Op donderdag 25 januari 2001 20:36 schreef malfa het volgende:
o.a. de wat "oudere" games :
Star wars: Rogue Squadron
Star wars: X-wing Alliance
Slave Zero
Krijg ik niet aan de gang.
Daarin tegen lijken andere games zoals Unreal Tounament en DRakan Order of The flame beter te draaien dan onder Win 98.
Nou zeggen bovenstaande spellen me niet zoveel wat betreft gebruik D3D, oorspronkelijk platform en dergelijke maar in het algemeen geldt inderdaad dat het bij oudere spellen vaak een gelukskwestie is of een spel W2K playable is. Tevens heb ik de indruk dat sommige fabrikanten, vroeger (NT4 SP3+ tijd) al moeite deden om spellen al dan in software ipv hardwaremode aan de gang te krijgen op NT, denk bijvoorbeeld aan Half-Life.
In ieder geval knap ik tegenwoordig volledig af op een nieuw spel als het niet fatsoenlijk onder W2K draait. Ondanks alle problemen had ik bijvoorbeeld Wizards & Warriors (lees Wizardry

best wel willen spelen maar dat draait dus echt niet onder W2K, dus pech gehad.
Maar nog ff een vraag, op welke manier verrekken de bovengenoemde spellen om te werken onder W2K. Misschien dat wat gerommel met "apcompat.exe" helpt. Met dat programma kun je net doen alsof je het programma onder Windows '9X start. Op die manier kreeg ik bijvoorbeeld Magic the Gathering draaiend. Als ik het goed heb staat die utility ergens in de support directory op de W2K CD.