[Photoshop CS2] Layers selecteren met rectangle tool

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb een photoshop bestand met meer dan 50 layers (template website). Nu wil ik een aantal layers onderin het scherm naar boven schuiven. Ik meende dat in het verleden het me een keer gelukt was om met de rectangle tool een selectie te maken en dat hij dan automatisch de juiste layers selecteerde. Ik krijg dit nu alleen niet meer voor elkaar, hij pakt nu telkens 1 layer en niet de 20+ die binnen het selectiegebied vallen.

Nu moet ik dus de layers stuk voor stuk gaan selecteren en dan naar boven schuiven. Het zou handiger zijn als ik dit dus met de rectangle tool kon doen. Wie weet dus of en hoe het mogelijk is de (20+) layers visueel in 1 klap te selecteren.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

CTRL ingedrukt houden en dan de layers selecteren die je wilt bewerken..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• getfirefoxnow
  • Niet online
Acid_Burn schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:32:
CTRL ingedrukt houden en dan de layers selecteren die je wilt bewerken..
Het probleem is dat het meer dan 20 layers zijn, als ik die telkens met CTRL stuk voor stuk moet selecteren, dan ben ik lang bezig. Ik zoek dus een manier om 20+ layers in 1x te selecteren, bvb. via rectangle tool.

Verwijderd

De eerste selecteren Shift inhouden en dan de laatste selecteren (nog steeds shift inhouden)

En Voilà

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 17:58 ]

• getfirefoxnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:58:
De eerste selecteren Shift inhouden en dan de laatste selecteren (nog steeds shift inhouden)

En Voilà
Daar had ik ook aan gedacht. Alleen de layers staan niet op de juiste volgorde. De layers die visueel bij elkaar staan, staan in de layers window niet bij elkaar, er staan verschillende layers tusen die ik niet wil selecteren. Daarom kun je dus niet met shift layer 1 t/m 20 selecteren.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

pff.. met ctrl-klik 20 layers selecteren duurt hooguit 20s... en dan ben je traag bezig..

Je kan ook een folder aanmaken in je layerlijst en daar alles wat bij elkaar hoort in groeperen. Als je dan die folder selecteerd, kan je alles tegelijk verplaatsen.

Verwijderd

getfirefoxnow schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:36:
[...]

Daar had ik ook aan gedacht. Alleen de layers staan niet op de juiste volgorde. De layers die visueel bij elkaar staan, staan in de layers window niet bij elkaar, er staan verschillende layers tusen die ik niet wil selecteren. Daarom kun je dus niet met shift layer 1 t/m 20 selecteren.
Dan gebruik je toch een combinate van ctrl-click en shift-click? (nooit geprobeerd in PS, maar werkt ook in windows, lijkt me wel werken). Veel sneller krijg je het niet.

• getfirefoxnow
  • Niet online
Acid_Burn schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 20:02:
pff.. met ctrl-klik 20 layers selecteren duurt hooguit 20s... en dan ben je traag bezig..

Je kan ook een folder aanmaken in je layerlijst en daar alles wat bij elkaar hoort in groeperen. Als je dan die folder selecteerd, kan je alles tegelijk verplaatsen.
Dit blijkt nog een goed werkend alternatief. Alleen als je binnen de folder een object een paar pixels wil verplaatsen, is dat lastig.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
getfirefoxnow schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:34:
[...]

Dit blijkt nog een goed werkend alternatief. Alleen als je binnen de folder een object een paar pixels wil verplaatsen, is dat lastig.
Dan selecteer je dus alleen die layer :?
En je kunt met het "kettinkje" ook nog eens afzonderljike layers aan elkaar linken (zie het knopje helemaal onderin je layers window).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08-2025
je kunt in een folder ook weer een folder aanmaken...

De beste manieren zijn hier genoemd... dus een wijze les voor de volgende keer. Zorg ervoor dat je je layers goed ordent...

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

getfirefoxnow schreef op zondag 26 maart 2006 @ 16:34:
[...]

Dan kan je zoals gezegd alleen die layer selecteren. Alle bewerkingen zijn dan alleen van toepassing op die layer en niet op de hele folder. Je kan met layers hele leuke dingen doen. Het loont de moeite om daar eens wat tuts over over te zoeken of de helpfile uit te pluizen (dit is bedoeld als tip, niet als verwijt :))

Verwijderd

Je kunt dat doen met de direkt selection tool, ipv de selection tool. Oftewel het open pijltje ipv het gevulde pijltje.

edit, Wat stom zat nog in Illustratorr, daar werkt dat namelijk wel zo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 15:50 ]

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 15:53
Voila, de grote truuk:

Selecteer eerst de move tool (v) , houdt control ingedrukt, en sleep nu een selectie over de elementen die je wilt hebben. De lagen waar deze inzitten zullen geselecteerd worden.

Voorwaarde is wel dat je begint op een transparant stukje of een stukje buiten je werk, anders zal je direct 1 laag slepen.
Pagina: 1