Ik heb het volgende systeem:
amd K-6 550 mhz
64 RAM
14.2 giga harde schijf
Diskettestation 1.44 Mb
CD-rom speler
voeding van 145 watt(fortron)
Onboard videokaart van 4 MB shared geheugen
Het probleem: kortweg de pc loopt constant vast. Aan de temperaturen ligt het niet en het is een moederbord dat ik nog gevonden had en dat vroeger kapot werd verklaard. Nu dacht ik eraan: hij wil wel nog opstarten, dus cpu is goed, memtest86 draait 48 uren zonder fouten, dus kan het enkel bij het moederbord liggen. Ik wil hem niet zo makkelijk naar de eeuwige tweakervelden sturen dus dacht ik misschien kan een bios flash wel helpen. Alleen vind ik niet op google een bios versie voor dit moederbord
pwb 20880-001
Kheb al gezocht op
-google
-tweakers
-helpmij.nl
Kzou niet weten waar ik nog moett zoeken. Mocht iemand dit bios voor mij hebben, zou ik zeer gelukkig zijn
:edit: Wat ik al heb geprobeerd hem stabiel te draaien is het volgende:
Andere voeding
Andere CPU
Andere HD
Ander geheugen
Bios resetten(batterij eruithalen) en ook eens op default settings
Alles loskoppelen(enkel cd-rom, want er staat geen OS op HD, HD, cpu, RAM en voeding en onboard videokaart)
Welke besturingsystemen ik al heb geprobeerd:
Windows 95: Krijg random foutmeldingen
Windows 98: Ook random foutmeldingen
Windows XP: Blue screen nadat hij alle drivers heeft geladen in die blauwe schermen met opstartdiskettes
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x0000000A (0x0000000, 0x00000002, 0x0000000, 0x8087B602
amd K-6 550 mhz
64 RAM
14.2 giga harde schijf
Diskettestation 1.44 Mb
CD-rom speler
voeding van 145 watt(fortron)
Onboard videokaart van 4 MB shared geheugen
Het probleem: kortweg de pc loopt constant vast. Aan de temperaturen ligt het niet en het is een moederbord dat ik nog gevonden had en dat vroeger kapot werd verklaard. Nu dacht ik eraan: hij wil wel nog opstarten, dus cpu is goed, memtest86 draait 48 uren zonder fouten, dus kan het enkel bij het moederbord liggen. Ik wil hem niet zo makkelijk naar de eeuwige tweakervelden sturen dus dacht ik misschien kan een bios flash wel helpen. Alleen vind ik niet op google een bios versie voor dit moederbord
pwb 20880-001
Kheb al gezocht op
-tweakers
-helpmij.nl
Kzou niet weten waar ik nog moett zoeken. Mocht iemand dit bios voor mij hebben, zou ik zeer gelukkig zijn
:edit: Wat ik al heb geprobeerd hem stabiel te draaien is het volgende:
Andere voeding
Andere CPU
Andere HD
Ander geheugen
Bios resetten(batterij eruithalen) en ook eens op default settings
Alles loskoppelen(enkel cd-rom, want er staat geen OS op HD, HD, cpu, RAM en voeding en onboard videokaart)
Welke besturingsystemen ik al heb geprobeerd:
Windows 95: Krijg random foutmeldingen
Windows 98: Ook random foutmeldingen
Windows XP: Blue screen nadat hij alle drivers heeft geladen in die blauwe schermen met opstartdiskettes
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP: 0x0000000A (0x0000000, 0x00000002, 0x0000000, 0x8087B602
[ Voor 27% gewijzigd door skelleniels op 25-03-2006 19:08 ]