Draadloos tv signaal verzenden en ontvangen.

Pagina: 1
Acties:
  • 4.495 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:44
Hallo,

ik zit hier met het volgende probleem.
Wij hebben in ons huis slechts 1 kabel aansluiting.
Nu wil ik graag op mijn kamer ook tv.
Maar het is een te grote afstand om te overbruggen met kabels.
Is er een pakket te koop die het signaal van de kabeltv wandcontactdoos na de tv stuurt?

Ik kon niks vinden op GoT en Google. Heb gezocht om draadloos tv signaal versturen.

B.V.D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:31
Je hebt geen zenders/ontavngers die het gehele TV signaal doorsturen. Daravor is de benodigde bandbreedte te groot. Wel heb je setjes die je op een VCR aan kan sluiten en op je TV in een andere ruimte (via SCART). Het signaal van de afstandbediening wordt dan doorgestuurd naar de VCR en het beeld & geluis worden van de VCR genomen en naar je TV gestuurd. Je kan ze dus zien als een draadloze SCART 'kabel' met afstandbediening.

Het beste kun je een digitale set nemen: die hebben veel minder last van storing. Wij hebben ooit een analoge gehad die het redelijk deed, tot de buren de magnetron aanzetten. Met een digitale heb je daar minder last van (maar het probleem treed nog steeds wel eens op!)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik heb zelf zo een analoog Marmitek setje. Die is inderdaad best wel storingsgevoelig, maar nog veel erger, veroorzaakt zelf ook veel problemen. Zodra ik die Marmitek zender aanzet, dan is het afgelopen met het WiFi netwerk. Dat krijg je ervan als ALLE hoogfrequente consumenten elektronika verplicht in dezelfde 2.4 GHz band moet werken (analoge zenders, magnetrons, WiFi, Bluetooth, RF afstandbedieningen, draadloze toetsenborden & muizen, walkie talkies, etc). Eigenlijk verbaast het me dat het meestal wel werkt.

[stokpaardje]
Het wordt hoog tijd dat de overheid 's wat normaler met dit soort regels omgaat en meerdere frequenties vrijgeeft i.p.v er weet ik hoeveel miljard per licentie voor probeert te vangen (schandalig!)
[/stokpaardje]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 08:07

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn analoge marmitek. Waar vind jij een digitale variant hierop?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens aan kpn tv of digitene of sateliet gedacht? het is maar een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ik vraag me af hoe je ooit binnen een huis de situatie kan hebben dat de afstand te groot is voor kabels (evt. met een extra versterkertje) en klein genoeg voor draadloos :?

[ Voor 9% gewijzigd door Orion84 op 25-03-2006 13:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Orion84 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:33:
Ik vraag me af hoe je ooit binnen een huis de situatie kan hebben dat de afstand te groot is voor kabels (evt. met een extra versterkertje) en klein genoeg voor draadloos :?
In mijn geval is de afstand maar 4 meter, heb een beamer opgehangen aan plafond, midden in de kamer, 220 aangesloten op lamp-outlet die daar zat, en videosignaal draadloos, omdat ik geen zin heb om dwars over het plafond kabelgoten te moeten maken, of een gat in het plafond te frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SeatRider schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:38:
[...]

In mijn geval is de afstand maar 4 meter, heb een beamer opgehangen aan plafond, midden in de kamer, 220 aangesloten op lamp-outlet die daar zat, en videosignaal draadloos, omdat ik geen zin heb om dwars over het plafond kabelgoten te moeten maken, of een gat in het plafond te frezen.
Tsja, uit estetisch oogpunt kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar daar spreekt de TS niet van. Hij zegt enkel dat de afstand te groot is en dat is gewoon klinkklare onzin, want met fatsoenlijke coax kabel en eventueel een versterker mag je wel met een aardig paleisje aankomen wil je het niet met kabel kunnen overbruggen.

[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 25-03-2006 13:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Laatst online: 28-08 21:01
Je kan zoiets nemen:

klik

edit: beetje laat }:O

[ Voor 8% gewijzigd door yohan op 25-03-2006 14:01 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Yohan schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 14:00:
Je kan zoiets nemen:

klik

edit: beetje laat }:O
En sowieso werken deeplinks niet bij Conrad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat noem je een te grote afstand ? je kan nog altijd beter kabel trekken dan draadloze systemen gaan aanschaffen

een meter of 50 kun je best overbruggen met een goede cai versterker

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Orion84 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:56:
[...]

Tsja, uit estetisch oogpunt kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar daar spreekt de TS niet van. Hij zegt enkel dat de afstand te groot is en dat is gewoon klinkklare onzin, want met fatsoenlijke coax kabel en eventueel een versterker mag je wel met een aardig paleisje aankomen wil je het niet met kabel kunnen overbruggen.
Ja dat ben ik met je eens. Om te beginnen heeft de coax kabel natuurlijk al enkele kilometers afgelegd eer ie bij dat paleis aankwam. Dan kunnen een paar meter er nog wel bij.

Pagina: 1