Ik heb net een compleet nieuwe pc aangeschaft en wil blij windows installeren. Het begint al direct bij het lezen van mijn Win Xp media center edition, nog voordat ik de harde schijf kan partitioneren een blauw scherm met witte letters (2 regels) Dat kon nog een kapotte cd zijn ofzo, dus ik mijn windows Xp prof. erbij gepakt. Nu kan ik de hardeschijf wel partitioneren en formateren. Dan kopieert windows de setup bestanden naar de hd. Vervolgens start de pc keurig opnieuw op voor de installatie, maar dan komt het.
Telkens voordat ik de setup in kom een blauw scherm met witte letters. Eerst de hele tijd met de foutmelding: "windows gestopt om verdere schade te voorkomen. probleem ligt bij win32k.sys"
Na een paar keer weer de partitie verwijdert te hebben, nieuwe aangemaakt, boel geformateerd, en zelfs win xp home geprobeert te hebben advies van een kameraad opgevolgd. 1 van de reepjes geheugen eruit halen zodat het niet in dual channel werkt.
Nu krijg ik nogsteeds een blauw scherm, maar dan met een andere melding: "Page_fault_in_nonpaged_area" of "irql_less_or_equal" ipv "win32k.sys".
Sys specs:
Intel Celeron D 326 2.53 GHz
Asrock Moederbord 775i915PL-SATA2
TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Nu maakt het niet uit in wat voor een stand ik de hd heb (sata 1 of 2)
wel heb ik nu een pci videokaart (sis 6215) voor tijdelijk gebruik totdat mijn pci-x kaart binnen komt, nu vraag ik me af of het mogelijk is dat het probleeem daardoor kan komen?
Alle hulp is welkom
Telkens voordat ik de setup in kom een blauw scherm met witte letters. Eerst de hele tijd met de foutmelding: "windows gestopt om verdere schade te voorkomen. probleem ligt bij win32k.sys"
Na een paar keer weer de partitie verwijdert te hebben, nieuwe aangemaakt, boel geformateerd, en zelfs win xp home geprobeert te hebben advies van een kameraad opgevolgd. 1 van de reepjes geheugen eruit halen zodat het niet in dual channel werkt.
Nu krijg ik nogsteeds een blauw scherm, maar dan met een andere melding: "Page_fault_in_nonpaged_area" of "irql_less_or_equal" ipv "win32k.sys".
Sys specs:
Intel Celeron D 326 2.53 GHz
Asrock Moederbord 775i915PL-SATA2
TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300
Nu maakt het niet uit in wat voor een stand ik de hd heb (sata 1 of 2)
wel heb ik nu een pci videokaart (sis 6215) voor tijdelijk gebruik totdat mijn pci-x kaart binnen komt, nu vraag ik me af of het mogelijk is dat het probleeem daardoor kan komen?
Alle hulp is welkom