Opmerkingen bij Acer Ferrari 4005WLMi notebook getest ea.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-02 13:11

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Afhankelijk van het type belasting kan de notebook twee à drie uur op volle kracht vooruit stomen.
Deze zin is niet echt logisch. Als je op volle kracht vooruitstomen is op volle kracht vooruitstomen en dat heb je niet in gradaties. Dus misschien nog even over nadenken?

en de volgende zin in 'Twijfels-over-waarheidsgehalte-herschrijving-Vista':
Het staat buiten kijf dat het Windows-team geld kost en dat ze meer kosten genereren naarmate ze langer aan het werk zijn.
Dit is zo verschrikkelijk vanzelfsprekend. Dat team werkt ergens aan, daar worden ze voor betaald. Logisch is het dan om daaruit te concluderen dat het microsoft dan meer gaat kosten als microsoft die mensen langer moet laten werken en ze daarvoor moet betalen. Dus wat die zin daar doet weet ik niet. Medelijden wekken?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Inge Janse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:14

Inge Janse

post-l33t

Spockz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:18:
[...]

Deze zin is niet echt logisch. Als je op volle kracht vooruitstomen is op volle kracht vooruitstomen en dat heb je niet in gradaties. Dus misschien nog even over nadenken?
Ik kijk dat zo even na.
Spockz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:18:en de volgende zin in 'Twijfels-over-waarheidsgehalte-herschrijving-Vista':

[...]

Dit is zo verschrikkelijk vanzelfsprekend. Dat team werkt ergens aan, daar worden ze voor betaald. Logisch is het dan om daaruit te concluderen dat het microsoft dan meer gaat kosten als microsoft die mensen langer moet laten werken en ze daarvoor moet betalen. Dus wat die zin daar doet weet ik niet. Medelijden wekken?
Natuurlijk is dat vanzelfsprekend. Er staat daarom ook bij dat het buiten kijf staat. Het punt is alleen dat Smarthouse met een bedrag komt aanzetten zonder dat te funderen. Het is heel goed mogelijk dat ze een idee hebben van wat het Windows Vista-ontwikkelingsteam per maand kost, gekeken hebben naar de vertraging, en op basis daarvan een kostenplaat hebben ontwikkeld. Voor een product dat nog niet op de markt is, is het lastig inschatten hoeveel afzetverlies je hebt geleden, nietwaar? Het is dus vanzelfsprekend, maar het moet wel geëxpliciteerd worden om aan te geven dat de getallen waar Smarthouse mee strooit mogelijk niets meer zijn dan vanzelfsprekende conclusies.

ingejanse.nl: dingen die ik doe

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Prima
quinone schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:29:
[...]

Natuurlijk is dat vanzelfsprekend. Er staat daarom ook bij dat het buiten kijf staat. Het punt is alleen dat Smarthouse met een bedrag komt aanzetten zonder dat te funderen. Het is heel goed mogelijk dat ze een idee hebben van wat het Windows Vista-ontwikkelingsteam per maand kost, gekeken hebben naar de vertraging, en op basis daarvan een kostenplaat hebben ontwikkeld. Voor een product dat nog niet op de markt is, is het lastig inschatten hoeveel afzetverlies je hebt geleden, nietwaar? Het is dus vanzelfsprekend, maar het moet wel geëxpliciteerd worden om aan te geven dat de getallen waar Smarthouse mee strooit mogelijk niets meer zijn dan vanzelfsprekende conclusies.
Dan mag het wel duidelijker zijn dat dat de reden is dat die zin daar staat. :)

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Alles aangepast. Democratie is erg 2006.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Maareuh, niet om vervelend te zijn maar...
Bij volledige belasting kan de notebook twee à drie uur vooruit stomen, terwijl bij minder arbeidsintensieve taken deze tijd toeneemt.
Vind je niet dat dat laatste stukje zin een béétje (erg) voor zichzelf spreken?

:>

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Inderdaad. Aangepast.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
En dan loopt nu
Bij volledige belasting kan de notebook twee à drie uur vooruit stomen. In vergelijking met de batterijduur van sommige Centrino-notebooks geen indrukwekkende prestatie, maar voor een dergelijke configuratie is het niet slecht.
niet echt lekker meer. :)

Verder vind ik de hele tweede alinea niet lekker lopen, het lijkt wel een gewone opsomming van specs. Niets bijzonders aan.

* Spockz stopt ermee, hij is veel te kritisch. :X

[ Voor 19% gewijzigd door Spockz op 25-03-2006 16:42 ]

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Spockz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:39:
En dan loopt nu

[...]

niet echt lekker meer. :)

Verder vind ik de hele tweede alinea niet lekker lopen, het lijkt wel een gewone opsomming van specs. Niets bijzonders aan.
E-mail de auteur, zou ik zeggen. Ik ga niet over stilistiek.
Spockz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:39:* Spockz stopt ermee, hij is veel te kritisch. :X
Wie weet is dat wel het beste ja :)

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Nog 1 ding dan in Vista sleept Office 2007 met zich mee naar volgend jaar:
Er zijn vanuit de softwaregigant zelf ook ontevreden geluiden te horen: enkele medewerkers die zich in anonimiteit verenigd hebben op een weblog klagen steen en been over het uitstel, en geven vooral hun managers de schuld.
de komma achter uitstel moet weg. :)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De komma bevordert de leesbaarheid, die mag daar gerust blijven staan ;).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Hoezo? Het is toch een opsomming en de scheiding tussen het laatste en het op een na laatste deel van de opsomming is het woordje 'en', en geen komma. :)

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

Voor komma's gelden geen officiële wetten of regels. Er spookt nog het idee rond dat na een komma nooit 'en' mag volgen, wat net zo waar is als dat de wereld plat is. Ik vind dat http://www.onzetaal.nl/advies/kommaalgemeen.html een aardig idee geeft van waar komma's voor zijn, welke problemen ze kunnen geven, en waar je je ongeveer aan kunt houden.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ah, zo heb ik dat dus geleerd op school. :P (Dat er geen 'en' mag volgen na een komma.)

Mooi, weer wat geleerd!
In opsommingen: 'Zij schrijft artikelen, essays, romans, verhalen en columns.'

[ Voor 34% gewijzigd door Spockz op 25-03-2006 17:33 ]

• Inge Janse

Inge Janse

post-l33t

De essentie van een komma is dat het de leesbaarheid vergroot. In Wouters opsomming (bestaande uit twee delen) vind ik die komma prima, daar het geen echte opsomming betreft en ook een stuk schrijverskleur is. Er bestaat daarnaast de mogelijkheid dat je 'en' foutief bij 'klagen steen en been over het uitstel (en)' voegt, wat een (superkleine) misinterpretatie oplevert.

[denk hier een slot op deze discussie]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

^ idd, we moeten hier geen twee spelfoutentopic beginnen :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.