Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
DJ
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Verwijderd
Internet afsluiten??? Mag het niet hopen
[/wiseguy mode]
Ik ken het bordje nog niet (heb hem besteld)
maar het lijkt mij toch dat je ff moet kijken naar de IRQ indeling. Zoek ff in het boekje welke sloten IRQ's delen.
Verwijderd
Wat bedoel je hier nou mee???Op dinsdag 23 januari 2001 21:08 schreef bakboord1 het volgende:
Verder zitten wel alle drivers van via op IRQ10 als de terratec als de modem. Maar dat regelt windows zelf en mag eigenlijk niet uitmaken.
Heb je je geluidskaart en modem allebei op IRQ10? Probeer eens een ander IRQ slot voor een of meer kaarten. Direct na het booten zie je, nog voor Windows, een lijstje met hardware en op welke IRQ ze zitten. Door wat heen en weer te steken kan je alle kaarten hun eigen IRQ toekennen. Moet je wel ff je onboard Seriele poorten uitschakelen in het BIOS, scheelt je 2 IRQ's. En verder: lezen, lezen, lezen.
Begin maar met de de-facto KT/KTa bijbel (<-- link) van Paul Howland.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
het is een kutbord....
hij werkt niet stabiel met elke TNT2 kaart.
ook met een simpele CL SB128 heeft hij bijzonder veel moeite.
wij verkopen deze borden dagelijks, maar als mensen een sb128 of een tnt2 kaartje hebben zijn ze zo weer terug.
Bedankt voor de suppport.
Verwijderd
Ik heb de eerste keer een bord gehad dat niet werkte ...Op dinsdag 23 januari 2001 21:44 schreef lordsath het volgende:
Ik wil ff 1 ding zeggen over de ABIT KT7(RAID)
het is een kutbord....
wij verkopen deze borden dagelijks, maar als mensen een sb128 of een tnt2 kaartje hebben zijn ze zo weer terug.
Het tweede is echter perfect , geen problemen (heb een TNT2 overigens)
Beter bord dan m'n vorige A7V vind ik ... maar problemen kun je met elk bord hebben
DD
Hoe kom je aan die wijsheid? Ergens gelezen? Ik heb een TNT2 én een SB128, ik heb problemen met 3D games, want daar slaat hij vast. Geef eens een resource ofzo a.u.b waar ik wat meer te weten kan komen.Op dinsdag 23 januari 2001 21:44 schreef lordsath het volgende:
Ik wil ff 1 ding zeggen over de ABIT KT7(RAID)
het is een kutbord....
Wilko
Ik ga maar eens proberen IRQ's vrij te maken. Ik heb nogal een oude modem. Misschien toch maar zestig piek investeren in een nieuwe.
Verwijderd
het belangrijkste is dat het PCI-slot1 (naast de AGP) niet in gebruik is voor een kaart, en dat de geluidskaart in PCI-slot4 zit.
Verder als de RAID controller actief is moet je PCI-5 niet gebruiken.
De AGP en PCI-1 delen een hardware IRQ, hetzelfde geldt voor de RAID en PCI-5.
PCI-4 deelt met de USB, dat moet een geluidskaart prima kunnen.
.... als uitleg dus effe
PCI-2 en 3 delen ook, dus bv daar niet een ISDN kaart en een UW-SCSI van Adaptec insteken... (Busmasters willen vaak geen IRQ delen). Een netwerk kaartje en een Webcam kaartje zou bv wel moeten kunne.
Nou, suc6 bij het kompjoeteren !!
En ze vergeten niet 4-in-1 te installeren ofzo? Of gewoon een beetje met de kaarten heen en weer te steken tot 'ie 't goed doet?
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Bedoel je echt als je RAID draait, of dat je gewoon gebruikt maakt van die extra IDE controllers?Op woensdag 24 januari 2001 08:43 schreef Hooi het volgende:
Verder als de RAID controller actief is moet je PCI-5 niet gebruiken.
Verwijderd
Verwijderd
Ja dus. Dat is hetzelfde. of je ze nu als RAID of gewoon gebruikt dan, m.b.t. tot het probleem.Op woensdag 24 januari 2001 17:11 schreef wrcveen het volgende:
[..]
Bedoel je echt als je RAID draait, of dat je gewoon gebruikt maakt van die extra IDE controllers?
Die ATA100/HPT/RAID (Is één en hetzelfde ding op dit bord) op de KT7-RAID zit op dezelfde IRQ als PCI slot 5. Als je daar dan dus een kaart in zet, kun je dikke problemen verwachten als die onboard controller actief is. Er zullen wel wat kaartjes zijn die het doen.. maar niet veel.
PS de KT7a(-RAID) heeft als gewone IDE ook ATA100 controllers, dus raak nu niet in de war
Verwijderd
Hier staat alles aan op een KT7-RAID, en er zijn ook 4 IRQ's geshared onder Win98SE. Ik heb alleen geen PS2 muis, gewoon een seriele.
(RAID aan, USB aan, seriele poorten aan, SB16 Emultaie van de SBLive....)
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Verwijderd
en toen ik um kreeg was de bios fucked,
dus na die geflashed te hebben werkte hij al een stuk beter, maar heb nu nog steeds een bug, ik mag geen koeien draaien en UT loopt vast, voor de rest loopt hij prima
Noname GForce MX
SB 128 in PCI 2
DLink netwerkkaartje in PCI 3
Windows niet opnieuw geïnstalleerd, gewoon schijf van oude configuratie (K6-2) erin gestoken en windows zichzelf laten bijwerken.
Nadat ik gestopt ben met experimenteren op de kloksnelheid (7.5 *133 ging wel @1.85 V, maar niet stabiel en werd te heet), geen enkele vastloper meer.
Ben dus dik tevreden (BTW Noname voeding 235 Watt) 2 X 128Mb Infineon PC133 CAS3 geheugen.
Verwijderd
http://viahardware.com/download/index.shtm
Sorry, verkeerd aangenomen. Het enige wat de Abit KT7A en de MSI K7T2 gemeen hebben is de VIA Chipset en zelfs die is verschillend (KT133 vs KTA133).Op donderdag 25 januari 2001 19:21 schreef shotputty het volgende:
ik heb nu sinds dinsdag een kt7 pro 2A, ik neem aan dat dit ongveer hetzelfde moederbord is.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024