Toon posts:

Probleem met vergrendelen heatsink

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het installeren van een Athlon64 3700+ op een Asus A8N-E en heb een probleem met het vergrendelen van de heatsink. Je moet eerst aan weerszijden van de heatsink een metalen clipje over een zwart uitsteekseltje duwen, dit lukte prima. Om hem te vergrendelen moet je daarna een zwarte hendel omlaag trekken en vastzetten.

Het wordt allemaal voorgedaan in een filmpje op deze site:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_869_4348%5E6678,00.html

Nou heb ik dus problemen met de zwarte hendel, ik moet namelijk zo ontzettend veel kracht zetten om dat ding een beetje omlaag te kunnen duwen dat het moederbord op een gegeven moment mee begint te buigen, foute boel dus. Als ik het filmpje echter zo bekijk lijkt het er niet op dat degene die het voordoet er veel kracht voor nodig heeft. Aangezien ik de clipjes wel heb kunnen vastklikken lijkt het me dat de heatsink goed op zn plaats zit.

Hoe moet ik dat ding nu ooit vergrendelen zonder moederbord/processor te mollen?
Waarom is het eigenlijk nodig om de heatsink extra te vergrendelen met die hendel, hij lijkt me toch al behoorlijk stevig vast te zitten met die metalen clipjes? :?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:00
draai hem eens om... Als het goed is past hij er op 2 manieren op, dus 180 graden draaien en proberen. Zou kunnen werken.

oh ja en als ik jou was zou ik die heatsink wel goed vastzetten, ook met dat hendeltje.... Hij zit er niet voor de lol...

[ Voor 35% gewijzigd door Hammetje op 25-03-2006 13:42 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Het slechte nieuws is dat het omdraaien van de heatsink niets uitmaakte.

Het goede nieuws is dat het vergrendelen toch is gelukt! Blijkbaar was het toch de bedoeling dat ik veel kracht zou zetten, want na een schietgebedje, een Tarzan-kreet en een flinke duw kreeg ik de hendel uiteindelijk toch op zn plaats. Hoe de hand in het filmpje het zo schijnbaar moeiteloos deed blijft me een raadsel maarja... 8)7

Anyway bedankt voor de suggestie ;)

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-05 20:35
Dit had ik laatst ook, je bent echt bang dat je door je moederbord heen drukt.
Je hebt echt abnormaal veel kracht nodig om dat ding op z'n plaats te krijgen.

Uiteindelijk kreeg ik hem ook met veel kracht op z'n plaats, maar daarna moest ik wel even wat drinken, want ik zat te baden in het zweet :D

PS5 PSN: UnrealKazu

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
is vrij normaal; gewoon doorduwen. Even afkloppen: Er is bij mij nog nooit een rekje afgebroken.

Lorem Ipsum Fujitsu