[XP] Games en films niet tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik heb net een verse WinXP x64 installatie draaien ipv m'n oude WinXP.
Op mijn oude installatie kon ik, terwijl ik een game (WoW bijv) had draaien in de achtergrond, in windows filmpjes kijken (xvid, mpeg, etc). Met m'n nieuwe installatie kan dat echter niet meer. De video wordt niet afgespeeld, het geluid wel.

M'n videokaart is een GeForce 6800GT. De drivers van beide installaties zijn officiele Forceware van nVidia, alleen andere versies (en de een voor x64, ander i386 natuurlijk).

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Afgezien van windows is er verder niets aan de hardware veranderd.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:06
Als je geen spel hebt draaien, kan je dan de films wel gewoon bekijken?? Zo nee, >> Codecs.

• QuarK
Zonder spel gaat het natuurlijk wel prima ;)
Zou een beetje nutteloos topic zijn als dat niet zo was.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ligt het niet toevallig aan het spel? Volgens mij kan je de overlay functie namelijk maar één keer gebruiken.

Met welke software kijk je trouwens films? Met software als bsplayer of winamp kan het denk ik wel.

• QuarK
Ik gebruik MPC (Media Player Classic) voor playback met ffdshow als directshow filter.
Het is niet alleen met World of Warcraft, maar ook met andere spellen.

En het punt is dat het op mijn oude WinXP (32b) versie wel goed werkte.. Een hint in welke hoek ik het zou moeten zoeken zou al fijn zijn.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-03 11:02

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik zie niks over je gebruikte drivers voor je geluidskaart, zijn die ook XP 64?
8)7 las te snel en dacht dat je we beeld had maar geen geluid, excuse moi

[ Voor 41% gewijzigd door Beugelfles op 27-03-2006 22:56 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• QuarK
grolschbeugel schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:00:
Ik zie niks over je gebruikte drivers voor je geluidskaart, zijn die ook XP 64?
Zoals ik in mijn OP vertelde zijn het de laatste officiele x64 Forceware drivers van nVidia. Lijkt me ook wel logisch, i386 drivers installeren op x64 gaat toch echt niet lukken.

Verwijderd

QuarK schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:41:
Zonder spel gaat het natuurlijk wel prima ;)
Zou een beetje nutteloos topic zijn als dat niet zo was.
Je moet ook niet een spel spelen en ook een film willen kijken, dat gaat niet hè :P
Word je zo afgeslacht bij WoW, hehe })

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
QuarK schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:53:
Ik gebruik MPC (Media Player Classic) voor playback met ffdshow als directshow filter.
Het is niet alleen met World of Warcraft, maar ook met andere spellen.

En het punt is dat het op mijn oude WinXP (32b) versie wel goed werkte.. Een hint in welke hoek ik het zou moeten zoeken zou al fijn zijn.
Ik heb hier x64 draaien en ik kan wel gewoon films kijken terwijl ik een spel draai (net nog getest). Doe ik wel vaker trouwens, een Simpsons aflevering tussendoor pakken en daarna verder gamen :P. Ik gebruik Bsplayer om films te kijken, dan heb je ook die rommel als ffdshow niet nodig. Het zou mij niks verbazen als ffdshow de oorzaak is van jou probleem.

Mijn hint: Probeer een andere speler :).
Edit: Ik gebruik versie 81.98 als Nvidia driver.

[ Voor 5% gewijzigd door dr snuggles op 27-03-2006 18:06 ]

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-02 19:40
Ik had exact hetzelfde probleem toen ik de nieuwere drivers van nivida probeerde. Vanaf de 80.xx serie (ongeveer) kan ik geen spel meer minimizen en een filmpje tegelijk kijken.

Bij 77.77 werkt dit nog perfect. Wellicht dat hier je probleem zit.

• QuarK
Bump, iemand een oplossing? Naar pre-80.x gaan is geen optie (Oblivion...).

• QuarK
Nog een bump. Het ligt niet aan XP64, nu in XP32 met de nieuwste Forceware (84.21) werkt het ook niet. Er is dus iets veranderd in de Forceware drivers.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:30

bonzz.netninja

Niente baffi

en als je een andere player gebruikt (VLC is wel lekker snel testen). Het lijkt me idd aan de overlay functie liggen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Pagina: 1