Toon posts:

Tweede mobo kapot, zelfde oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had tot een week of drie terug een MSI moederbord met een AMD AthlonXp 2500+, nooit overgeclockt geweest en altijd stabiel gedraait, tot een week of 3-4 geleden, hij startte vaak uit zichzelf opnieuw op en startte soms windows helemaal niet meer op, het duurde niet lang meer tot het moederbord kapot ging; hij kon niet meer aan, alleen de lampjes brandden en de fans draaide voor één seconde (als het niet korter is).

Ik heb dus vorige week maandag nieuw moederbord en processor gehaald en dacht dus dat ik van alle problemen af zou zijn. Afgelopen woensdag heb ik alles erin gezet en hij werkte bijna goed, alleen de videokaart kon niet samen met het moederbord, dus daar had ik een andere in gedaan, en het draaide als een zonnetje. Ik dus blij: goeie computer upgrade.

Gister, toen zat het er net 2 dagen in, begonnen er kleine probleempjes te komen (usb viel uit, pakte externe hd niet) en het werd steeds erger (niet meer op starten en BSoD). Ik besloot dus om hem opnieuw te gaan installeren, wat niet lukte; hij gaf elk keer aan dat een bestand beschadigd was.

Nadat ik een aantal dingen geprobeerd had en ook op internet gezocht had en las dat je iets in moest stellen in de bios (weet niet meer wat), dat het welleens verholpen zou kunnen worden. Dus ik van de laptop af en naar boven op mn eigen computer proberen, maar dat wou niet; na 2 dagen precies dezelfde problemen als met het oude moederbord.

Ik heb ook al geprobeerd om hem alleen met processor en cooler te draaien en ook helemaal leeg maar dan doet hij ook precies het zelfde (lampjes aan en weer uit).

Ik moet nu dus weer een nieuw moederbord, maar het lijkt mij dat het niet aan het moederbord ligt dat ze kapot gaan, het zou ook aan voeding kunnen liggen of aan het geheugen. Want aan de videokaart ligt het niet, want die ik er nu in heb heb ik er al eerder in gehad op het oude moederbord en die had ik aan mn zwager gegeven, dus die hebben we nu even omgeruild. Verder zou het aan het geheugen kunnen liggen maar dat lijkt me niet dat dat pas na een paar dagen komt dan. Harddisk doet het gewoon goed, die heb ik nu in mn externe hd-case zitten.

Ik denk er zelf aan dat mn voeding niet goed meer is, de voeding is maar 300W en dat is geloof ik nogal weinig.

Hoe kan ik zeker weten dat ik niet een derde moederbord heb die kapot gaat door een ander kapot onderdeel, want ik vind het zonde om om de twee dagen een nieuw moederbord te kopen?

Mijn specs:
A-Open 300W
ECS K8T890-A
AMD A64 3500+ (Arctic Freezer 64Pro)
Intern: Maxtor 300GB IDE
Extern: Maxtor 80GB IDE-USB2
2x TwinMOS PC-3200 512MB

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 16:07 ]

Verwijderd

Nofi, het moet wel heel toevallig zijn, maar zelf ben ik geen fan van MSI en ECS, dus misschien heb je wel gewoon pech.

Heb je verder geen warmteproblemen ofzo ondervonden?

Ik zou de volgende keer in ieder geval voor een A-merk bord gaan; Asus, Gigabyte o.i.d.

Edit; ik neem aan dat je op die ECS garantie kan claimen. Een nieuwe krijgen dus; probeer het daar weer eens mee.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 16:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:19:
Nofi, het moet wel heel toevallig zijn, maar zelf ben ik geen fan van MSI en ECS, dus misschien heb je wel gewoon pech.

Ik zou de volgende keer in ieder geval voor een A-merk bord gaan; Asus, Gigabyte o.i.d.

Edit; ik neem aan dat je op die ECS garantie kan claimen. Een nieuwe krijgen dus; probeer het daar weer eens mee.
Dat is wel heel erg toevallig dan dat dat gelijk na 2 dagen weer is. Kan dat niks met de voeding/geheugen zijn?

Nee, geen warmteproblemen, mn CPU is rond de 40°C en in de kast rond 30 gloof ik.

Ik probeer geld terug te krijgen en een ASUS te halen.

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:19:

Waarom is MSI geen A-merk? :?

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 18:46

hellbringer

Weeeeeeee!

Thierry88 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:28:
[...]

Waarom is MSI geen A-merk? :?
MSI is wel een A-Merk, maar ik ben er zelf ook niet zo'n fan van (had in het verlden ooit problemen gehad met een bord met lekkende elco's enzo) maar dat is dus persoonlijk.

Maar over je probleem: ik zou zeggen de voeding, icm zo'n ECS (low budget) bord kan die aardig snel om zeep geholpen zijn.
Maar misschien is het inderdaad toeval.
Snap zoiezo niet waarom je een ECS moederbord gebruikt icm met zo'n processor, als je snelheid en kwaliteit wilt geef dan iets meer uit en koop bv een Asus, DFI of Epox mobo

FF over voedingen: geen low-budget Sweex, Trust of Q-Tec meuk! (Maar bv een Enermax, Tagan of Antec)

[ Voor 18% gewijzigd door hellbringer op 25-03-2006 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Waar denken jullie dat het door komt? Alleen door moederbord of ook andere hardware?

Verwijderd

Topicstarter
hellbringer schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:11:
[...]

MSI is wel een A-Merk, maar ik ben er zelf ook niet zo'n fan van (had in het verlden ooit problemen gehad met een bord met lekkende elco's enzo) maar dat is dus persoonlijk.

Maar over je probleem: ik zou zeggen de voeding, icm zo'n ECS (low budget) bord kan die aardig snel om zeep geholpen zijn.
Maar misschien is het inderdaad toeval.
Snap zoiezo niet waarom je een ECS moederbord gebruikt icm met zo'n processor, als je snelheid en kwaliteit wilt geef dan iets meer uit en koop bv een Asus, DFI of Epox mobo

FF over voedingen: geen low-budget Sweex, Trust of Q-Tec meuk! (Maar bv een Enermax, Tagan of Antec)
Ik neem inderdaad een ASUS. Is Thermalake ook goed voor voeding? Die kost nl. maar €72 voor 480W 460W en Enermax €79 voor 400W

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 18:39 ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
thermaltake is een A merk, dus het lijkt mij dat dat wel snor zit. Wat je ook kan doen, is een chieftec 450watt kopen. Die is rond de 50 euro. ik heb hem sinds 2 weken, lekker stil en krachtig. Een aanrader!

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Inderdaad, chieftec, of nog iets beter Huntkey. Voor 50 euro heb je dan 500 watt. Heb vergelijkbare specs en heb echt hele stabiele waardes. Verder stille en veilige voeding, echt een aanrader. Dat was het voordeel boven Chieftec (op dat moment), want Chieftec had nog geen 12cm fans maar 2x 80 die veel lawaai maakten.
Pagina: 1