Advies over oplossing kvm switch

Pagina: 1
Acties:

• vitellius
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 16:17
Ik ben van plan om mijn main pc te gaan upgraden met een nieuwe videokaart, de Asus Geforce 7900 GT. Er is alleen een probleem waar ik nu mee zit: Ik heb 2 pc's aangesloten op 1 tft monitor, de videokaarten die ik nu gebruik zijn aangesloten via de D-sub aansluiting, mijn monitor heeft geen DVI aansluiting.
1 van mijn videokaarten (Geforce 6800LE) het een dvi en een d-sub aansluiting, ik heb geprobeerd dmv een dvi->vga convertor mijn videokaarten aan te sluiten op de KVM switch (standaard Belkin kvm switch) om te testen of dit zou werken, maar dit werkt helaas niet.
Het probleem met alle Geforce 7900 kaarten is dat ze allemaal 2 dvi aansluitingen hebben en geen d-sub aansluiting, ik zou dus wanneer ik mijn videokaart upgrade, geen gebruik meer kunnen maken van mijn kvm switch. Ik heb gekeken naar dvi switches, maar ik weet niet of mijn monitor daar op gaat werken omdat deze geen dvi uitgang heeft, alleen vga.
Heeft iemand een idee hoe ik dit op zou kunnen lossen?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
je krijgt toch altijd een converter voor DVI naar DSUB bij je videokaart?

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• vitellius
Ik heb het opnieuw geprobeerd en het werkt nu wel, de convertor doet zijn taak :)

[ Voor 64% gewijzigd door vitellius op 25-03-2006 11:38 ]

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 21:41

yGiDoRp

Sawasdee

Ik heb het vermoeden dat de 2e poort van je huidige videokaart (DVI dus) softwarematig uit staat. Dit is een instelling die je in de driver configuratie kan instellen.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• vitellius
Dat was inderdaad het geval, dank voor de hulp :D

Verwijderd

Die kaart met DVI en D-sub aansluiting daar is het toch zo bij dat de D-sub monitor 1 is en de DVI monitor 2. En dat als je in windows monitor 2 niet activeert je niets te zien krijgt op je DVI uitgang. Heb je wel beeld als je deze DVI uitgang direct met je convertor op je monitor aansluit.

Kaarten die 2 keer DVI aansluiting hebben dus voor monitor aansluiting 1 en 2 een DVI uitgang.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vitellius schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:32:
Ik heb het opnieuw geprobeerd en het werkt nu wel, de convertor doet zijn taak :)
Probeer anders eens die KVM switch er tussen uit te halen.
Dan zul je zien dat die KVM switch helemaal niks doet. Dat ding is (als het goed is) passief.

Let er wel op dat je de PC op de KVM hebt geselecteerd bij het opstarten. Anders kan je Videokaart weleens missen dat er een monitor is aangesloten op je D-sub.
Pagina: 1