Help!!! KT7A onstabiel!

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Ik heb vorige week m'n nieuwe bordje in een kast gehangen opgetuigd met de spec's van hieronder en zelfs 700@600 draaid ie nog niet stabiel.
Hij draaid dus op FSB100. Dus aan het geheugen kan het niet liggen lijkt me. De proc moet het ook aankunnen. Ik heb 350Watt voeding. Dus de beginnersfouten heb ik er wel uit lijkt me. Verhogen van de corevoltage helpt namelijk ook niet aan dit probleem.
Vooral het afsluiten van internet nekt me. Verder zitten wel alle drivers van via op IRQ10 als de terratec als de modem. Maar dat regelt windows zelf en mag eigenlijk niet uitmaken.
Alleen het reseten via de jumpers van de CMOS heb ik prima onder de knie.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 18:40

DJ

Is het wel een Kast die AMD gecertificeerd is? In het begin hat je namelijk kasten waarvan de voedingen niet goed waren voor AMD's. Ik namelijk uit je verhaal niet opmaken of je ook een nieuwe kast hebt gekocht.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast gekocht (noname). Dual fan ATX. Alles blaast en lijkt verder te werken.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

[wiseguy mode]
Internet afsluiten??? Mag het niet hopen :)
[/wiseguy mode]

Ik ken het bordje nog niet (heb hem besteld)
maar het lijkt mij toch dat je ff moet kijken naar de IRQ indeling. Zoek ff in het boekje welke sloten IRQ's delen.

Verwijderd

Is het een verse installatie, heb je de nieuwste goede drivers van alles. Je hebt een vrij nieuwe chipset dus dit kan veel uitmaken. Misschien moet je nog wat meer bios instellingen wat conservatiever zetten. Dus CAS op 3 enz.

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Ik heb mijn PCI-sloten om en om gebruikt. Vanavond moet ik dus maar eens kaartjes over gaan steken. Verder heb ik mijn VIA-drivers gisteren geupdate met een nieuwere versie. Dus ik denk het toch de IRQ is. Eigenlijk had ik gehoopt dat half t.net met de nieuwe mobo bezig is. Misschien is een gebruikers tip net dat wat ik nodig heb. Ik zit momenteel op de Erasmus in rotterdam en kan nu dus niet testen. Hij draaid trouwens wel onwijs koel op 22 celcius idle.

• Opa
  • Laatst online: 31-08 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 23 januari 2001 21:08 schreef bakboord1 het volgende:
Verder zitten wel alle drivers van via op IRQ10 als de terratec als de modem. Maar dat regelt windows zelf en mag eigenlijk niet uitmaken.
Wat bedoel je hier nou mee???
Heb je je geluidskaart en modem allebei op IRQ10? Probeer eens een ander IRQ slot voor een of meer kaarten. Direct na het booten zie je, nog voor Windows, een lijstje met hardware en op welke IRQ ze zitten. Door wat heen en weer te steken kan je alle kaarten hun eigen IRQ toekennen. Moet je wel ff je onboard Seriele poorten uitschakelen in het BIOS, scheelt je 2 IRQ's. En verder: lezen, lezen, lezen.
Begin maar met de de-facto KT/KTa bijbel (<-- link) van Paul Howland.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Ik wil ff 1 ding zeggen over de ABIT KT7(RAID)
het is een kutbord....
hij werkt niet stabiel met elke TNT2 kaart.
ook met een simpele CL SB128 heeft hij bijzonder veel moeite.
wij verkopen deze borden dagelijks, maar als mensen een sb128 of een tnt2 kaartje hebben zijn ze zo weer terug.

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Die bijbel is me inmiddels wel bekend. Ik ben er ook achter dat je de IRQ van modem in je bios in kunt stellen onafhankelijk van je IRQ in windows. Toch een aardige feature van windows. Ik hoop dat het aan de IRQ ligt en ga maar even een stability-test downloaden.

Bedankt voor de suppport.

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Je werkt niet toevallig bij pcl-computers want anders dan sta ik morgen bij je op de stoep.

Verwijderd

Op dinsdag 23 januari 2001 21:44 schreef lordsath het volgende:
het is een kutbord....
wij verkopen deze borden dagelijks, maar als mensen een sb128 of een tnt2 kaartje hebben zijn ze zo weer terug.
Ik heb de eerste keer een bord gehad dat niet werkte ...
Het tweede is echter perfect , geen problemen (heb een TNT2 overigens)
Beter bord dan m'n vorige A7V vind ik ... maar problemen kun je met elk bord hebben

DD

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Op dinsdag 23 januari 2001 21:44 schreef lordsath het volgende:
het is een kutbord....
Hoe kom je aan die wijsheid? Ergens gelezen? Ik heb een TNT2 én een SB128, ik heb problemen met 3D games, want daar slaat hij vast. Geef eens een resource ofzo a.u.b waar ik wat meer te weten kan komen.

Wilko

Verwijderd

Hoi,
Misschien heb je hier wat aan
http://go.to/kt7faq

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Dat van die SB vind je ook terug op de Paul's unoff....site.
Ik ga maar eens proberen IRQ's vrij te maken. Ik heb nogal een oude modem. Misschien toch maar zestig piek investeren in een nieuwe.

Verwijderd

Bakkie,
het belangrijkste is dat het PCI-slot1 (naast de AGP) niet in gebruik is voor een kaart, en dat de geluidskaart in PCI-slot4 zit.

Verder als de RAID controller actief is moet je PCI-5 niet gebruiken.

De AGP en PCI-1 delen een hardware IRQ, hetzelfde geldt voor de RAID en PCI-5.
PCI-4 deelt met de USB, dat moet een geluidskaart prima kunnen.
.... als uitleg dus effe ;)

PCI-2 en 3 delen ook, dus bv daar niet een ISDN kaart en een UW-SCSI van Adaptec insteken... (Busmasters willen vaak geen IRQ delen). Een netwerk kaartje en een Webcam kaartje zou bv wel moeten kunne.

Nou, suc6 bij het kompjoeteren !! :Y)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Hier draaien een SB-PCI 128 en een TNT2'tje heerlijk in een KT7 hoor :). Ligt aan je klanten volgens mij >:).
En ze vergeten niet 4-in-1 te installeren ofzo? Of gewoon een beetje met de kaarten heen en weer te steken tot 'ie 't goed doet? :+

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Op woensdag 24 januari 2001 08:43 schreef Hooi het volgende:
Verder als de RAID controller actief is moet je PCI-5 niet gebruiken.
Bedoel je echt als je RAID draait, of dat je gewoon gebruikt maakt van die extra IDE controllers?

Verwijderd

dan heb ik 2 maal geluk gehad met me kt7raid geen problemen en met me kt7a-raid ook geen problemen hoor welis andere dingen

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 17:11 schreef wrcveen het volgende:

[..]
Bedoel je echt als je RAID draait, of dat je gewoon gebruikt maakt van die extra IDE controllers?
Ja dus. Dat is hetzelfde. of je ze nu als RAID of gewoon gebruikt dan, m.b.t. tot het probleem.

Die ATA100/HPT/RAID (Is één en hetzelfde ding op dit bord) op de KT7-RAID zit op dezelfde IRQ als PCI slot 5. Als je daar dan dus een kaart in zet, kun je dikke problemen verwachten als die onboard controller actief is. Er zullen wel wat kaartjes zijn die het doen.. maar niet veel.
:Y)

PS de KT7a(-RAID) heeft als gewone IDE ook ATA100 controllers, dus raak nu niet in de war :+

• bakboord1

bakboord1

No. 1 of the eight.

Topicstarter
Ik heb de KT7A. Dus met de IDE 3 en 4 heb ik geen last, want die heb ik gewoon weg niet. Verder heb ik eens heel goed gelezen en ontdekt in de manuaal welke sloten de IRQ sharen. Ik heb beide com-poorten buiten gebruik gesteld als ook de USB. Ik houd nu 1 IRQ over en nog maar vier IRQ'a geshared.

Verwijderd

??...
Hier staat alles aan op een KT7-RAID, en er zijn ook 4 IRQ's geshared onder Win98SE. Ik heb alleen geen PS2 muis, gewoon een seriele.

(RAID aan, USB aan, seriele poorten aan, SB16 Emultaie van de SBLive....)

• shotputty
  • Laatst online: 29-09-2025

shotputty

I&#039;ll be back

ik heb nu sinds dinsdag een kt7 pro 2A, ik neem aan dat dit ongveer hetzelfde moederbord is. Opvallend is dat ie nog nul keer is vastgelopen, dat heb ik nog nooit meegemaakt. :Z

Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg

Verwijderd

ik heb nu ook de kt7(a) (zonder raid)
en toen ik um kreeg was de bios fucked,
dus na die geflashed te hebben werkte hij al een stuk beter, maar heb nu nog steeds een bug, ik mag geen koeien draaien en UT loopt vast, voor de rest loopt hij prima

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Ik heb net een KTA met Duron 750@933 (7*133) draait lekker met koe op 53°C.
Noname GForce MX
SB 128 in PCI 2
DLink netwerkkaartje in PCI 3
Windows niet opnieuw geïnstalleerd, gewoon schijf van oude configuratie (K6-2) erin gestoken en windows zichzelf laten bijwerken.
Nadat ik gestopt ben met experimenteren op de kloksnelheid (7.5 *133 ging wel @1.85 V, maar niet stabiel en werd te heet), geen enkele vastloper meer.
Ben dus dik tevreden (BTW Noname voeding 235 Watt) 2 X 128Mb Infineon PC133 CAS3 geheugen.

Verwijderd

Misschien nog eens afzonderlijk de irq routing driver proberen? Hier staat ie ergens
http://viahardware.com/download/index.shtm

Verwijderd

Die routing driver zit gewoon in de 4-in-1 driver toch :?

• Opa
  • Laatst online: 31-08 14:19

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 25 januari 2001 19:21 schreef shotputty het volgende:
ik heb nu sinds dinsdag een kt7 pro 2A, ik neem aan dat dit ongveer hetzelfde moederbord is.
Sorry, verkeerd aangenomen. Het enige wat de Abit KT7A en de MSI K7T2 gemeen hebben is de VIA Chipset en zelfs die is verschillend (KT133 vs KTA133).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Pagina: 1