Toon posts:

[tv-out] windows en film?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Ati Radion 9600 Pro met tv-out en ik vroeg me af of het mogelijk is om zowel een film te kijken via tv out op m'n tv en daarnaast gewoon verder te gaan in windows op mijn pc?

als ik de tv out op "extend on tv" zet, kan ik wel allerlei dingen in windows doen en blijf ik mijn wallpaper zien op mijn tv (dus alleen m'n wallpaper, geen icon of wat dan ook), misschien dat ik hiermee iets moet doen?

alvast bedankt

-- edit--

ik zie dat er een FAQ voor tv out is, zal eens even daar kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 20:23 ]

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 20:22
Ja tuurlijk kan dat,
Je kan natuurlijk gewoon film scherm naar tv slepen en dan full screen, maar in ati catalyst zit ook een optie waarin je kan zeggen dat ie elk video scherm full screen op een aan te geven monitor moet weergeven.

.

Verwijderd

Topicstarter
goed om te weten dat het kan, zal je misschien een iets duidelijke uitleg kunnen geven? :)
want ik begrijp nog niet helemaal waar ik hem bij catalyst erin moet slepen (lukt niet echt :p)

Verwijderd

iets van video-overlay op het secundaire scherm

ikzelf heb nvidia, maar zo iets kan niet ontbreken bij ati ;)

Verwijderd

Je moet ergens aangeven in je settings van je ati drivers dat je het scherm wil gebruiken als afzonderlijk scherm. Dus niet een desktop span. (Dat is dat je taakbalk dus te zijn is over 2 schermen. Dus op je ene scherm zie je dan start knop en op de tv zie je dan de klok) Dat dus niet. Het moet zo zijn dat je tv als 2e beeldscherm gezien word. Dus je ziet er dan gewoon een lege desktop op met dezelfde wallpaper als op je monitor.

Wat je dan ergens moet kunnen aangeven net als [b]jens17/b] zegt is dat je je tv als video overlay wil gebruiken. Dus zet je dan een film aan word ie op de tv automatisch in full screen weer gegeven. Heb het zelf ook vaak gedaan met nVidia. Er is een tooltje waar het heel makkelijk mee ingesteld kan worden. Ik dacht dat dat tooltje tvtool heet Maar dat weet ik niet zeker meer.

Als je dat video overlay niet ingtels krijgt kan je ook media player uit je monitor slepen en op je tv scherm neerzetten en dan gewoon Alt-Enter of dubbel klik op het video beeld. Dan word het ook full screen.

Let wel goed op je resolutie. Soms zijn films mooier als je ze op 640x480 afspeeld op een TV. Maar soms is 800x600 ook weer beter.

• Optix
Ik maak ff screeny, moment...

Afbeeldingslocatie: http://www.interblue.nl/catalyst.gif

Hier kan je instellen...

[ Voor 58% gewijzigd door Optix op 25-03-2006 21:31 ]

.

Verwijderd

Topicstarter
nightfade,

ik blijf mijn wallpaper maar zien en snap dat slepen niet helemaal, krijg hem nergnes naartoe gesleept

-- edit --

nvrmind, ik kom er nu achter dat je dus als het ware 2 schermen naast elkaar hebt :)

super, iedereen bedankt voor jullie hulp, alles werkt zoals ik wil nu :D

[ Voor 161% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2006 00:15 ]

• Optix
Oooh, had niet door dat je dat niet wist :P het is indd gewoon een extensie van je monitor (is maar net hoe je het instelt) je kan dus gewoon schermpje naar je tv slepen :)

.

Pagina: 1