Waarde uit JS opslaan in database

Pagina: 1
Acties:

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01-2025
Hallo,

Ik zou graag enkele waardes die ik met JavaScript heb opgevraagd bij de client opslaan in een MySQL database. Hoe kan ik dit het beste doen? Moet zoiets met AJAX of kan het ook anders? De waardes worden weergegeven in een tabel via innerhtml. Ik had al gedacht deze waardes in een formulier te zetten en te laten submitten maar ik doe het liever zonder <input> of <textarea> omdat deze niet echt functioneel zijn in het concept waarin ik het toepas.

Alvast bedankt,
Freddyboeke

Verwijderd

Als je zonder XMLHttpRequest een POST request moet doen (enigszins aan te raden als je gegevens op gaat slaan in een database), moet je een formulier gebruiken, met dus inderdaad input, select of textarea elementen.

Een GET request is simpeler, het opvragen van een URL met de juiste parameters is dan al voldoende.

Als je wel een XMLHttpRequest kunt en wilt doen, kun je dit voorbeeld gebruiken.

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01-2025
Bedankt, met dat voorbeeld kan ik zeker verder!

Werkt dit in alle browsers en op alle platformen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:15:
Als je zonder XMLHttpRequest een POST request moet doen (enigszins aan te raden als je gegevens op gaat slaan in een database), moet je een formulier gebruiken, met dus inderdaad input, select of textarea elementen.

Een GET request is simpeler, het opvragen van een URL met de juiste parameters is dan al voldoende.

Als je wel een XMLHttpRequest kunt en wilt doen, kun je dit voorbeeld gebruiken.
code:
1
objHTTP = new ActiveXObject('Microsoft.XMLHTTP');

Goh wat een universele manier om dit probleem op te lossen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:18:
code:
1

Het is een voorbeeld, de topicstarter kan zelf uitzoeken hoe je dit zo universeel mogelijk krijgt. We hoeven niet alles voor te kauwen toch?

• mosymuis
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 19:39
Jah.
Freddyboeke schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:24:
Ik had al gedacht deze waardes in een formulier te zetten en te laten submitten maar ik doe het liever zonder <input> of <textarea> omdat deze niet echt functioneel zijn in het concept waarin ik het toepas.
Het is wel breder ondersteund dan AJAX. Is een hidden input geen optie, met een javacript:document.getElementById('id').submit();?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:18:
[...]

code:
1

Cheatah zegt toch niet dat het universeel is :? Beetje lame manier om zo te reageren ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1