[XP] Windows install crash?

Pagina: 1
Acties:

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Ik heb net een compleet nieuwe pc aangeschaft en wil blij windows installeren. Het begint al direct bij het lezen van mijn Win Xp media center edition, nog voordat ik de harde schijf kan partitioneren een blauw scherm met witte letters (2 regels) Dat kon nog een kapotte cd zijn ofzo, dus ik mijn windows Xp prof. erbij gepakt. Nu kan ik de hardeschijf wel partitioneren en formateren. Dan kopieert windows de setup bestanden naar de hd. Vervolgens start de pc keurig opnieuw op voor de installatie, maar dan komt het.
Telkens voordat ik de setup in kom een blauw scherm met witte letters. Eerst de hele tijd met de foutmelding: "windows gestopt om verdere schade te voorkomen. probleem ligt bij win32k.sys"
Na een paar keer weer de partitie verwijdert te hebben, nieuwe aangemaakt, boel geformateerd, en zelfs win xp home geprobeert te hebben advies van een kameraad opgevolgd. 1 van de reepjes geheugen eruit halen zodat het niet in dual channel werkt.
Nu krijg ik nogsteeds een blauw scherm, maar dan met een andere melding: "Page_fault_in_nonpaged_area" of "irql_less_or_equal" ipv "win32k.sys".

Sys specs:

Intel Celeron D 326 2.53 GHz
Asrock Moederbord 775i915PL-SATA2
TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5
Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300

Nu maakt het niet uit in wat voor een stand ik de hd heb (sata 1 of 2)
wel heb ik nu een pci videokaart (sis 6215) voor tijdelijk gebruik totdat mijn pci-x kaart binnen komt, nu vraag ik me af of het mogelijk is dat het probleeem daardoor kan komen?

Alle hulp is welkom

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07-2025
Google
Microsoft

Ik heb heb ook een tijd gehad, nieuw geheugen gekocht en is was er klaar mee, maar ik wil niet zeker zeggen dat dit het bij jou ook is. Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.S op 25-03-2006 11:04 ]

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:58
Zoals mijn bovenbuurman al zegt kun jeje geheugen het beste even testen mbv Memtest.

• TFDev
Ik heb 2 andere reepjes gehuegen geprobeert, 1 van samsung en daarna 1 van nanya (ofzo). Maar nu doet ook een ander probleem zich voor. De eerste keer dat de pc opnieuw opstart na het kopieren van de setup bestanden blijft het scherm zwart (geen signaal of vast?) en als ik de pc dan reset krijg ik voor het opstarten van de windows setup weer een blauw scherm met witte letters. (met de bovenstaande foutmeldingen) Nu was ik benieuwd of dat zou kunnen komen door de pci videokaart? mede omdat deze zo oud is en niet samen kan werken met het mobo? (het betreft een sis 6215)

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Misschien heb je hier nog wat aan?

http://www.microsoft.com/...-40801292ec6d.mspx#BKMK_7

En dan klikken op het 7e stop-error linkje.

• TFDev
Wederom bezig geweest maar blijft kl*te, ik heb ook een andere harde schijf geprobeerd (IDE) maar nogsteeds dat vervelende blauwe scherm. Maar wat ik dus niet had gemeld, maar eigenlijk vaak voorkomt is dat de eerste keer dat de pc opstart na het kopieren van de installatie bestanden het beeld gewoon zwart blijft en als je dan op enterdrukt begint de pc weer even te werken en dan stopt het weer, maar dan reset ik de pc en dan krijg ik een foutmelding. Kan het dan kloppen dat de pci videokaart gewoon geen signaal doorgeeft tijdens de setup?

En het moederbord dat ik heb (asrock 775i915PL-SATA2) kan je daarbij ook de shadowing / caching van het geheugen uitzetten? zo ja, hoe dan? want die optie kan ik nergens vinden.... :(

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:19

inXs

known as inXs

Is niet gewoon je HD rot toevallig? Heel misschien een mogelijkheid om er een andere HD in te testen?

superB

• TFDev
inXs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:28:
Is niet gewoon je HD rot toevallig? Heel misschien een mogelijkheid om er een andere HD in te testen?
zie mijn vorige post, daar staat in dat ik een andere (ide) schijf heb getest en dat dat hetzelfde probleem geeft... tot zover werkt de pc dus nogsteeds niet... |:(

Verwijderd

Ik heb deze week dezelfde harddisk en moederbord gekocht als jij en ervaar dezelfde problemen. Ik heb ook hetzelfde Twinmos geheugen, maar dan 1 reepje van 1024 MB en dan een PCI-E videokaart. Ik gebruik de Pentium 4 631 Cedar Mill. Met de biosversie die ik heb (P1.20) zou deze processor geen probleem mogen zijn.

Ook bij mij hielp installatie op een oude IDE-schijf niet veel. Nog steeds blauwe schermen en vastlopers verderop in het installatieproces. ook maakt het niet uit of ik de schijf op de SATA I of II poort aansluit.

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?
Pagina: 1