Toon posts:

Xp geinstalled nu win 98 instaleren format problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de volgende uitdaging: Heb een pc met daarop windows XP geinstalleerd. Er is een partitie en dat is de C: schijf, verder heb ik nog een werkende cd-rom maar de floppy drive is defect. Er staat windows XP geinstalleerd maar hier moet (weer) 98 op komen. Nu begrijp ik dat je hiervoor eerst je hardeschijf moet formateren, hier zit op dit moment het probleem

Hoe krijg ik binnen XP (met alleen een werkende cd-rom drive) mijn harddisk geformateerd?

Zie uit naar jullie reacties!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:31
Boot met de Windows XP CD, formatteer je HDD naar FAT32, en wanneer dat gedaan is, zet je je pc uit. Daarna boot je met je Windows 98 CD, en installeer je windows.

grtz

EDIT: of gebruik een of andere Boot CD zoals Hiren's Boot CD

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenikke op 25-03-2006 14:16 ]

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:23

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Als je je pc boot met de WinXP cd dan krijg je nadat alles geladen is een keuze menu, daar moet je dan je c: schijf verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Daarna kan je ook kiezen om het te formateren zonder er WinXP op te zetten.Als je dat heb gedaan en je druk dan op exit setup heb je een leeg schijf.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09-2025
Of gebruik gewoon de windows98 CD als bootdisk. Dat kon volgens mij ook, maar het is alweer lang geleden, dus zeker weten doe ik het niet...

Your time as a student is the best time of your life

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook eerst FDISK laten lopen... formatteren...en dan windows 98 erop zetten. Dan moet je niet gaan kloten met de win xp cd.

Fdisk staat op de opstartdiskette van win98

Dit gaat natuurlijk enkel als je een werkende floppy hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 18:04 . Reden: Te snel zijn! ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hij loopt weer als een jonge hinde :P

Verwijderd

hm... kun je ook niet gewoon de c: partitie aanpassen naar een kleinere en dan een nieuwe voor win98 aanmaken?
sowieso kan de bovenstaande manier met 98 met xp erop ook.
Pagina: 1