegt het was onderbouwende kritiek wat ik leverde, hoop dat je het niet naders hebt opgevat...
anyways de aankoop van een laptop kan in principe altijd tegenvallen, ligt eraan met wat je het gaat vergelijken. Als je het met je desktop pc thuis gaat vergelijken (zeker als ie een paar Raptors bevat) dan zou elke laptop zo'n beetje tegenvallen denk ik (behalve misschien met de nieuwe dikke zware desktop-replacements die niet langer meegaan dan een uur) ook al zal de gwone Windows gebruik niet echt merkbaar veel langzamer zijn (met een 5400 rpm schijf that is)...
met spellen daarentegen zal een laptop altijd wel tegenvallen (persoonlijke mening, gebruik veel verschillende laptops) behalve als je er eentje kunt scoren met een volwaardige snelle grafische chip (dus geen disabled pixel pipelines en vertex shaders zoals in de meeste mobiele versies van de snellere desktop tegenhanger).
Dit heeft zeker invloed op de keuze van de grootte van je scherm. Stel dat je een 15" versie koopt (met een reso van 1024x768) dan zal je de meeste spellen kunnen spelen met een mobiele grafische kaart. Met een 17" scherm wil je toch echt in de natieve reslotuie spelen anders krijg je lelijke vervormingen en lagere kwaliteit en dan heb je echt wel een snelle grafische chip nodig.
Hierbij nog een leuke review van bijv. die x1600 mobile version :
http://www.xbitlabs.com/a...ati-x1600-mobility_7.html

dan zie je dat ie meestal langzamer is dan een geforce 6600GT wat nu toch niet echt meer nieuw te noemen is in het midden-segment...

hopelijk heb je hierbij wat extra info....

• cruger
  • Niet online
helaas is het met TFT bijna altijd dat je native resolution moet gebruiken, anders wordt het plastic.
Het is wel een goede tip van de video kaart want ik had daar nog net niet bij stilgestaan.
De x1600 mobility komt er redelijk vanaf, een hele dikke kaart zal niet gaan vanwege de wamte en mischien het stroom gebruik.

Wat ik kan doen is in een winkel kijken naar een 15" en een 17" om te zien hoe het overkomt.
Die cpu verschillen geloof ik wel dat maakt niet zo gek veel uit en de disk ga ik toch echt proberen in 7200rpm te scoren.
Het verschil van 5400 en 7200 baseer ik op ervaring met 3.5" modellen
Met 2.5" modellen zal het verschil anders kunnen zijn, maar toch is de disk de langzaamste schakel in de keten.
O ja raptors zijn in real life ook niet zo veel sneller dan een nieuwe bv 250GB 3.5" disk
maar ze zijn wel merkbaar sneller dan een bv iets oudere desktop disk.

Ik kijk nu naar een 19" crt en het zal wennen worden aan een TFT, maar 15" lijkt me weer zo klein en 1024x768 is nou net niet groot genoeg, 1280x960(1024) wel.
Bij breedbeeld ligt dat weer iets anders.

Tweak!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik ben zelf ook naar de Asus A6J aan het kijken, het laagste wat ik heb zien halen (van benchmarks in reviews) met een Mobitility X1600 is 1800 in 3Dmark06.

Mijn pc met X700 (3,4Ghz Intel 550, 2 gig DDR) haalt maar 1051, dus of de X1600 weinig sneller is dan de 6600GT...

Maar ik heb de review nog niet gelezen, t wordt nu een beetje laat helaas.

Bedankt voor t posten van die reviews in ieder geval :)

• cruger
  • Niet online
pfff het blijft moeilijk, heb ook bij dell gekeken, daar hebben ze een bla 9400, met een prachtig 17" TFT 1920X1200 WUXGA , en de keuze uit 7200rpm disken meer memory en nog meer MAAR dan kun je alleen kiezen voor een intel graphics pruts video of een x1400, grrr , ik wil dan minimaal een x1600 voor zo'n systeem.

En toen ineens zag ik een xxodd xna900 met een AMD x4400 en ongeveer alles wat je maar kan wensen, behalve de enorme prijs van 3500+ euro
Misschien is er een kleinere te configureren van xxodd

Tweak!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Toch denk ik dat die Asus A6Ja perfect voor jou is, op deze site kan je hem configureren, kost 75 meer voor een 60GB 7200 rpm of 115 meer voor een 80GB 7200 rpm HDD.
Was nog vergeten te melden: hij heeft een ingebouwde webcam. M'n vriendin wees me daar ff op, als ik zoveel voordelen opnoem moet ik die niet vergeten :)

Ik heb toen ik deze uitzocht ook gekeken naar de Dell Inspirion 9400, die was toendertijd configureerbaar met een 7800 mobile. Maar dat werd nogal erg prijzig. Maar het lijkt erop dat je een behoorlijk eisenpakket en dito gevulde portemonnaie hebt, dus in dat geval moet je daar maar ff naar kijken! Heeft ook een 17" widescreen scherm btw.

• cruger
  • Niet online
wel heel mooi , maar hoe krijg jij het voor elkaar om daar nog dingen bij te zoeken , ik wilde dat met een a7 proberen maar nog niet gelukt
Het kan zijn dat ik een account moet aanmaken en dan kan configureren. ps Ja dat was het
Heb nu m'n zinnen gezet op een WUXGA 1920x1200 en een ati x1600 en een 40 of 60GB 7200Rpm
, 1GB memory (een duo cpu hoeft niet eens) dat is volgens mij een mooie combinatie

btw ik heb geen rooie cent, ik krijg de laptop van oma, en oma had al zoiets van ach 1400 of 1700 maakt me ook niet meer uit.

[ Voor 9% gewijzigd door cruger op 31-03-2006 02:42 ]

Tweak!

• cruger
  • Niet online
[Offtopic]
Het zit zo jongens in 1989 ben ik aangereden heb een been verloren en 4 maand extreme pijn gehad daardoor. In 1996 is er weer stukje afgezaag en dat heeft een lul van een chirurg slecht gedaan, en heb toen 10 jaar pijn gehad en klote geslapen.
Nu 14 maart jl is er weer 8cm af en deze keer is het goed gebeurt, ik lig nog een me ziekenhuis bed thuis, en normaal zit ik in een rolstoel en ben wel enigzins verkloot .en chagerijnig

Niet zielig maar wel heel onhandig en machtenloos.
Ik vind dat ik best een keer iets moois mag krijgen.

Tweak!

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01-2025
Dat is wel balen zeg :S (klinkt een beetje dom)
Veel beterschap dan maar en neem maar een lekker snelle mooie laptop =)

• cruger
  • Niet online
(Het klinkt niet dom , wat moet je er ook op zeggen.
Het was voor mij wel goed om het een keer op te schrijven, wel heel beknopt natuurlijk want het is niet de bedoeling om jullie alle details te melden of te vermoeien met mijn probleem.)

Het is leuker en makkelijker om over een laptop te schrijven.
en btw die van xxodd zijn echt heel erg mooi maar erg duur.
Nou zal ik wat doms schrijven , ik moet er nog in het echt naar kijken, naar verschillende TFT maten en soorten want dat is toch iets waar je de hele tijd naar kijkt.
De laptops die ik heb gezien waren al wat oudere en ik moet nog zo'n nieuw WUXGA of WXGA+ scherm in het echt goed bekijken.

Tweak!

Verwijderd

Om ff aan te haken bij je verhaal, zou je niet een 15" scherm nemen, is toch een stukkie makkelijker mee te nemen als rolstoeler? Ben zelf nl ook rolstoeler en op zoek naar een nieuwe laptop. En ik wist als eerste dat ik zeker geen 17"wil. Veel te zwaar om nog fatosenlijk draagbaar te zijn, wil echt niet boven de 3kg uitkomen.

• schaap2005
Dit zou best kunnen. Ik vind 15,4inch de beste maat.
Zelf heb ik liever een 1280x800 scherm (wxga) zodat de letter niet te klein worden, en vooral zodat (als je een goede gpu hebt) je alle games wel op native resolution kan draaien,
want anders krijg je echt lelijk beeld. Bij een Wuxga scherm wordt het scherm namelijk bijna 2x verdubbeld zodat je fullscreen krijgt. Anders moet je genoegen nemen met zwarte balken.

Bij 1024x768 zijn die balkjes nog niet heel groot (gebruik ik wel vaak), er is een gebied van 1280-1024 en 800-768 onbezet. Dit houdt dus in dat er balken van 256x32 zijn, (als je snapt wat ik bedoel, ik leg het een beetje verkeerd uit.)

Bij een Wuxga scherm van 1920x1440 is dat:
een ongebruikt gebied van 896 pixels bij 672.

Ik hoop dat het klopt wat ik zeg.....

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:09:
Om ff aan te haken bij je verhaal, zou je niet een 15" scherm nemen, is toch een stukkie makkelijker mee te nemen als rolstoeler? Ben zelf nl ook rolstoeler en op zoek naar een nieuwe laptop. En ik wist als eerste dat ik zeker geen 17"wil. Veel te zwaar om nog fatosenlijk draagbaar te zijn, wil echt niet boven de 3kg uitkomen.
Ik haak ook ff aan.

Waar je ook aan moet denken, is dat het geen nootbook is, want daar zit de luchtaanvoer en afvoer bijna altijd aan de onderkant. En das lastig en erg warm als je hem op schoot hebt.
Bij een echte laptop zit dat namelijk aan de zijkant.

Ik heb zelf een goedkoop laptopje van Hp een NX1625, een 15 inch met resolutie van 1400x1050 en dat bevalt prima en kijkt heel lekker.
Zou dus goed naar diversen resoluties kijken.
http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0218729/resolutie2.htm

Ook naar toetsenbord, want das ook best wel belangrijk.
Ben zelf ook gehandicapt, doordat ik twee vinger van rechterhand eraf heb gezaagt.
De meeste bedrijfs laptopjes hebben een heel fijn toetsenbord met een lichte aanslag.
De beste zijn van IBM maar das niet te betalen.........maar HP is ook fijn.
Vergelijk maar eens waar iedereen het over heeft in de diversen Topic van laptops.

Voor de rest cruger sterkte en veel plezier, met het uitzoeken van een leuke snelle laptop !!!

[ Voor 6% gewijzigd door hetnet op 31-03-2006 22:53 ]

• cruger
  • Niet online
Wauw dat zijn een hoop resoluties, en netjes bij elkaar bedankt.
Lammiee beetje meer spinazie eten :) maar verder wel een goede gedachte over de maat en het gewicht.
Maar als ik ergens m'n zinnen op iets heb gezet dan....
De WUXGA 1920 x 1200 gaat niet door dat is wel heel mooi maar dan heb je hele kleine letters ed en een hele dikke video kaart nodig om het aan te sturen. jammer van de tekeningen op die resolutie.
Zo'n 17" past toch wel makkelijk als je in je rolstoel zit. ik was al van plan om een soort standaart te maken waar de laptop op kan staan op m'n leuningen en misschien wil de rolstoel fabrikant (meyra) me daarmee helpen of advies geven.en ook nog een oplossing voor een externe muis met muismat op een goede plek.
De wvg zal het wel niet willen betalen, het is een ongebruikelijk verzoek en niet van levens belang, ook al vind ik een beetje van wel :*)

Ik zie tegen de vertikale 800pixels op het wordt 17" WXGA (1440 x 900) dat is nog wel aan te sturen met een x700, x800 het ligt eraan wat er inzit of in kan.

Deze Asus a7vc heeft zo'n beetje alles wat je kan bedenken http://www.asus.nl/produc...3=0&model=579&modelmenu=1
met een paar veranderingen (upgrades), en deze heeft een x700 en is niet te vervangen

Maar deze xxodd (promedion) vind ik het mooist. http://www.xxodd.nl/producten/notebooks/xni570a/specs.php en er kan een x800xt in en een 7200rpm hitachi disk.

Toeval dat ze bijde 3.9KG zijn en ongever 40cm breed, en duur maar mooi en je hebt er wat aan, het wordt wat bij sparen, of later nog wat geheugen bijzetten.
Wie heeft 1 van deze mooie apparaten en wil er wat evaring over kwijt. de hele a7 serie lijkt erg op elkaar.
En is het de moeite of nodig om pixel garantie te kopen voor 50 euro?

het wordt dan leuk internetten, brieven schrijven, mailen, tekenen, printplaten ontwerpen, foto's bewerken, bankieren, een spelletje spelen, muziek luisteren en bewerken , heel misschien tv kijken

nu slapen tis ineens heel laat

Tweak!

• hetnet
Die Promedion M570B 17" breedbeeld is wel heel erg :9~ En de asus is ook erg :9~
Zou niet weten welke te nemem............

Bij laptops4u, vond ik de A7Jc-R005M Barebone (Stel zelf samen) Dat Lijk me een heel mooi speeltje.
Daar zit een X1600 in en en Daul processor en dat voor de zelfde prijs.
En de X1600 is sneller als een X700 of X800XT
http://www.laptops4u.nl/i...-stel-zelf-samen-875.html
Klik ze ;) kijk en vergelijk !!

• schaap2005
Je kan ook hopen op zo'n mooie ALDI / LIDL aanbieding.
Die hebben soms wel powerbooks voor leuke prijzen.

Maar je hebt ook wel nadelen.........
Ik weet alleen niet precies wat :P

Ik denk wel dat voor de meeste spellen het ram, de harddisk en de gpu het belangrijkst zijn. Er zijn niet zo heel veel spellen die echt cpu-gelimiteerd zijn. (tenzij je een monstersysteem met sli hebt)

Dus zorg vooral dat je een leuke hoeveelheid ram hebt (1024mb), een snelle hd (7200rpm), en een goede GPU. (Ati X1600, Nvidia 6600, Ati X800,> Nvidia 6800 < wordt wel heet)

• cruger
  • Niet online
goede morgen,
Spelletjes komen op de laatste plaats, dat kan beter met een desktop met een dikke videokaart, maar er komen veel te veel nieuwe kaarten uit en 600 euro voor een x1900 oid is niet voor mij.

ik heb die al eens gevonden hetnet en in de a6j zit die ook de x1600, verleidelijk ,maar niet perse nodig.

Tweak!

• hetnet
cruger schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 11:21:
goede morgen,
Spelletjes komen op de laatste plaats, dat kan beter met een desktop met een dikke videokaart, maar er komen veel te veel nieuwe kaarten uit en 600 euro voor een x1900 oid is niet voor mij.

ik heb die al eens gevonden hetnet en in de a6j zit die ook de x1600, verleidelijk ,maar niet perse nodig.
Nee zo bedoelde ik het niet, het is voor bijna het zelfde geld, als die andere twee :+ Maar dan met nieuwere hardware >:) Op die gronde moet je het zien....... kwou dat ik zo'n Oma had trouwens

• cruger
  • Niet online
Ja oma is eigenlijk m'n moeder maar we noemen haar sinds dat we een zoon hebben oma
en het is hele speciale gelegenheid dat ik dat mag krijgen.
Ze is terug naar Denemarken gegaan na 38 jaar en ik had liever dat ze hier was gebleven maar ze heeft het daar beter dan hier in NL, ze was de drukte en de toestanden hier zat en kon terug naar haar eigen land.
Het zal ook best zo zijn dat ik spijt kan krijgen om voor zoveel geld een laptop te kopen.
Er zijn nog zo veel andere dingen in het leven maar het is wel heel erg leuk.

maar ik sta open voor alle ervaring en sugesties hoor , die a6j is ook heel erg mooi

Tweak!

• hetnet
cruger schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 16:28:
Ja oma is eigenlijk m'n moeder maar we noemen haar sinds dat we een zoon hebben oma
en het is hele speciale gelegenheid dat ik dat mag krijgen.
Ze is terug naar Denemarken gegaan na 38 jaar en ik had liever dat ze hier was gebleven maar ze heeft het daar beter dan hier in NL, ze was de drukte en de toestanden hier zat en kon terug naar haar eigen land.
Het zal ook best zo zijn dat ik spijt kan krijgen om voor zoveel geld een laptop te kopen.
Er zijn nog zo veel andere dingen in het leven maar het is wel heel erg leuk.

maar ik sta open voor alle ervaring en sugesties hoor , die a6j is ook heel erg mooi
Spijt krijgen ? ik denk het niet, als je nu een goedkopere zou kopen, dat spijt krijgt.

Als ik nu naar mezelf kijk, dit is mijn eerste eigen laptop, khad dit jaren geleden al moeten doen. Heb jaren met een joekel van een desktop met 21 inch lopen klooien, wel veel plezier van gehad hoor, maar toch. Dit is veel handiger, makelijker, en neemt veel minder ruimte in, je kan er overal mee spelen, waar je ook bent in huis, of buiten.

Ervaring met de Asus A6J heb ik niet sorry..... kan je alleen zeggen lees bovenste en maak gewoon een keuse :9~ je zult geen spijt krijgen :P

• xingchen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-01 19:42
hetnet schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 08:57:
Die Promedion M570B 17" breedbeeld is wel heel erg :9~ En de asus is ook erg :9~
Zou niet weten welke te nemem............

Bij laptops4u, vond ik de A7Jc-R005M Barebone (Stel zelf samen) Dat Lijk me een heel mooi speeltje.
Daar zit een X1600 in en en Daul processor en dat voor de zelfde prijs.
En de X1600 is sneller als een X700 of X800XT
http://www.laptops4u.nl/i...-stel-zelf-samen-875.html
Klik ze ;) kijk en vergelijk !!
X800XT is trouwens sneller dan X1600 ;)

• hetnet
En cruger, heb je al besloten wat het wordt ?? of geworden is ???
Pagina: 1