Wat is beter?

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 15:39
Ik vroeg me af wat voor een aansluiting beter is voor mijn net aangekochte DTT2500... Is dat een Digital DIN of een SPDIF?

Welke is sneller/beter/geruislooser en op welke kaart bevind hij zich?? (Voor SPDIF nu wel allemaal, maar als Digital DIN beter is, op welke dan??)

Thnx!!

Verwijderd

Op de meeste Vortex2-kaartjes (bv. TerraTec XLerate Pro, Xitel Storm Platinum) zit een S/PDIF uitgang (TOS-link). Wat op een moderne Live! zit weet ik niet zeker. Op de oude Live! zat in ieder geval een digitale coax-uitgang.

Verwijderd

Volgens mij maakt het niet veel uit, is beide digitaal. Het gaat er alleen om wat voor geluidskaart je wilt. Op de DTT2500 zit volgens mij geen toslink aansluiting, wel SPDIF (coax?) en een Digitale din, de SPDIF-aansluiting zit ook op een Live1024 Player meen ik. De Digitale din zit alleen op de Live Platinum, of je moet een aparte aansluiting kopen bij een Live Value/Live1024 Player. Wil je een andere geluidskaart dan moet ie een coaxiale SPDIF uitgang hebben. Dus kijk ff bij de computerboer naar compatability.