Toon posts:

LCD Nec 20wgx2 ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nec 20wgx2 gekocht en ben er best wel tevreden mee ondanks dat ik een zeikerd ben qua beeldqualiteit.

nu ben ik oblivion aan het spelen en vroeg me af of er meer mensen zijn die deze monitor hebben en dit spel er op spelen?. het is namelijk zo dat ik niet helemaal tevreden bent met me kleur zwart, het is namelijk niet inkt zwart.
Ik wil dus graag weten of andere mensen het zelfde probleem hebben?. enzo ja wat zei er aan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 15:21 ]

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28

mambo No5

Bad Apple?

Dat niet-volledig-zwart is volgens mij gewoon een standaard eigenschap van een tft scherm, door de gebruikte technologie kunnen de schermen van de huidige generatie geen 100% zwart weergeven.

Overigens is het ene scherm er beter in dan het andere, maar over het algemeen hebben alle tft schermen daar last van. In dat opzicht zijn crt schermen dus beter. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Verwijderd

Topicstarter
mambo No5 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:57:
Dat niet-volledig-zwart is volgens mij gewoon een standaard eigenschap van een tft scherm, door de gebruikte technologie kunnen de schermen van de huidige generatie geen 100% zwart weergeven.

Overigens is het ene scherm er beter in dan het andere, maar over het algemeen hebben alle tft schermen daar last van. In dat opzicht zijn crt schermen dus beter. :)
dat dacht ik al eigelijk had gehoopt dat de 6e generatie er ondertussen wel wat beter in was maar ok.
dus het komt er op neer dat spellen zoals doom eigelijk niet speelbaar zijn op een lcd.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28

mambo No5

Bad Apple?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:44:
[...]
dat dacht ik al eigelijk had gehoopt dat de 6e generatie er ondertussen wel wat beter in was maar ok.
dus het komt er op neer dat spellen zoals doom eigelijk niet speelbaar zijn op een lcd.
Het is maar net hoe zwaar je er aan trekt; ik persoonlijk kan me er niet aan storen. De minpunten van een tft vind ik in ieder geval niet opwegen tegen de pluspunten. ;)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Heb je al verschillende DV modes geprobeerd? Zit nogal verschil in de weergave van zwart tussen die modes. Ik vind de photomode de beste weergave hebben daarvoor. Voor dagelijks desktop gebruik is de sRGB het beste (meest kleurecht).

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3208
In de openingspost van dat topic staat bij welke instellingen hij donkere spellen het beste te spelen vond.

#StopBurningStuff

Verwijderd

Topicstarter
mambo No5 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 22:52:
[...]

Het is maar net hoe zwaar je er aan trekt; ik persoonlijk kan me er niet aan storen. De minpunten van een tft vind ik in ieder geval niet opwegen tegen de pluspunten. ;)
idd zwart is het enige minpunt :).
Ericr schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 23:55:
Heb je al verschillende DV modes geprobeerd? Zit nogal verschil in de weergave van zwart tussen die modes. Ik vind de photomode de beste weergave hebben daarvoor. Voor dagelijks desktop gebruik is de sRGB het beste (meest kleurecht).
yep allemaal, idd photomode is idd goed zwart maar te donker want kleuren worden dan overstemd.
movie modes het best in de buurt vind ik
_WgV_ schreef op zondag 26 maart 2006 @ 00:08:
http://www.widescreengami...orum/viewtopic.php?t=3208
In de openingspost van dat topic staat bij welke instellingen hij donkere spellen het beste te spelen vond.
tnx zal daar nog is effe kijken :).

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien een gekke vraag, maar je hebt dit toch ook kunnen posten in het [rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml] topic? Daar ben je zelf ook actief en zitten de meeste mensen die zo'n scherm hebben ook.

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op zondag 26 maart 2006 @ 13:12:
Misschien een gekke vraag, maar je hebt dit toch ook kunnen posten in het [rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml] topic? Daar ben je zelf ook actief en zitten de meeste mensen die zo'n scherm hebben ook.
zat ik ook aan tedenken maar daar gaat het over alle schermen, mijn vraag was specifiek voor de nec omdat deze juist goed zwart zou moeten weergeven. als ik daar de vraag stel word er vet overheen gelezen.

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:08

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

En gelijk heb je, een scherm met deze kwaliteiten verdient nou 1maal een eigen topic... ;)

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Huigie schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:12:
En gelijk heb je, een scherm met deze kwaliteiten verdient nou 1maal een eigen topic... ;)
hehe pcies ;).

Verwijderd

Ik speel ook Oblivion op de NEC, maar ik vind de zwartweergave echt prima hoor! Ik heb de NEC op 'gaming' modus staan.
Nu ben ik wel een Samsung 181T en een Eizo Flexscan L565 gewend en dat zijn nou niet echt de meest recente schermen natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:52:
Ik speel ook Oblivion op de NEC, maar ik vind de zwartweergave echt prima hoor! Ik heb de NEC op 'gaming' modus staan.
Nu ben ik wel een Samsung 181T en een Eizo Flexscan L565 gewend en dat zijn nou niet echt de meest recente schermen natuurlijk...
gaming mode ?. wow als ik dat doe dan is het alsof gamma op `1000 staat ;).

vraag me af waarom jij dat mooi vind, mischien is jou zwart dan tog anders dan de mijn ?.
Pagina: 1