Toon posts:

[XP] Active desktop via een batch bestand veranderen.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid om via een .bat of .vbs bestand een active desktop aan te maken die een html pagina weergeeft.

Mijn bedoeling is als volgt:
Alle gebruikers loggen in op een samba domein, waarop zij via verschillende pc's inloggen. Ik wil in het logon.bat script een oplossing toevoegen die automatisch bij elke login de achtergrond insteld op een html pagina die ook via het logon.bat script op de pc geladen wordt.

Ik ben diverse programma's tegengekomen die die achtergrond veranderen, alleen helaas kunnen deze alleen overweg met .bmp files (geen active desktop).

De webpagina die op de pc's moet komen te staan is te bewonderen op http://www.huize-wel.nl/wel.html

Ik heb zowel GOT als google afgezocht zonder resultaat. Verder heb ik het register doorgezocht zonder goede oplossing gevonden te hebben.

Verwijderd

je kan toch een html pagina als achtergrond instellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar dan moet ik dit per gebruiker per pc gaan doen. Ik zou dit dus graag automatisch via een script laten uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Kickje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit is feitelijk gewoon een registry wijziging - je zou denk ik met regmon (www.sysinternals.com) eens kunnen kijken waar je dat normaal gesproken instelt, door dat vervolgens met VBScript ook aan te passen ben je al een heel eind denk ik? :)