Toon posts:

Chello en Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Draai al een tijdje naar volle tevredenheid win2k op mijn pctje, echter sinds de laatste storing bij chello (was op een vrijdag) en neen niet eens de 13e, heb ik steeds weer problemen met het verkrijgen van een verbinding met Chello.

Wat is er aan de hand : ik laat tegenwoordig netjes mijn terayon modem de geheledag aan staan, en als ik dan savonds wil gaan internetten krijgt men pctje GEEN IP adress.

Als ik dus met Ipconfig in een dos box kijk zie ik dat ik een IP adress heb gekregen beginnend met 169.xxx.xxx.xxx. als ik een renew of release aan vraag krijg ik de melding DHCP server niet te berijken is.

Ik zie wel dat het modem online is, en zie ook dat mijn pctje via het kabel modem een berichtje naar de buiten wereld stturt, echter ik krijg verder geen reply (receive op het modem ) :Z te zien.

Echter wat wel op valt is dat als ik de adapter opnieuw installeer en daarna het TCP/IP Protocol weer installeer dat het nagenoeg weer werkt.. :o

Bij chello geeft men aan dat het aan mijn pc of win2k moet liggen, maar ik werk nu al een half jaartje met win2k en heb deze problemen nog nooit (echt waar)>:) eerder gehad.

Maar men heeft (na drie keer het zelfde probleem te hebben aangemeld) wel degelijk wat in de centrale aan gepast want ik heb het sinds een week niet meer gehad tot op vandaag.

Wie kan mij helpen aan een oplossing of een oorzaak.....

naar mijn idee ligt het toch echt aan chello en niet aan win2k...

ciao

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou echt niemand die een antwoord heeft ? :'(

Verwijderd

IK HEB EEN IDEE!

je moet eens naar netwerk en inbel verbinding en dan naar IP of LAN verbinding en dan kan je het protocool opnieuw instellen..... maaruh er staat dan ergens in dat scherm alles vernieuwen.... die moet je aanklikken en dan heb je weer een volledig IP! En als dat niet lukt dan moet ff met UPC bellen en de DNS-protocool aan ze vragen.... de wachttijden zijn gelukkig niet zo lang meer als eerst:)