Toon posts:

Componenten in behuizing nog steeds niet koel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb nu echt alles gedaan wat nodig is om een kast koel te krijgen. Alleen krijg ik hem niet koel genoeg zelfs als ik alle fans op 100% zet. Ik had eerder een processor temperatuur van 38 graden welke nu constant rond de 43 graden zit. Had eerder een Freezer 7 waarmee ik 38 graden haalde maar heb deze vervangen door een 7700 CNPS waarvan ik hogere verwachtingen had. Ook heb ik Arctic silver 5 toegepast om een goede geleiding te krijgen en 2 nieuwe 80 cm fans voor outtake. Zoals jullie kunnen zien (link 1) heb ik nu een fan welke constant blaast op mijn harde schijf. Heb zelfs een stuk uit de bracket geslepen om een goede doorgang te krijgen zodat de lucht vol op de schijven blaast. Maar de harde schijf waar Windows opstaat bereikt in idle toestand nog steeds een temp van 46 graden. Ik irriteer me hier echt aan. Eerder waren mn casetemps nooit zo hoog. ik denk dat de harde schijf een grote hittebron is maar dat weet ik niet zeker. Mijn moederbord temperatuur is 35 graden dus dat is goed. Ik kan dus concluderen dat het met de airflow wel goed zit. Ik vind deze temperaturen echt te hoog voor een idle toestand en dan heb ik er nog niet eens een VGA in! Ik wilde volgende maand een 7900GT aanschaffen welke volgens mij ook nog aardig wat hitte produceert. Hebben jullie ideen wat ik nog meer kan doen en wat de oorzaak zou kunnen zijn? Waterkoeling is geen oplossing omdat ik (een uitdaging) met lucht mn temperaturen wil beheersen. En een fanduct naar de CPU koeler vind ik nou ook niet wat als je een diameter hebt van 14 cm en ik acht het ook niet nodig aangezien er volgens mij toch echt genoeg koele lucht doorheen stroomt.

foto 1: http://www.uploaden.nl/to...riscjw&p=10862_125249.jpg
foto 2: http://www.uploaden.nl/to...riscjw&p=10862_125248.jpg

Btw: de verschillende temperatuurmetingen waren bij een ongeveer gelijke kamertemperatuur.

Specs:

proc: 775 Prescott 3,2 GHz
mobo: Asus P5GD1-VM
mem: 2x1024
psu: Seasonic S12 430
HD (x2): Maxtor MY160MO

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 14:17 ]

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
ik denk dat je een goede intake moet gaan verzorgen , dat wil zeggen dat je aan de zijkant of voorkant van je case ook intake moet gaan verzorgen , verder lijken me de temperaturen van je systeem nogal hoog , en dan doel ik eigelijk vooral op je harde schijven. Is de fan die je hebt rechtstreekts met de buitenwereld verbonden? dat wil zeggen , heb je een intake gat bij je fan voor de hardeschijven, anders zit je een beetje nutteloos turbulentie te veroorzaken in je kast. en dat heeft weinig tot geen effect

ik zou dus gewoon ofwel een gat maken aan de zijkant van je kast om die fan die je hardeschijven koelt rechtstreekt lucht van buitenaf te laten aanzuigen ,

of je slijpt in de voorkant van je kast en je verzorgt langs daar een intake , die langs je HDD's blaast

hoe ik het nu zie lijkt mij het eerste het beste , het tweede is natuurlijk ook een optie , maar de keuze ligt gewoon bij jou

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die fan die op de harde schijven blaast heeft direct verbinding met buiten. En als ik aan de harddisc voel is ie best wel koel. Maar die is wel 46 graden.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
voel met je hand waar zich de warmte ophoopt als dat bv. bovenin is kan je een fan in de bovenkant bouwen. ik denk dat dat wel goed zal helpen.

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wel koel...mar wel 46 graden... ooit gedacht dat windows het mischien fout heeft en die cpu temperatuur zit echt wel goed hoor

1337

Verwijderd

Topicstarter
ZandBak schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:20:
wel koel...mar wel 46 graden... ooit gedacht dat windows het mischien fout heeft en die cpu temperatuur zit echt wel goed hoor
Ik weet dat er afwijkingen zitten in temp. metingen wat betreft bios,everest,speedfan enz. Daarbij zijn de waardes relatief en zijn de waardes die ik nu heb hoger als voorheen het geval was.

Verwijderd

43graden met een presscot, daar mag je niet over klagen, dat is een zeer goede temperatuur.
Verder staan maxtor disks ook niet bekend dat ze koel zijn, 55graden kan nog wel voor een disk van deze proporties.

Ik denk dat het allemaal wel goed zit hoor.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
55 graden is uitzonderlijk hoog voor maxtor disks , ik heb er zelf 2 in mijn pc steken , achter een 1000rpm 120 mm fan , en die doen nu 24 en 29 graden , da toch een hele hoop koeler , en mijn schijven deden vroeger , zonder airflow 44 graden

Out of the box? What box? There is no box.

Pagina: 1