[Adobe Premiere Pro] TV-out werkt niet? *

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MNECMotU
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-03-2015
Hallo,

Ik ben druk bezig met m'n nieuwe hobby: videobewerking!
En net als bij al mijn hobby's wil ik het zo professioneel mogelijk aanpakken!

Ik gebruik Adobe Premiere Pro (v7.0) en het editten hierin gaat allemaal prima.

Nu zou ik graag willen dat mijn preview terecht komt op mijn tv-out in fullscreen, zodat ik leuk in realtime kan bekijken hoe mijn filmpje er straks uit komt te zien op een tv.

Ik heb een NVidia Geforce FX5500 videokaart met tv-out die werkt. Deze is zo ingesteld dat video in fullscreen op de secondary monitor te zien is. In bijvoorbeeld mediaplayer werkt dit ook.

Als ik nu met Premiere Pro bezig ben, werkt dit niet. Blijf ik gewoon een clone van mijn beeld op de monitor zien. Ik heb me ook helemaal leip gezocht naar instellingen, maar tevergeefs.
Wel kan ik previewen via DV, maar daar zal ik dan toch een DV -> Scart kastje voor moeten kopen en daar heb ik geen zin in.

Ik heb ook eens Premiere 6.0 geprobeerd. Hierbij werkt het wel! Alleen zodra ik er iets van een effect overheen gooi (bijv. brightness/contrast) dan is het beeld op m'n tv weg, alleen nog een kruis te zien in een volledig zwart beeld... ook niet erg handig en ik gebruik liever Premiere Pro i.p.v. Premiere 6.0, want deze werkt veel fijner...

Kortom... is het mogelijk wat ik wil met mijn apparatuur? En zo ja... HOE???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Ik had 't zelfde probleem, ik kreeg geen overlay bij m'n preview, wel bij m'n source. 't schijnt zonder scart kassie/andere dingen totaal niet mogelijk te zijn.

|>

• MNECMotU
Dat zou wel stom zijn zeg... :'(

Ik heb wel eens gehoord van plugins voor Premiere Pro en/of voor de videokaart...
plugins waren van Matrox geloof ik, maar daar heb je weinig aan met een NVidia kaart.
1. Zijn er geen plugins voor Premiere / NVidia geschreven die werken?

Mijn camera heeft overigens geen DV-in mogelijkheid (jammergenoeg)
2. Is het dan toch niet mogelijk om dan toch de preview over DV via mijn camera te laten lopen?

Een andere oplossing zou nog zijn een andere videokaart (een wat profesionelere), die dit wel kan.
3. Aan wat voor soort kaarten moet ik dan denken eigenlijk???

Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...

• MNECMotU
Iemand toevallig antwoorden op deze 3 vragen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan!!!

Preview op Adobe Premiere Pro tv-out!!! > [Adobe Premiere Pro] TV-out werkt niet? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate