[WinXP] EXIF informatie als kolom in Verkenner

Pagina: 1
Acties:

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 13:14
Ik ben al een tijdje naar een programma op zoek dat EXIF informatie kan weergeven in een kolom in de Windows Verkenner. Zo wil ik de foto's bijvoorbeeld selecteren op de ISO-waarde. De gegevens hierover staan in de EXIF van de foto's. Helaas kan Windows dit niet in een kolom weeregeven, en ik ben nog geen tooltje tegen gekomen die dit wel kan.
Weet iemand een tooltje waarmee je dus wel de EXIF informatie kan weergeven in een kolom?

• ernstblaauw
Niemand?

Verwijderd

misschien interessant om dit topic richting FGA/FGW te moven denk dat er daar meer users zijn die iets geschiktst voor je weten :)

• ernstblaauw
Ok, als er daar meer mensen wat vanaf weten... Hopelijk komt er een mod voorbij. die hem verplaatst :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op verzoek SA > FGA

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:10

Zoefff

❤ 

Dan schop ik toch nog eventjes wat verder, naar FGW. Eigenlijk verplaatsen we pure softwarevraagjes altijd naar SA, maar omdat daar blijkbaar niet gereageerd word op deze vraag ben ik ook de lulligste niet en wil ik hem wel laten staan. Dan wel in FGW, aangezien dit een 'workflow' vraagje betreft :)

Aandacht heeft je topic in ieder geval wel gekregen :P

[ Voor 11% gewijzigd door Zoefff op 30-03-2006 20:51 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52

BCC

Het lijkt me dat Microsoft dat in z'n explorer moet integreren, anders gaat het nooit werken.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor Windows Verkenner kan ik je niet helpen maar Total Commander heeft een Exif plugin die je laat zoeken op bepaalde exif attributen en de resultaten gebundeld ('als kolom') kan weergeven.

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/details.jpg

Komt dan overigens niet in de linkerkant in de verkenner te staan helaas...

Gewoon door View > Choose Details, maar waarschijnlijk krijg jij ze niet te zien? Ik heb geen idee waarom dat bij mij wel zo is, maar ik heb het vermoeden dat dat komt door het installeren van RAWviewer van microsoft (krijg je thumbnails te zien in de verkenner van raw-files, en kun je ze gewoon bekijken als jpg's (plus exif-info bekijken)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• ernstblaauw
Dat is precies wat ik bedoel! Hopelijk gaat dat ook werken voor JPG-files, ik ga het proberen als ik thuis ben

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-01 20:05

Garyu

WW

Ja dat werkt hoor, tenminste bij mij wel (XP sp2)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• ernstblaauw
Garyu schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:48:
Ja dat werkt hoor, tenminste bij mij wel (XP sp2)
Ook met jpeg's? Want bij de pagina van RAW viewer bij Mircosoft hebben ze het helemaal niet over jpeg's. Hopelijk werkt het er toch mee.

• ernstblaauw
Hij geeft bij de foto's van mijn Canon Ixus 400 geen ISO-waarde weer, als ik die selcteer bij de kolommen. Voor mij werkt dit progje dus niet, helaas. Op zich is het wel in de richting: het laat kolommen zien in de Verkenner, maar dus net niet de goede (Voor mij dan).
Iemand nog een idee?

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:58
Bij mij werkte het idd ook niet met JPG's, maar let er wel op of je zoiezo de informatie wel uit de EXIF kan halen. Bij een a80 wordt de iso-waarde helemaal niet doorgegeven, en ik weet niet of dat bij de ixus 400 wel zo is. Bekijk die JPG's eerst even met die RAW viewer (rechtermuisknop > openen met... > Microsoft RAW Image Viewer > rechtsonderin icoontje met i ), en of daar dan zoiezo achter ISO: iets staat.

Bij m'n 300D geeft ie 't allemaal wel door, maar komt ook niet in Details. Maar wellicht dus wel met een ander programma...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Pagina: 1