Getal in woord omzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 4.207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik zit al een tijdje te kijken hoe ik nou een getal naar woorden om kan zetten. Bijvoorbeeld:

225
wordt
tweehonderdenvijfentwintig

Om het naar Engels om te zetten is eenvoudig maar naar het Nederlands wordt moeilijker omdat we de 'en' tussen getallen zetten (vijf-en-twintig). Je kan dus niet het rijtje aflopen en aan de hand van de positie bepalen of het een tien-, duizend-, honderd-, etc tal is.

Ik zit hier echt al een tijdje naar te kijken maar kom er echt niet uit. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat ik al 12 uur of zo achter de computer zit te garen.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Welk gedeelte heb je al?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem het volgende getal:

123456

Eenhonderd drie en twintig
duizend
vierhonderd zes en vijftig

Je pakt dus steeds groepjes van drie cijfers. Je noemt het eerste getal, voegt 'honderd' toe, dan het laatste en wanneer het middelste getal > 0 voeg je 'en' toe plus het middelste cijfer in tientallen.

Vervolgens kijk je hoeveel getallen er nog achter staan en bepaal je of er 'miljoen', 'duizend' etc moet worden toegevoegd. Daarna ga je weer terug naar af en blijf je doorgaan tot je het getal hebt gehad.

En dat moet je dan ff omzetten naar code :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Wij verwisselen consequent de laatste 2 cijfers in de taal.

38

acht en dertig

138

honderd acht en dertig

3338

drie duizend, drie honderd acht en dertig

enz.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06

Standeman

Prutser 1e klasse

Slagroom schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:14:
Ik zit al een tijdje te kijken hoe ik nou een getal naar woorden om kan zetten. Bijvoorbeeld:

225
wordt
tweehonderdenvijfentwintig

Om het naar Engels om te zetten is eenvoudig maar naar het Nederlands wordt moeilijker omdat we de 'en' tussen getallen zetten (vijf-en-twintig). Je kan dus niet het rijtje aflopen en aan de hand van de positie bepalen of het een tien-, duizend-, honderd-, etc tal is.

Ik zit hier echt al een tijdje naar te kijken maar kom er echt niet uit. Waarschijnlijk heeft dat te maken met het feit dat ik al 12 uur of zo achter de computer zit te garen.

Kan iemand mij helpen?
Ik zie het verschil tussen Engels en Nerderlands niet helemaal.

225, Engels: twohundredandtwentyfive
225, Nederlands: tweehonderdenvijfentwintig

Lijkt me vrijwel hetzelfde :?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Standeman schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:04:
[...]
225, Engels: two hundred and twenty-five
[...]
Lijkt me vrijwel hetzelfde :?
Uhh, nee :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Bovendien worden in het Engels de laatste twee cijfers niet omgedraaid (twentyfive - vijfentwintig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak34
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
nl: 25 = vijf en twintig
en: 25 = twenty five

edit: veel te sloom ;)

[ Voor 23% gewijzigd door sjaak34 op 25-03-2006 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28
Je moet het gewoon per 'lengte' van het getal apart bekijken en dan wat productieregels verzinnen. Eerst haal je sowieso alle nullen aan de voorkant weg. Een getal met nul cijfers correspondeert dan met nul:
code:
1
str('') --> 'nul'

Met 1 (één ;)) cijfer is het makkelijk:
code:
1
2
3
4
str('1') --> 'één'
str('2') --> 'twee'
..
str('9') --> 'negen'

Met 2 cijfes heb je wat uitzonderingen van 10 tot 20, maar daarna is het logisch:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
str('10') --> 'tien'
str('11') --> 'elf'
str('12') --> 'twaalf'
str('13') --> 'dertien'
...
str('20') --> 'twintig'
str'(30') --> 'dertig'
..
str('90') --> 'negentig'
str(ab) --> str(b).'en'.str(a.'0')

Oftwel, 37 matcht de laatste regel: str(37) --> str('7').'en'.str('30') --> 'zeven'.'en'.dertig'.

Vanaf hier wordt het alleen maar makkelijker; met drie of vier cijfers:
code:
1
2
3
4
5
6
7
str('100') --> 'honderd'
str('1000') --> 'duizend'
str(a.'00') --> str(a).'honderd'
str(a.'000') --> str(a).'duizend'
str(ab.'00') --> str(ab).'honderd'
str(ab.'0'.c') --> str(ab).'en'.str(c)
str(abcd) --> str(ab).'en'.str(cd)

Hoger mag je zelf uitzoeken. ;) Merk op dat je nu waarschijnlijk nog een search-en-replace wil doen op het resultaat om 'eee' te vervangen door 'eeë' (zodat je 'tweeëntwintig' krijgt in plaats van 'tweeentwintig').

[ Voor 25% gewijzigd door Soultaker op 25-03-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En die "and" hoort er dus niet tussen.

Maargoed, waar het eigenlijk om draait, is de (pseudo)code van de TS die hij tot nu toe heeft, dan pas kan je nuttige tips geven (anders alleen voorkauwen, daar is niemand bij gebaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd naar een opzetje van de topicstarter. Ik lees een leuke vraag, maar als je er echt al 12 uur mee bezig bent, dan heb je vast wel al ìets. Laat dat eerst maar eens zien, want op deze manier is dit topic een scriptrequest, en daar hebben we hier niet echt veel trek in. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit niet gewoon zo eenvoudig als het uitschrijven van alle mogelijkheden en bijzonderheden, en op basis daarvan een algoritme te schrijven?
En het antwoord is "nee": veel Nederlanders weten niet eens precies hoe je getallen in letters uitschrijft.
Handig hulpmiddel

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wij zijn niet logisch met onze getallen.

Probeer maar eens een getal in te vullen dat iemand voorleest:
Twee honderd vijf en twintig
2 * 100 + 5 + 20

Maar de Fransen zijn nog erger, met hun quatre-vingt dix-neuf (99), 4*20 + 10 + 9

Engelsen zijn ten minste slim met de volgorde van getallen opnoemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 26-03-2006 00:07 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siknu
  • Laatst online: 30-06 15:56
kenneth schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:19:
En die "and" hoort er dus niet tussen.

Maargoed, waar het eigenlijk om draait, is de (pseudo)code van de TS die hij tot nu toe heeft, dan pas kan je nuttige tips geven (anders alleen voorkauwen, daar is niemand bij gebaat).
Kijk jij weleens naar darten? Ik hoor die man toch echt consequent one hundred and eighty zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:58:
Je pakt dus steeds groepjes van drie cijfers. Je noemt het eerste getal, voegt 'honderd' toe, dan het laatste en wanneer het middelste getal > 0 voeg je 'en' toe plus het middelste cijfer in tientallen.

Vervolgens kijk je hoeveel getallen er nog achter staan en bepaal je of er 'miljoen', 'duizend' etc moet worden toegevoegd. Daarna ga je weer terug naar af en blijf je doorgaan tot je het getal hebt gehad.
alleen even opletten bij getallen van 4 cijfers:

4782

dat is niet vierduizend zevenhonderdtweeentachtig, maar zevenenveertighonderdtweeentachtig, ja we hebben soms rare regeltjes, maar het is goed te doen hoor, ik heb jaren geleden ook iets dergelijks geschreven wat het tevens ook nog om zette in spraak, door diverse .wav files af te spelen in die volgorde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Ik heb wel een beetje gedaan in java)

Het is logisch dat je eerst de getal gaat analyseren op het aantal cijfers (123 3 cijfers)

Daarna ga je het getal in hakjes hakken. (In het nederlands 3 stukjes van rechts naar links) Daarna die getalen weer verder hakjes maken in stukjes (1 en 2 en 3) Daarna met een if statement het afmaken. dus...

If( derdegetal =! 0)
etc...

en daarna kijken naar de 2e getal... dus DRIE + EN + Twintig.

dus HONDERD + DRIE + EN + TWINTIG.
Vrij makkelijk ;) Alleen dingen zoals ELF, TWAALF etc als uitzondering bekijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Erkens schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:19:
4782

dat is niet vierduizend zevenhonderdtweeentachtig, maar zevenenveertighonderdtweeentachtig
Wat is er mis met vier duizend, zeven honderd, twee en tachtig?

Of heb ik ergens een gedachte konkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:28
Op zich weinig mis mee, maar je moet wat kiezen, en als het duizendtal 1 is jouw uitspraakmethode vreemd: 1337 is meestal 'dertienhonderdenzevenendertig' en geen 'duizenddriehonderdenzevenendertig'. Voor 1100 geldt dat zeker: iedereen zal 'elfhonderd' zeggen en niet 'duizendhonderd'.

(Die 'en' na hondertallen is trouwens ook discutabel: sommige mensen zeggen honderdentien, anderen gewoon honderdtien.)

[ Voor 46% gewijzigd door Soultaker op 26-03-2006 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlainS schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:34:

Wat is er mis met vier duizend, zeven honderd, twee en tachtig?
Dat het vierduizend zevenhonderd tweeëntachtig moet zijn. Of zevenenveertighonderd tweeëntachtig. Ik zou even uitzoeken waarmee je met meer uitzonderingssituaties te maken krijgt.

Maar het gevaar is dat het eenvoudiger lijkt dan het is. Lees alle posts in dit topic nog eens, en huiver als je ziet hoevaak het al verkeerd gaat.
(Die 'en' na hondertallen is trouwens ook discutabel: sommige mensen zeggen honderdentien, anderen gewoon honderdtien.)
Dat klopt, maar daar zijn spellingsregels voor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:41:
[...]

Dat het vierduizend zevenhonderd tweeëntachtig moet zijn. Of zevenenveertighonderd tweeëntachtig. Ik zou even uitzoeken waarmee je met meer uitzonderingssituaties te maken krijgt.
Ik ben me ervan bewust dat ik het niet goed schreef (en weet de correcte spelling ook niet). Ik probeerde aan te geven dat deze manier van praten best kan en gelijk een technische oplossing kan bieden.
Maar het gevaar is dat het eenvoudiger lijkt dan het is. Lees alle posts in dit topic nog eens, en huiver als je ziet hoevaak het al verkeerd gaat.
Het lijkt misschien eenvoudiger dan het is, maar dat is praktisch bij alles zo. Leren van anderen en uitproberen is dan bij mij het eerste.Ik hoef het niet te maken, maar volgens mij is het met de info in dit topic best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

siknu schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:14:
[...]

Kijk jij weleens naar darten? Ik hoor die man toch echt consequent one hundred and eighty zeggen.
Ik kijk vaak naar darten, en zodoende weet ik dat bij het uitspreken van de scores meer factoren dan grammatica alleen een rol spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Klinkt verdacht veel als een huiswerk opdracht :X
Modbreak:Klinkt verdacht veel als een opmerking die in een TR thuishoort, en niet in een topic. :X

[ Voor 52% gewijzigd door NMe op 26-03-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Zow, bedankt voor de vele reacties!

Eerst even dit, ik ben niet 12 uur met dit probleem bezig geweest... dat was alleen om mijn gaarheid gehalte aan te geven.

Behalve op klad heb ik nog niets. Wist niet waar ik moest beginnen met de vijf-en-twintig. Nu nog niet trouwens...

Dat opdelen in drietallen lijkt me denk ik een goede. Zo controleer je ieder drietal op vijf-en-twintig gevallen en zet je ze later weer samen.

Het is zeker geen schoolopdracht. Ik ben bezig met een Calculatie programma in C# en hier moeten ook offertes uit kunnen rollen. Mijn klant wou graag de totaalprijs in woord in de offerte willen zien. En ik zoek nu uit hoe en of dat kan gezien de vreemde structuur van de Nederlandse getallen.

Ik denk dat ik nu wel iets verder kan maar als jullie nog toevoegingen, opmerkingen, oid hebben lees ik dat hier graag!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Voor wat betreft offertes heb je het sowieso al een stuk eenvoudiger. Om te zorgen dat er geen onduidelijkheid kan bestaan over de betrokken bedragen worden ze vaak in zijn totaliteit geschreven. Voor een bedrag van 126 euro kun je op een offerte best éénhonderd en zesentwinting schrijven (even los van grammatica :P), ook al wordt dat in spreektaal meestal als honderdzesentwintig uitgesproken. Voor formelere documenten zoals dit heb je het dus daadwerkelijk makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Klopt, wel iets makkelijker alleen heb je nog steeds het probleem met zes-en-twintig...

Daar kom ik niet uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Is er ook een bepaald maximum bedrag wat hij moet kunnen omzetten?

Als het tot 999 gaat, is het relatief eenvoudig.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Slagroom schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:51:
Klopt, wel iets makkelijker alleen heb je nog steeds het probleem met zes-en-twintig...

Daar kom ik niet uit :'(
Dat is toch geen probleem? Het is zoals ze hierboven al zeggen: alles opdelen in groepjes van 3, en dan in de volgorde 1 3 2 uitschrijven. Per groepje zet je er van rechts naar links respectievelijk niets, "duizend", "miljoen" of "miljard" (:P) achter, en verder heb je een paar uitzonderingsgevallen zoals elf, twaalf en 13, en moet je uitkijken dat je niet "nul en twintig" schrijft. Afgezien van dat zijn er weinig valkuilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:05:
[...]

Dat is toch geen probleem? Het is zoals ze hierboven al zeggen: alles opdelen in groepjes van 3, en dan in de volgorde 1 3 2 uitschrijven. Per groepje zet je er van rechts naar links respectievelijk niets, "duizend", "miljoen" of "miljard" (:P) achter, en verder heb je een paar uitzonderingsgevallen zoals elf, twaalf en 13, en moet je uitkijken dat je niet "nul en twintig" schrijft. Afgezien van dat zijn er weinig valkuilen. :)
if( nul == "null")
ignore :P?
else....

(sorry ik ben al zon opdracht een keertje gemaakt in java :P, beetje vervelend als bezig bent woorden zoals 1 ton en elfhonderd. Dat moet je als laatste doen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBucket
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10-2022
Verdeel en heers 8)

Begin van klein naar groot:
[1] De getallen 0 t/m 14 zul je allemaal apart moeten behandelen.
[2] 15 t/m 19: eental + tiental ("zeven" + "tien")
[3] 20, 30, ... 90: aparte namen ("twintig", "dertig", ..)
[4] 21..29, 31..39, ..99: eental + "en" + naam tiental volgens [3] ("drie" + "en" + "dertig") (! <- trema's?)
[5] 100: honderd
[6] 200, 300, ... 900: (Getal / 100) + "honderd"
[7] 101.. 199, 201...299, etc.: Naam van honderdtal (volgens [5] en [6]), gevolgd door naam van overgebleven 2 cijfers (volgens [1] t/m [4]).
[8] 1000: duizend
[9] 2000, 3000, ... 9000: (Getal / 1000) + "duizend"
[10] 1000...1099: "Duizend" gevolgd door naam van overgebleven 2 cijfers (volgens [1] t/m [4]).
[11] 1101... 9999: Naam van eerste 2 cijfers (volgens [1] t/m [4]), gevolgd door "honderd", gevolgd door naam van laatste 2 cijfers (volgens [1] t/m [4]). Kan ook volgens [12].
[12] 1101... 9999: Naam van duizendtal (volgens [8], [9]), plus naam van de rest volgens [1] t/m [7].

Voorbeeld: 3914 is "negenendertighonderdveertien":
[11]: 3914 wordt (naam van "39") + "honderd" + (naam van "14")
[4]: 39 wordt (naam van "9") + "en" + (naam van "30")
[1]: (naam van "9") wordt "negen"
[3]: (naam van "30") wordt "dertig"
[1]: (naam van "14") wordt "veertien"

Of: 3914 is "drieduizendnegenhonderdveertien":
[12]: 3914 wordt (naam van "3000") + (naam van "914")
[9]: (naam van "3000") wordt (naam van "3") + "duizend"
[1]: (naam van "3") wordt "drie"
[7]: (naam van "914") wordt (naam van "900") + (naam van "14")
[6]: (naam van "900") wordt (naam van "9") + "honderd"
[1]: (naam van "9") wordt "negen"
[1]: (naam van "14") wordt "veertien"

[ Voor 17% gewijzigd door MrBucket op 27-03-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Super! Die laatste is een trap in de goede richting.

Ik zal de klant melden dat het mogelijk is en als hij akkoord gaat zal ik het resultaat hier posten!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

sorry? :? :? :?

je wilt zeggen dat je een reactie naar een klant hebt uitgesteld omdat je er eerst via een forum achter moest komen dat dit soort algoritmes mogelijk zijn?

in die tijd had je het hele algoritme al tig keer kunnen schrijven... :/

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Nee, tuurlijk niet, ik wil weten op wat voor manier het kan en dan kan ik pas inschatten hoeveel tijd het gaat kosten. De tijd die ik hier op GoT er aan besteed heb zie ik als kennisverrijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ja, en dat terwijl Soultaker al veel eerder, zeer duidelijk, hetzelfde algoritme had beschreven :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

dat het kennisverrijking was had ik al door ja... je hebt blijkbaar zelf niet de moeite genomen om er met diepgang naar te kijken (ook al zeg je dat het zo is, ik kan het me niet voorstellen).

ik wil verder niet flamen of wat dan ook, ik vind het alleen zeer verbazingwekkend dat (naar aanleiding van de uitspraken die je hier doet) je op deze manier aan je urenschatting voor een algoritme en andere informatie voor een klant moet komen.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
pffff... ik zeg niet uren lang... ik heb die dag 12 uur achter elkaar achter de computer zitten te code kloppen... als je gelezen had, had je dat kunnen zien...

mocht je nog verdere nuttige inbreng hebben dan houd ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Slagroom schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 10:43:
pffff... ik zeg niet uren lang... ik heb die dag 12 uur achter elkaar achter de computer zitten te code kloppen... als je gelezen had, had je dat kunnen zien...

mocht je nog verdere nuttige inbreng hebben dan houd ik me aanbevolen...
Even voor mijn beeldvorming, jij gaat nu een offerte uitbrengen en vervolgens een nieuw topic maken met de vraag hoe het algoritme te schrijven :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
...nee, ik weet nu hoe het moet dankzij bovenstaande reacties

edit:
kan het zijn dat het een beetje kinderachtig gaat worden? 't is maar een gedachte hoor maar het lijkt er wel op...

[ Voor 52% gewijzigd door Slagroom op 04-04-2006 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koeniepoenie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 09:17
Als je wilt kijken hoe dit in andere talen is opgelost kun je een kijkje nemen in de code van de PEAR package Numbers_Words. Nederlands zelf zit er niet bij, maar je kunt wel inspiratie opdoen natuurlijk.

Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

in java (bekijk source)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Thanks maar het laatste voorbeeld is voor de Engelse taal, die zit taal technisch een stuk(je) anders in elkaar dan Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

dat klopt maar, zoals ook bij het andere voorbeeld, kun je de methodiek be- of afkijken en deze toepassen op het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
Dat klopt, ik heb ook te snel geoordeeld. Ik denk dat het PHP en het javascript voorbeeld wel van nut kunnen zijn.

Nogmaals bedankt :)
Pagina: 1