Toon posts:

Geluid werkt niet (Realtek AC97)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren nieuw PC"tje binnengekregen. Natuurlijk gelijk in elkaar gezet enzo, nu wou ik vandaag dus alles even installeren. Kom ik aan bij de moederbord drivers. Installeer ik het volgende: MoBo Chipset Drivers en Realtek AC97 Audio. En nu lijkt het probleem me al bekend, Het geluid werkt niet :'(

Wat heb ik geprobeerd:
- Opnieuw de drivers installeren
- Ander speakersetje proberen (heb dus een TFT met speakers geprobeerd en een goedkoop speakersetje van trust. Waarvan ik bij de laatste zeker weet dat deze werkt
- Heb een front aansluiting getest en natuurlijk de aansluiting van het moederbord zelf

Dan heb ik dit pc'tje:
MSI K8N Neo4 Fi (met Realtek AC97 onboard geluidskaart)
AMD Athlon 3200+, Venice
G. Skill DDR SDRam 2x 512 MB

En dus getest met:
- Trust speakersetje die werkt :/
- TFT onboard soundspul

Alvast bedankt :)

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 23:13
Krijg je een fout melding in als je muziek opstart met mediaplayer?
Staat er een uitroeptekens bij de hardware tree?

Staat het volume niet op mute ofzo?

Al de proobleemoplosser onder help al oorgelopen, soms staat nog wel eens iets interessant in.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
h.edink schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:15:
Krijg je een fout melding in als je muziek opstart met mediaplayer?
Staat er een uitroeptekens bij de hardware tree?

Staat het volume niet op mute ofzo?

Al de proobleemoplosser onder help al oorgelopen, soms staat nog wel eens iets interessant in.
Foutmelding bij opstarten van mediaplayer: Nee
Uitroeptekens bij hardware tree: Moet zeggen dat ik niet eens weet waar ik dat kan vinden
Staat het volume niet op Mute: Nope |:(

Zal ff kijken of de probleemoplosser wat te melden heeft :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 19:19 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 23:13
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:18:
[...]

Uitroeptekens bij hardware tree: Moet zeggen dat ik niet eens weet waar ik dat kan vinden
Staat het volume niet op Mute: Nope |:(

Zal ff kijken of de probleemoplosser wat te melden heeft :+
hardware tree: bedoel ik mee de lijst met alle hardware en drivers. Te vinden onde system>hardware>device manager

Volume op mute is wordt nog weleens vergeten, hetzelfde als kabels van versterkers vergeten aan te sluiten, laag volume op boxen/in windows etc. Meestal gaat het vaker daar fout dan ergens anders. Loop daarom altijd de probleemoplosser af, wanneer je het niet meer weet. Soms zie je sommige problemen ook van een andere invalshoek voor bij komen die het probleem weer oplost.

Controleer eens als er in het moederbord boekje iets over jumpers staat i.v.m. voor aansluiting, soms moet je weleens wat doorverbinden of weg halen om alles goed te laten werken.

Verder kun je nog een ander besturingssysteem proberen. Knoppix bijvoorbeeld, dan weet je eerder als het harwarematig is of softwarematig.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• GoTman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:03
staat de geluids kaart aan in de bios?

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift, that’s why we call it the present.