[CRT] Sun / Sony GDM 5410 brightness problemen

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb de volgende combinatie:

- Compaq Evo met onboard i845G grafische chip.
- Sun GDM 5410 21" CRT met Sun-specifieke en D-sub analoge aansluiting (zit met de D-sub aangesloten op de Compaq)
- Windows XP met laatste Intel extreme graphics drivers van Intel site.
- Driver: plug and play monitor en Sony GDM 5410 beiden geprobeerd.

Probleem:
Ondanks dat ik in de OSD van de Sun monitor de brightness op zijn laagst heb staan, bevat het beeld naar mijn smaak nog teveel brightness en mist het wat aan scherpte.

In de drivers kun je bij geavanceerd nogal veel aanpassen. Hier heb ik al mee geëxperimenteerd. Veel aanpassingen betreffen gewoon de OSD settings van de monitor. Verhoog je deze in de driver en kijk je daarna in de OSD op de monitor zelf, dan is de setting hier ook gewijzigd. Dit heeft dus weinig zin.

Na de installatie van Sony GDM 5410 drivers kon ik wat meer aanpassen, en de brightness ook nog onder de nulwaarde zetten. Hierdoor werd het beeld wel iets donkerder maar het zicht werd er niet beter op. (Dit was is dus een setting los van de OSD)

Sowieso denk ik niet dat het aan de PC of de drivers ligt. Ik heb namelijk ook even een Hansol 17" CRT aangesloten en dit was gewoon in één keer goed. Bovendien heb ik ook even de driver even gedeïnstalleerd, en zonder graphics driver bevatte het beeld ook veel te veel brightness.

Al met al denk ik dat ik iets over het hoofd zie. Volgens mijn theorie zou deze monitor een veel mooier beeld moeten geven en zou hij standaard veel donkerder moeten zijn. Wat iemand misschien raad?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 16:55
Wellicht kan je met potmeters aan de binnenkant van de monitor nog wat aan scherpte en wellicht ook brightness veranderen. Uiteraard oppassen met de hoogspanning die staat op de condensatoren, deze blijft er nog dagen op zitten ook als de monitor niet verbonden is met netspanning.

[ Voor 167% gewijzigd door Koen_R op 25-03-2006 21:56 . Reden: niet goed gelezen ]

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-06 12:31

hellbringer

Weeeeeeee!

Powerstrip al geprobeerd? Kun je niet alleen mee overclocken, maar ook allerlij andere instellingen voor je videokaart instellen:
http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Oke, dit zijn dingen waar ik waarschijnlijk wel iets mee kan. Tot zover bedankt. Eerst nog maar eens afwachten of de gebruikers gaan klagen, zo niet dan is er helemaal geen probleem ;)