Geluid achterspeakers werkt niet bij afspelen MP3

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-02 09:28
hallo tweakers,

ik heb vandaag op de computerdiscount in ahoy een logitech z-530 gekocht (bleek achteraf een gerepareerde versie te zijn, maar gelukkig is er niets mee mis), deze aangesloten en via de realtek HD audio manager genoten van de 3d sound demo, prachtig geluid(ouders waren iets minder blij, vooral over het volume >:) ) maar ik was er supergelukkig mee, totdat ik mp3's af ging spelen, wat blijkt dus: alleen de links-rechtsvoorste boxen doen het, en de subwoofer. de audiodriver zet dus niets om naar 5.1 geluid. zijn hier programma's voor die dat wel doen (standalone dvdspeler doet dat ook automatisch bij mp3's dus het kan wel)? of moet ik nu voortaan op de achtergrond een 5.1 film aanzetten als ik 5.1 muziek wil?

alvast heel veel dank,
marco
(modjes, willen jullie alsjeblieft de titel fixen, sorry dit is mijn eerste post, en het is niet helemaal goed gegaan)

[ Voor 9% gewijzigd door ChaosZ0ne op 25-03-2006 16:25 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Is normaal, mp3's zijn 2.0 sound, jij hebt 5.1

Aanrader: www.srslabs.com > Download SRS TruSurround XT edit: fix: Circle Surround II plugin.Afbeeldingslocatie: http://www.srslabs.com/images/techlogos/circlesurround2.gif
Het ding zet mp3's om naar 5.1-sound in mediaplayer/winamp etc, zonder aanpassing van je bestanden.

[ Voor 28% gewijzigd door DarthPlastic op 25-03-2006 16:31 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit is heel normaal. Normale muziek MP3's zijn gewoon stereo, of-te-wel 2 speakers. Op een 2.1 setje werkt het ook, want dan heb je gewoon twee speakers voor stereo en de sub voor lage tonen. Wat wel zou werken is ProLogic I/II welke een stereo signiaal omzet naar een soort surround geluid.

Misschien heeft de set de mogelijkheid om uit de vier surround speakers het zelfde geluid te laten komen, dat zou dan stereo worden met 4 speakers. R voor en R achter geven het zelfde geluid en L voor en L achter geven het zelfde geluid.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• ChaosZ0ne
DarthPlastic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:29:

Aanrader: www.srslabs.com > Download SRS TruSurround XT edit: fix: Circle Surround II plugin.[afbeelding]
Het ding zet mp3's om naar 5.1-sound in mediaplayer/winamp etc, zonder aanpassing van je bestanden.
hmmm dit is inderdaad wat ik bedoel, maar waar staat de download, ik kan dit namelijk nergens vinden, alleen hoe goed en geweldig dit product zou moeten werken?

heb even die demo gehoord, wow, wat komt er een prachtig geluid uit die dingen zeg!

[ Voor 9% gewijzigd door ChaosZ0ne op 25-03-2006 16:44 ]

• DarthPlastic
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:43:
[...]

hmmm dit is inderdaad wat ik bedoel, maar waar staat de download, ik kan dit namelijk nergens vinden, alleen hoe goed en geweldig dit product zou moeten werken?

heb even die demo gehoord, wow, wat komt er een prachtig geluid uit die dingen zeg!
SRS-techniek is idd écht geweldig, heb hier ook hardware waar al SRS-techniek inzit (Samsung LE26M51B LCD-TV)

Je hebt een plugin voor WinMediaplayer, en voor Winamp, hieronder het linkje voor WMP:
http://www.srs-store.com/store-plugins/mall/default.asp

Wel verwachten we hier @ GoT dat je zelf even zoekt voor je iets vraagt, want als ik 'Circle Surround II plugin' googlede, heb ik het meteen gevonden

Maargoed, probeer hem eens uit zou ik zeggen, als je tevreden bent kun je hem kopen voor 15$,
of evt ergens downloaden maar dat moet je zelf maar opzoeken ;)

Edit: Eigenlijk raad ik voor alle mediaplayers/pc's wel SRS TruSound aan (zit in WMP een lichte versie ingebakken), je kan er echt monsterlijke bas mee maken :)

[ Voor 9% gewijzigd door DarthPlastic op 25-03-2006 17:08 ]

• ChaosZ0ne
DarthPlastic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:07:
[...]

SRS-techniek is idd écht geweldig, heb hier ook hardware waar al SRS-techniek inzit (Samsung LE26M51B LCD-TV)

Je hebt een plugin voor WinMediaplayer, en voor Winamp, hieronder het linkje voor WMP:
http://www.srs-store.com/store-plugins/mall/default.asp

Wel verwachten we hier @ GoT dat je zelf even zoekt voor je iets vraagt, want als ik 'Circle Surround II plugin' googlede, heb ik het meteen gevonden

Maargoed, probeer hem eens uit zou ik zeggen, als je tevreden bent kun je hem kopen voor 15$,
of evt ergens downloaden maar dat moet je zelf maar opzoeken ;)

Edit: Eigenlijk raad ik voor alle mediaplayers/pc's wel SRS TruSound aan (zit in WMP een lichte versie ingebakken), je kan er echt monsterlijke bas mee maken :)
ik heb heb nu *kuch*kuch gekocht, maar weet iemand waar je de serial moet invoeren?
trusound? nog meer bass? dat overleven mijn ouders niet 8)7

• DarthPlastic
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:33:
[...]

ik heb heb nu *kuch*kuch gekocht, maar weet iemand waar je de serial moet invoeren?
trusound? nog meer bass? dat overleven mijn ouders niet 8)7
haha, eigenlijk niet de bedoeling van dit forum he meneer ;)

Als je WMP opstart en je bij je invoegtoepassingen de CSII-settings ziet, komt er vanzelf een popupje met de vraag om hem te kopen.
Andere versies hebben dit perongeluk niet *kuch* waardoor er geen limit opzit.

Maar de bedoeling hier is om zoiets eigenlijk zelf uit te zoeken, aangezien de GoT-crew hier problemen mee zou kunnen krijgen als er bv serials online staan.

• ChaosZ0ne
DarthPlastic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:52:
[...]

haha, eigenlijk niet de bedoeling van dit forum he meneer ;)

Als je WMP opstart en je bij je invoegtoepassingen de CSII-settings ziet, komt er vanzelf een popupje met de vraag om hem te kopen.
Andere versies hebben dit perongeluk niet *kuch* waardoor er geen limit opzit.

Maar de bedoeling hier is om zoiets eigenlijk zelf uit te zoeken, aangezien de GoT-crew hier problemen mee zou kunnen krijgen als er bv serials online staan.
het is nu gelukt om hem te activeren, bedankt!! echt suuuuupppppeeeeeeergeluid!!! thanks

die serials staan niet hier? en ik heb m gewoon gekocht, waarom zou dit dan niet mogen? O-) :D
hele slimme techniek, alsof hij weet wat er op welke box moet, prachig _/-\o_ _/-\o_

• ChaosZ0ne
is zo'n programmaatje er ook als niet-plugin, zodat elk programma wat een geluid produceert circle surround wordt?

• DarthPlastic
Dat is nu weer het nadeel ervan, alleen in pluginvorm bestaat het :|

Maar als het goed is heb je hem buiten wmp om niet nodig hoor.
DVD'tjes zijn in surround, met een goede geluidskaart hoor je deze gewoon in 5.1, en spellen zijn meestal/altijd in 5.1 te spelen.

Wil je écht al je pc-geluid laten 'surrounden', dan zou je een SRS-box kunnen kopen.
Soort 19"-signaalprocessor.

Een tijdje geleden was er (althans voor TruBass) een miniversie, de "SRS Wow Thing".
Voor CSII heb ik zoiets nog niet gezien, hier moet je een duur rackapparaat voor kopen.

Best wel slim bedacht eigenlijk, je kan op gegeven moment niet meer zonder je bas, en zo word je overgehaald om een srs-versterker te kopen :Y)

edit: Er was wel een collectie aan VST-plugins te vinden, zodat je met een muziekmixprogramma het ding kan openen als universele plugin.
Als je online iets vindt dat VST's live kan toevoegen aan je geluidsstream ben je er.
Maar let je wel op je processorverbruik? Spellen vinden een CSII-decoder niet zo fijn :X

[ Voor 21% gewijzigd door DarthPlastic op 25-03-2006 18:29 ]

Verwijderd

Ik gebruik zelf een onboard chipje (gigabyte Realtec AC'97) voor mijn geluid. Pas als ik daar aangeef dat ik 6 speakers heb doen de achterste speakers het. Ik heb dus 2 voorspeakers en 2 achter en een subwoover.

Misschien helpt het als je in windows dmv configuratiescherm > Sound ... > Speaker settings - advanced > daar de speaker settup op surround of 5.1 surround setup zet.

Ik gebruik winamp 5 en hoor daar alle speakers. Ook in alle games trouwens.

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:28:
Ik gebruik zelf een onboard chipje (gigabyte Realtec AC'97) voor mijn geluid. Pas als ik daar aangeef dat ik 6 speakers heb doen de achterste speakers het. Ik heb dus 2 voorspeakers en 2 achter en een subwoover.

Misschien helpt het als je in windows dmv configuratiescherm > Sound ... > Speaker settings - advanced > daar de speaker settup op surround of 5.1 surround setup zet.

Ik gebruik winamp 5 en hoor daar alle speakers. Ook in alle games trouwens.
Dit is alleen om te zorgen dat je überhaupt surround hebt, speel je een 2.0-stream af dan blijft deze zo. Winamp heeft iets ingebouwd om de front + rear te verbinden, zodat je wel alle speakers gebruikt.
Toch is CSII veel mooier, omdat dit een echt surroundbeeld geeft.

• ChaosZ0ne
DarthPlastic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:30:
[...]

Dit is alleen om te zorgen dat je überhaupt surround hebt, speel je een 2.0-stream af dan blijft deze zo. Winamp heeft iets ingebouwd om de front + rear te verbinden, zodat je wel alle speakers gebruikt.
Toch is CSII veel mooier, omdat dit een echt surroundbeeld geeft.
is inderdaad een behoorlijk zwaar programma! met wat aangepaste instellingen, gebruikt het zo'n 11% tot 14% van mijn 2.8GHZ processortje.
maar ik neem aan dat die versterkers een behoorlijk stukje boven mijn budget liggen(dat ze in een rack moeten zegt voor mij al genoeg :P ) maar weet iemand toevallig een programmaatje wat vst-plugins aankan wat niet zo zwaar is?die het dus ook live kan omzetten, datgeen wat ik kan vinden is alleen maar processorslurpend... google weet hier ook niet zo goed wat een goed programmatje is. de vst plugin heb ik nl al.

• DarthPlastic
ChaosZ0ne schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:57:
[...]
weet iemand toevallig een programmaatje wat vst-plugins aankan wat niet zo zwaar is?die het dus ook live kan omzetten, datgeen wat ik kan vinden is alleen maar processorslurpend... google weet hier ook niet zo goed wat een goed programmatje is. de vst plugin heb ik nl al.
Als je Nero hebt, kun je met NeroWaveEditor (volgensmij pas vanaf versie nero6) de VST-plugin inladen om zo bv een mp3'tje te veranderen met het SRS-effect.
Ook Cubase of FLStudio kunnen zoiets.

Maar wat je dus moet hebben is een soort 'virtuele passtrough geluidskaart' die op het geluid een VST-plugin mixt.
Maar zoals je al zei vreet dit processorkracht!

Wat je beter kan doen is voor alle media WMP gebruiken, of ietsanders wat maar plugins/VST's aankan.
Voor spellen heb je er sowieso niets aan ivm cpu-usage, en voor DVD's heb je vaak al 5.1, of mag je er geen effecten op toepassen (beveiligd)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volegns mij is dit meer Audio (&Video) dan Overige Hardware

Move OH -> AV

Oslik blyat! Oslik!

• ChaosZ0ne
DarthPlastic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:34:
[...]
Maar wat je dus moet hebben is een soort 'virtuele passtrough geluidskaart' die op het geluid een VST-plugin mixt.
Maar zoals je al zei vreet dit processorkracht!
dus volgens jou kan dit alleen met een hele goeie geluidskaart waarvan je de vst plugins in de driver kan invoeren?zodat de vst op de proc van de geluidskaart wordt uitgevoerd? zijn dat niet alleen die geluidskaarten waarvoor je een paars briefje moet neertellen, maar dan wel een stuk of 10 vergulde uitgangen hebt? :9~

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:42

voodooless

Sound is no voodoo!

Een VST plugin loopt altijd op de CPU, tenzij deze speciaal voor een of andere geluidskaart gemaakt is. De meesten zijn dat niet. Enige voordeel dat je kunt halen is wat latency, en misschien efficientere verwerking.

Maar ik vrees dat dit topic niet veel langer open gaat blijven. Deze vraag is echt al zo vaak langsgekomen :O Er zijn zoveel oplossingen voor dat je vast wel zelf wat gevonden kon hebben binnen afzienbare tijd (is immers ook de bedoeling dat je dat dat doet voordat je een topic begint).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

ChaosZ0ne schreef op zondag 26 maart 2006 @ 11:00:
dus volgens jou kan dit alleen met een hele goeie geluidskaart waarvan je de vst plugins in de driver kan invoeren?
Probeer eerst eens www.asio4all.com .
zodat de vst op de proc van de geluidskaart wordt uitgevoerd?
Dit is nooit het geval. Er zijn geen VST-acceleratiekaarten. Er zijn wel kaarten waarop een aantal DSPs zitten (zoals de Creamware serie) waar alleen de Creamware effect/synth-plugins op lopen.
zijn dat niet alleen die geluidskaarten waarvoor je een paars briefje moet neertellen, maar dan wel een stuk of 10 vergulde uitgangen hebt? :9~
Nee. M-Audio Audiophile 2496 of een E-mu 0404, daar kan 't al mee.

[ Voor 10% gewijzigd door Yoozer op 26-03-2006 15:43 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• ChaosZ0ne
kan ik dit zo installeren, zonder dat ik problemen krijg en mijn cpu op 100% blijft staan, net voordat ik een bsod krijg?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ChaosZ0ne schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:33:
kan ik dit zo installeren, zonder dat ik problemen krijg en mijn cpu op 100% blijft staan, net voordat ik een bsod krijg?
Die garantie heb je nooit als je windows draait :+

• ChaosZ0ne
deepspace schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:51:
[...]

Die garantie heb je nooit als je windows draait :+
:+ lol, maar het is niet een of ander gaar programmaatje wat om de haverklap je pc laat vastlopen?
heb hier helaas ervaring mee,een niet goed werkende driver, kreeg mijn pc niet meer normaal opgestart

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ChaosZ0ne schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:24:
hallo tweakers,

ik heb vandaag op de computerdiscount in ahoy een logitech z-530 gekocht (bleek achteraf een gerepareerde versie te zijn, maar gelukkig is er niets mee mis), deze aangesloten en via de realtek HD audio manager genoten van de 3d sound demo, prachtig geluid(ouders waren iets minder blij, vooral over het volume >:) ) maar ik was er supergelukkig mee, totdat ik mp3's af ging spelen, wat blijkt dus: alleen de links-rechtsvoorste boxen doen het, en de subwoofer. de audiodriver zet dus niets om naar 5.1 geluid. zijn hier programma's voor die dat wel doen (standalone dvdspeler doet dat ook automatisch bij mp3's dus het kan wel)? of moet ik nu voortaan op de achtergrond een 5.1 film aanzetten als ik 5.1 muziek wil?

alvast heel veel dank,
marco
(modjes, willen jullie alsjeblieft de titel fixen, sorry dit is mijn eerste post, en het is niet helemaal goed gegaan)
Uhm, kon je in Wnamp 5 niet in de output plugin settings aanvinken dattie over alle speakers moet outputten? :?
dan heb je dus MP3 in 5.1
zelfde probleem bij mijn neef iig, hadtie zo gefixt geloof ik.
zelf draai ik nog altijd 2.1 en winamp 2.91 dus heb er geen last van.

[ Voor 8% gewijzigd door McKaamos op 26-03-2006 18:37 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Yoozer

Yoozer

minimoog

ChaosZ0ne schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:30:
:+ lol, maar het is niet een of ander gaar programmaatje wat om de haverklap je pc laat vastlopen?
Niet zover ik weet.
heb hier helaas ervaring mee,een niet goed werkende driver, kreeg mijn pc niet meer normaal opgestart
Het zijn niet zozeer alternatieve drivers voor een geluidskaart zoals bij het Kx Project (voor de Audigy)

• ChaosZ0ne
uuh misschien een domme vraag, maar waar moet ik die vst plugins dan inladen bij dit programma?

• Yoozer

Yoozer

minimoog

ChaosZ0ne schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:46:
uuh misschien een domme vraag, maar waar moet ik die vst plugins dan inladen bij dit programma?
Niet.

Okee, even een uitleg: het deugdelijk gebruik van VST in het algemeen heeft te doen met de heilige Drieëenheid: ASIO drivers, een VST host, en een VST plugin. Je hebt de ASIO drivers, je hebt de VST plugin, dus dan heb je alleen nog de host nodig. Hier dus: http://www.tobybear.de/p_minihost.html . Hoe je de output van Winamp er naar toe krijgt mag je helemaal zelf verzinnen :).

Maar wat ik me de hele thread al zit af te vragen; waarom haal je je niet gewoon een deugdelijk 2.0 systeem erbij? Met 2 speakers die zowel hoog als bas geven in plaats van zo'n kleine piep-satelliet-dingetjes en een sub die je onder de kast duwt? Goed, het is duurder. Goed, we hebben al gezien dat het allemaal niks mag kosten. Dan nog; muziek op zo'n manier verkloten door er allerhande "ruimtelijke" effecten over te gooien is ook geen gehoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Yoozer op 27-03-2006 12:31 ]

• ChaosZ0ne
je bedoelt zo'n systeem van bijvoorbeeld Bose, wat met 2 boxen een 5.1 systeem creeert?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ChaosZ0ne schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:17:
je bedoelt zo'n systeem van bijvoorbeeld Bose, wat met 2 boxen een 5.1 systeem creeert?
nee gewoon een 2.1 stereo speakerset
Bose is weer een heel ander verhaal.

• ChaosZ0ne
McKaamos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:21:
[...]

nee gewoon een 2.1 stereo speakerset
Bose is weer een heel ander verhaal.
die had ik hiervoor, een simpel creative setje, met subwoofer die je in een kast zet.

ik heb dit setje gekocht, omdat ik beter geluid wilde, ik had met die 2.1 niet echt het gevoel dat ik echt IN zit, dat wat je bij een 5.1 setje wel hebt, en nu alles netjes werkt, zit ik terwijl ik dit type, heerlijk te luisteren waarbij het echt lijkt alsof ik erin zit :) bedankt voor de hulp:P

oja, die plugins die het geluid zogenaamd niet mooier zouden maken? nou dat doen ze echt wel :*) O-)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ChaosZ0ne schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:38:oja, die plugins die het geluid zogenaamd niet mooier zouden maken? nou dat doen ze echt wel :*) O-)
Dat vind jij 8) .

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ChaosZ0ne schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:38:
[...]

die had ik hiervoor, een simpel creative setje, met subwoofer die je in een kast zet.

ik heb dit setje gekocht, omdat ik beter geluid wilde, ik had met die 2.1 niet echt het gevoel dat ik echt IN zit, dat wat je bij een 5.1 setje wel hebt, en nu alles netjes werkt, zit ik terwijl ik dit type, heerlijk te luisteren waarbij het echt lijkt alsof ik erin zit :) bedankt voor de hulp:P

oja, die plugins die het geluid zogenaamd niet mooier zouden maken? nou dat doen ze echt wel :*) O-)
Het is maar wat je mooier vind natuurlijk... al die spatializing software is bagger imho... maja dan ben ik relatief gezien ook een audiopurist.
Maargoed, met mijn AltecLansing ACS33 2.1 set heb ik ook het gevoel dat ik IN het geluid zit, zonder speciale plugins. Das gewoon speakerset afhankelijk imho.
Een goede 2.1 set kan voor muziek stukken beter zijn als een 5.1 set.

• ChaosZ0ne
McKaamos schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:43:
[...]

Het is maar wat je mooier vind natuurlijk... al die spatializing software is bagger imho... maja dan ben ik relatief gezien ook een audiopurist.
Maargoed, met mijn AltecLansing ACS33 2.1 set heb ik ook het gevoel dat ik IN het geluid zit, zonder speciale plugins. Das gewoon speakerset afhankelijk imho.
Een goede 2.1 set kan voor muziek stukken beter zijn als een 5.1 set.
maar ik kan als ik wil toch ook 2 stekkertjes eruit trekken, dan heb ik ook een 2.1 set, of ik schakel die plugin uit
:+

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ChaosZ0ne schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:50:
maar ik kan als ik wil toch ook 2 stekkertjes eruit trekken, dan heb ik ook een 2.1 set, of ik schakel die plugin uit
:+
Hou jezelf niet voor de gek. Een degelijke 5.1 zal op 2.1 nooit zo klinken als een echte 2.1 set.

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
kan iemand me vertellen waar ik die circle surround plugin voor winamp kan vinden? met WMP klinkt ie wel netjes maar de winamp versie is nergens te bekennen ..

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

• ChaosZ0ne
deepspace schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:58:
[...]

Hou jezelf niet voor de gek. Een degelijke 5.1 zal op 2.1 nooit zo klinken als een echte 2.1 set.
als ik een 2.1 had gewild, had ik die wel gekocht :P , een 5.1 setje heeft toch iets, iets wat je niet kan beschrijven, er mist gewoon iets bij 2.1, laten we het houden op de X-factor die mist, maar dat is mijn mening

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

De N-X factor zul je bedoelen :+

• DarthPlastic
Hee mensen, laten we elkaar niet afkraken over elkaars geluidsmening :)

* DarthPlastic is helemaal SRS-freak, deels vanwege vrij kleine luidsprekers ('maar' 75W stereoset)

SRS verandert je geluid wel dat het mooier klinkt (voor sommigen) door het galmeffect van grote boxen na te doen, maar je verprutst wel veel tonen.

Eigenlijk is het dus helemaal niet zo ideaal, als je weet waar je op moet 'letten' bij het geluid kun je zo horen waar de 'fouten' in de klank zitten, dan erger je je er alleen maar aan.

Vind je SRS mooi, houden zo dan. Haat je het, ook zo houden.

Overigens @ paar posts hierboven: CSII is er volgensmij niet voor Winamp, je kan daar wel de TruBass voor gebruiken. Wat ik voor WinAmp al een tijdje gebruik en ook heel goed is, is de 'Enhancer 0.17'. Als je het goed regelt heb je ook een mooie bass.

Wil je het echte SRS-geluid, dan is alleen de SRS-plugin goed, maar gaat het je om de bass dan zou ik Enhancer proberen.

Als iemand nog vragen hierover heeft, kom maar, want ik ben het afgelopen jaar bezig geweest met al deze plugins om mijn sound zo mooi mogelijk te laten klinken.

Zo, nu eerst een bavaria :Y)

• ChaosZ0ne
DarthPlastic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:34:
lang verhaal over muziek en bavaria :o
ik ben het wel met je eens, sommige nummers hoor ik echt dat ie niet klopt, dan hoor je vern*kte tonen ertussen, maar sommige nummers klinken echt wel goed, zelfs al heb ik maar in totaal 140 watt verdeeld over 11 boxen

• DarthPlastic
ChaosZ0ne schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:43:
[...]

ik ben het wel met je eens, sommige nummers hoor ik echt dat ie niet klopt, dan hoor je vern*kte tonen ertussen, maar sommige nummers klinken echt wel goed, zelfs al heb ik maar in totaal 140 watt verdeeld over 11 boxen
Dat is de truc van SRS, het halen van iets uit niets.
Als je voor mediaplayer eens de "WOW XT" plugin binnenhaalt, kun je eens experimenteren.
De CSII plugin is gefocust op surround, en bevat een miniversie van SRS WOW. Dit is de bassversterking die je hoort in de muziek.

Als je WOWXT downloadt kun je meer instellen, ik raad dan ook aan de WOW-dingen uit CSII uit te zetten, en eens WOWXT ernaast te zetten (nog volgbaar? :9)

Bij je speakers kun je namelijk de grootte ervan instellen, zodat je kunt kiezen hoeveel 'echte' bass erinzit, en hoeveel nagemaakte.
Kies je de speakers verkeerd dan krijg je óf hele doffe dreunmuziek (á la cheapass-disco), of je krijgt plasticrommel (zoals flinke dancemuziek op miniboxen).
Met een beetje rommelen kun je zo het optimale bepalen, en veel meer klank ervaren.
(Voor de winampgebruikers is WOW XT ook te downloaden)

Ook de hoge tonen en de 'focus' kun je helemaal regelen, iedereen die SRS niet mooi vond moet hier eens de moeite voor nemen, het helpt echt :)

Bij je 11 boxen zou ik de speakersize voor 3/4 omhoogzetten, eventueel hoger als je een goede subwoofer hebt.

Mijn stereo heeft ook '75 Watt', alleen het sinusvermogen is maar 10W per box.
SRS kan je 10W boxen als het ware laten klinken als echte 75W boxen :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Sinds waneer "klinken" watts :?

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04
DarthPlastic schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:14:
[...]

Dat is de truc van SRS, het halen van iets uit niets.
Als je voor mediaplayer eens de "WOW XT" plugin binnenhaalt, kun je eens experimenteren.
De CSII plugin is gefocust op surround, en bevat een miniversie van SRS WOW. Dit is de bassversterking die je hoort in de muziek.

Als je WOWXT downloadt kun je meer instellen, ik raad dan ook aan de WOW-dingen uit CSII uit te zetten, en eens WOWXT ernaast te zetten (nog volgbaar? :9)

Bij je speakers kun je namelijk de grootte ervan instellen, zodat je kunt kiezen hoeveel 'echte' bass erinzit, en hoeveel nagemaakte.
Kies je de speakers verkeerd dan krijg je óf hele doffe dreunmuziek (á la cheapass-disco), of je krijgt plasticrommel (zoals flinke dancemuziek op miniboxen).
Met een beetje rommelen kun je zo het optimale bepalen, en veel meer klank ervaren.
(Voor de winampgebruikers is WOW XT ook te downloaden)

Ook de hoge tonen en de 'focus' kun je helemaal regelen, iedereen die SRS niet mooi vond moet hier eens de moeite voor nemen, het helpt echt :)

Bij je 11 boxen zou ik de speakersize voor 3/4 omhoogzetten, eventueel hoger als je een goede subwoofer hebt.

Mijn stereo heeft ook '75 Watt', alleen het sinusvermogen is maar 10W per box.
SRS kan je 10W boxen als het ware laten klinken als echte 75W boxen :)
Hier moet ik toch ff op reageren :)

Punt 1, de bron kan nooit beter worden dan het originele. dat houdt in , dat je nooit "iets uit niets" kunt maken, oftewel, een 0 of een 1 kan nooit een 1 of een 0 worden. Het kan hooguit wat rondfigelieren met equaliser instellingen e.d om het beter te laten "lijken" klinken, en daar houdt het gewoon op, simpel.

Je zegt dat deze plugin 10 watt boxen laat klinken als 75 watt boxen. waar is dit op gebaseerd? ik ken zat boxen die "maar" 10 watt zijn en menig 400 watt setje van Sony eruit blazen, het aantal watts zegt niets over de geluidskwaliteit of de geluidssterkte die uit de box gaat komen , de gevoeligheid is belangrijker (aantal DB gemeten vanaf 1 meter meestal dacht ik?).

Ik kan me best voorstellen dat je erg blij bent met deze mod, of plugin, maar je moet geen dingen hier neerzetten die niet kloppen, blijf bij de feiten, dan kom je veel verder. Ik probeer ook dit programma niet af te kraken (mss probeer ik hem zelf wel :9) maar het is en blijft iets wat werkt doormiddel van manipulatie van het geluid. of dit beter werkt of niet , hangt erg van de persoon af.

• DarthPlastic
@ hierboven:

Helemaal gelijk.
Wat ik schreef klopt niet in harde feiten, maar vaak wel op je gevoel.
Een 10W box zal nooit als een 75W kunnen klinken, maar SRS heeft gewoon iets uitgevonden wat het hetzelfde gevoel kan geven.
Sommigen vinden dit helemaal geweldig, sommigen vinden het maar niets.

Waar je bijvoorbeeld gelijk in hebt, en wat je nooit hoort over SRS, is dat je soms irritante hoge fluittonen uit de muziek krijgt, die er eerst nauwelijks hoorbaar in waren, en nu versterkt zijn.
Ook zal je idd nooit een echt goede set kunnen verslaan.

Maar deze techniek is júist bedoeld voor kleine/zwakkere luidsprekers, of om überhaupt een betere geluidservaring te krijgen.
Grote disco's gebruiken het soms, maar bijvoorbeeld ook onze TV, die met minispeakers toch behoorlijk wat geluid kan maken.

Maarja, probeer hem idd eens, het zou je best kunnen verrassen :)
Let dus wel op hoe je hem instelt, als je er echt mee door wil gaan gaat je het flink wat tijd kosten om alles netjes te zetten, en je moet veel nummers opnieuw leren 'herkennen' omdat alles anders klinkt.

Voor de TS zal dit effect (WOW XT) minder belangrijk zijn als het surroundgeluid, maar een beetje effect kan nooit veel kwaad lijkt mij :*)

(mijn setup: Output vol = max, focus minimaal (zo laag mogelijk), space op 1/2, en trubass size+level op 3/4. Flinke bass, maar ik hou er enorm van :))

• ChaosZ0ne
WOW XT, dat is toch gewoon dat het geluid als het ware snel laat faden tussen boxen zodat het lijkt alsof het meer diepte heeft? of wordt er een andere techniek toegepast?

[ Voor 18% gewijzigd door ChaosZ0ne op 29-03-2006 08:12 ]

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
DarthPlastic schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:29:

Aanrader: www.srslabs.com > Download SRS TruSurround XT edit: fix: Circle Surround II plugin.[afbeelding]
Er zal toch iets sterk zijn verandert, want de Winamp plugin is dus nergens te bespeuren. Enkel een plugin voor Microsofts materiaal. En die wil niet werken voor Winamp; heb het zelf geprobeerd.

DarthPlastic, misschien dat - jij houdt je er precies al wat meer mee bezig als anderen - jij een idee hebt of SRS een andere weg is opgegaan, en het logisch is dat deze gratis plugins verdwenen zijn?

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Pagina: 1