Toon posts:

Lightweight linux distributie

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een echte lightweight en snelle OS om erop te animaten.Ik heb nu redhat EL AS 4 op mijn pc.Ik ben van plan om naar puppy linux over te stappen,omdat het erg snel en super lightweight is.Voordat ik overstap,heb ik nog een vraag.Puppy gebruikt een hele lightweight window manager.Als ik nou op redhat EL AS 4 ook een lightweight window manager draai,is het dan net zo snel en lightweight als puppy?Eigenlijk heb ik geen redhat maar centos,wat een kloon is.Ik gebruikte de term redhat omdat meer mensen het kennen.

Bij voorbaat dank

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:14
Je zal RH EL AS 4 redelijk lightweight kunnen krijgen, andere window manager zal al veel doen.. Dus het kan opzich wel :)

|>

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Och je kunt CentOS ook wel finetunen zodat ie ongeveer net zo snel is, tuurlijk. Kijk even wat voor processen er draaien die jouw CPU gebruiken, en geheugen, en draai idd een lightweight WM. Dat is bij Puppy Linux al voor jou gedaan, daar komt het eigenlijk op neer. Maar probeer het eens uit zou ik zeggen, PL installeren kan je gewoon alsnog als het niet bevalt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

gentoo?

Erg kaal bij install. Met precompiled packages kost installen ook niet al teveel tijd.
De gentoo filosofie is: laat de gebruiker zelf maar kiezen wat op zijn machine komt.

Geen nutteloze crap maar alleen spul dat jij zelf uitkiest :)

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Ik wil je vragen om je vraag nog even opnieuw in dit topic te stellen: Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic deel 6

Dat topic is daar speciaal voor bedoeld.

(en vergeet de enters na je . niet ;) een beetje leesbaarheid doet wonderen)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Dit topic is gesloten.