Toon posts:

Windows 2000 Pro & Games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen ?
Ergens heb ik op een site gelezen, ik weet alleen niet meer waar |:(, dat er mogelijk een update/patch bestaat voor Windows 2000 om een betere ondersteuning te krijgen voor het draaien van Games.

Wie weet hier meer van en zo ja waar kan ik dit downloaden.

Bij MS kan ik niets vinden (waarom zoek ik daar :? :-)) en ik heb hier de search ookal geprobeerd.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geinstalleerd ja, maar wat voor spel ik ook installer ze gaan over NT zueren of starten gewoon niet.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

welke games?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Topicstarter
O ja sommige spelen zuren dat er geen directx is geinstalleerd |:)

• Darklance
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-01 14:07
Bedoel je niet de Windows 2000 Compatibility Update January?

Die kan je krijgen op WindowsUpdate.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Klopt er is een windows 2000 compatibility update voor games. Er staan wat oudere spellen in die dan ondersteunt worden in windows 2000, maar heb gemerkt dat veel games het wel doen zo in windows 2000

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Verwijderd

De meeste (fatsoenlijke) spellen doen het gewoon onder W2K. Zorg wel dat je drivers up-to-date zijn, het kostte ff tijd voordat alle spellen ook echt stabiel draaiden. Het kan soms ook geen kwaad om verschillende instellingen te proberen.

Bijvoorbeeld Star Trek DS9: The Fallen liet m'n W2K server invriezen in Direct3D mode maar in OpenGL mode draaide e.e.a probleemloos.

Verwijderd

Topicstarter
o.a. de wat "oudere" games :

Star wars: Rogue Squadron
Star wars: X-wing Alliance
Slave Zero

Krijg ik niet aan de gang.

Daarin tegen lijken andere games zoals Unreal Tounament en DRakan Order of The flame beter te draaien dan onder Win 98.

Verwijderd

Op donderdag 25 januari 2001 20:36 schreef malfa het volgende:
o.a. de wat "oudere" games :

Star wars: Rogue Squadron
Star wars: X-wing Alliance
Slave Zero

Krijg ik niet aan de gang.

Daarin tegen lijken andere games zoals Unreal Tounament en DRakan Order of The flame beter te draaien dan onder Win 98.
Nou zeggen bovenstaande spellen me niet zoveel wat betreft gebruik D3D, oorspronkelijk platform en dergelijke maar in het algemeen geldt inderdaad dat het bij oudere spellen vaak een gelukskwestie is of een spel W2K playable is. Tevens heb ik de indruk dat sommige fabrikanten, vroeger (NT4 SP3+ tijd) al moeite deden om spellen al dan in software ipv hardwaremode aan de gang te krijgen op NT, denk bijvoorbeeld aan Half-Life.

In ieder geval knap ik tegenwoordig volledig af op een nieuw spel als het niet fatsoenlijk onder W2K draait. Ondanks alle problemen had ik bijvoorbeeld Wizards & Warriors (lees Wizardry 8) best wel willen spelen maar dat draait dus echt niet onder W2K, dus pech gehad.

Maar nog ff een vraag, op welke manier verrekken de bovengenoemde spellen om te werken onder W2K. Misschien dat wat gerommel met "apcompat.exe" helpt. Met dat programma kun je net doen alsof je het programma onder Windows '9X start. Op die manier kreeg ik bijvoorbeeld Magic the Gathering draaiend. Als ik het goed heb staat die utility ergens in de support directory op de W2K CD.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

Muggie

8 pm

Me Fifa Soccer 2000 doet ut nog steeds niet, shit.

PSN: mug_8pm

Verwijderd

Topicstarter
Het eene spel geeft aan dat het niet onder NT kan draaien (X-wing: Alliance), de ander starwars geeft aan dat directx geinstalleerd moet worden, is geinstalleerd (Directx 8) en Slave Zero geeft zosnel een foutmelding dat je hem niet kunt lezen en doet vervolgens niets ... maar dat eene progje zal ik eens proberen ...

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ik zou toch alle Windowsupdate dingen maar ff neerhalen.

X-Wing Alliance doet het prima bij mij onder Win2K Pro.

Oja, installeer ook ff de nieuwste patch (alhoewel die al oud is) van Lucasarts.com

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Verwijderd

Op vrijdag 26 januari 2001 09:58 schreef Muggie het volgende:
Me Fifa Soccer 2000 doet ut nog steeds niet, shit.
Ga dan ook Fifa 2001 spellen die draait als een tierelier onder win2k heb ik ook.

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:53

Muggie

8 pm

Die krijg ik binnenkort, tot dan maar mensen achterna rennen met een rocketlauncher, :P

PSN: mug_8pm

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
fifa2001 met w2k?
Ik heb dat spel net opgegeven omdat ik dacht dat ik het nooit aan de praat krijg.Ik blijf hoe dan ook foutmeldingen krijgen bij het opstarten.
Pagina: 1