Toon posts:

AMD vs Intel; hoe te vergelijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik zit al een tijdje met een vraag. Ben al vanaf mijn eerste pc, trouwe fan van AMD en ben dus ook binnenkort van plan een nieuw systeempje (AMD processor) aan te schaffen. Maar wat ik me afvroeg is hoe het eigenlijk zit met de verschillen van de Intel- en AMD-processoren? Als ik nou een AMD 64 3800+ die op 2 Ghz draait pak, is dat eigenlijk net zo sterk als een 3,6 Ghz Intel? Of hoe zit dit precies? Waarom is er niet slechts 1 standaard?

Alvast bedankt.

SyNq

Verwijderd

Benchmarks vergelijken, en op basis daarvan concluderen wat voor jou de beste optie is.
Er is niet zomaar 1 getalletje waaruit je dat kunt opmaken. Speel je games? Doe je aan videobewerking? Let dan op de relevante benchmarks, en negeer de irrelevante. Simpel genoeg.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03:19

Zerora

Ik Henk 'm!

Discussie is al genoeg gevoerd hier op GoT

ff de search gebruiken dus ;)

AMD vs Intel

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Dat er niet 1 standaard is komt door het feit dat Intel een andere techniek gebruikt dan AMD.
Het hele Netburst verhaal volgens mij.
Daardoor kan AMD met minder Gigahertzen meer prestaties leveren dan een Intel op de zelfde snelheid.

En hoe je ze kunt vergelijken.. Tja AMD heeft de ratings met de 3800+ dat zou als ik het goed heb betekenen dat hij net zo snel zou zijn als een Thunderbird op 3,8 Ghz of zo. Maar hang me er niet aan op want dat is al weer een tijdje geleden.

Zoek ff naar vergelijkings materiaal zoals benchmarks en reviews van IT gerelateerde sites zou ik zeggen

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Klink klare onzin dat een 3800+ net zo snel zou zijn als een 3.6 Ghzer dan zou een 4800+ net zo snel zijn als een 4.6 Ghzer :? kan niet...
Je kan idd alleen maar naar benchmarks kijken omdat de AMD processoren nou eenmaal anders in mekaar zitten dan Intel processoren.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 15:09
En naast die snelheid is er nog een (volgens mij) héél erg belangerijk iets, waar je bij processoren moet op letten: de prijs. Tot nu toe is altijd al gebleken dat AMD de beste is voor mijn budgettaire eisen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

naftebakje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 21:51:
En naast die snelheid is er nog een (volgens mij) héél erg belangerijk iets, waar je bij processoren moet op letten: de prijs. Tot nu toe is altijd al gebleken dat AMD de beste is voor mijn budgettaire eisen.
Ligt ook maar aan de toepassing. In een bedrijfsomgeving is het bijvoorbeeld niet altijd even verstandig om voor een bijvoorbeeld 100 euro goedkopere processor te kiezen als de duurdere ook maar een procent of 5 beter presteert. Op jaarbasis is dat namelijk een paar weken aan processortijd.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check gewoon wat reviews en vergelijk de benchmarks :) Er is geen eenduidigheid in de vergelijking. Het is maar net waar je de PC voor wil gaan gebruiken en wat je eisen en budget zijn. Zie ook de PMG FAQ » Welke processor moet ik nemen?

Zoek/FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.