Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Topicstarter
Mijn dochtertje van 3 maanden maakt de mooiste geluidjes. Ik zou hier graag geluidsopnames van willen maken. Het hoeft niet van super kwaliteit te zijn, maar je moet er wel met plezier naar kunnen luisteren ;) Ook wil ikeventueel later nog andere opnames van muziek e.d. kunnen maken.

Er zijn hier wel een paar topics over, maar die zijn ook al weer wat gedateerd...

Ik ben dus op zoek naar een PORTABLE opname-aparaat met microfoon-ingang. In eerste instantie dacht ik aan een MD-recorder (tweedehandje), maar plots zag ik dat er ook MP3-spelers zijn met een opnamefunctie. Dat is misschien ook interessant. Maar ik heb geen idee hoe de geluidskwaliteit daarvan is.

Een paar voor een nadelen die ik heb kunnen vinden/bedenken:
MD:
Voordelen nadelen
Voldoende geluidskwaliteit (heb ik ervaring mee) Achteraf de opnames analoog overzetten naar de PC

MP3-recorder:
Voordelen nadelen
Klein formaat Geluidskwaliteit onbekend?
Bestanden achteraf via USB overzetten? Je kunt niet met verwisselbare media werken

Heeft hier iemand ervaring met het maken van opnames met een MP3-recorder? En wat voor type dan? Klinkt dat een beetje fatsoenlijk? En kun je dan inderdaad achteraf de opnames via USB overzetten?
Graag reacties wat dat betreft.

Wat betreft de MD-recorder heb ik de Sony MZ-R700 op het oog. MP3-recorders heb ik geen idee van.

Ik heb dit topic in AHTV gezet, omdat het mij vooral om de audio-kwaliteit gaat, en niet zozeer om het gadget-gehalte.

[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 25-03-2006 10:54 ]

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Tegenwoordig kun je de Hi-MD opnames digitaal overzetten. Ik ben bijvoorbeeld tevreden met mijn MZ-RH10. (wel met een andere doelstelling.) Het lijkt me trouwens wel handig/noodzakelijk om een goede microfoon aan te (kunnen) sluiten op de recorder, dan kun je gewoon mooie opnames desgewenst in lossless formaat maken.

[rml][ Minidisc] 1GB Hi-MD[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 25-03-2006 11:26 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ik zou zelf gaan voor 'n MD, zoals je zelf zegt!
Elk 'schijfje' z'n eigen geluidje.

Schijfje 1: eerste gebrabbel
Schijfje 2: eerste verjaardag
Schijfje 3: eerste echte woordjes
enzovoort!

Geluidskwaliteit is idd fenominabel!
MD is gewoon hartstikke goed en (ik denk) vele male beter dan zo'n cheap-ass mp3-spelertje/recordertje

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 13:07

Gwannoes

Solderen moet je leren

Topicstarter
begintmeta schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:24:
Tegenwoordig kun je de Hi-MD opnames digitaal overzetten. Ik ben bijvoorbeeld tevreden met mijn MZ-RH10. (wel met een andere doelstelling.) Het lijkt me trouwens wel handig/noodzakelijk om een goede microfoon aan te (kunnen) sluiten op de recorder, dan kun je gewoon mooie opnames desgewenst in lossless formaat maken.

[rml][ Minidisc] 1GB Hi-MD[/rml]
Een goede microfoon was ik al van plan te kopen inderdaad. Maar zon' Hi-MD ding kost vaak al snel veel. Ik had gehoopt voor minder dan 200 euro klaar te zijn... Of is dit onrealistisch?

Hmmz, hier komt dus m'n sig

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
De geluidskwaliteit van MP3 recorders verschilt nogal per apparaat. Over iAudio ( http://eng.iaudio.com/ ) heb ik goede dingen gelezen, maar je kunt natuurlijk ook naar de lokale mediaboer gaan en vragen of ze de kwaliteit van verschillende players kunnen demonstreren.

Nadeel van MiniDisc is dat ze nou niet lekker compatible zijn met PC en het een hoop moeite kost om digitaal over te zetten naar de PC (HiMD gaat wel stukken beter). De geluidskwaliteit van Atrac (MiniDisc) is in potentie lager dan die van MP3 (komt bijvoorbeeld in deze luistertest duidelijk naar voren: http://www.rjamorim.com/test/multiformat128/results.html ), maar in de praktijk is de opnamekwaliteit van veel el-cheapo MP3 players beduidend lager dan MD.

Verder kun je je afvragen of er nog genoeg toekomst zit in MD om over bijvoorbeeld 10 jaar nog een degelijke speler te kunnen kopen voor een normale prijs. Ikzelf heb niet de indruk niet dat MD het zo lang gaat overleven en eigenlijk nu al een niche markt is.

Voor 200 euro moet je toch echt wel een degelijke flash MP3 player/recorder kunnen kopen, met eventueel een degelijke externe microfoon. Maar je moet goed opletten wat je koopt, de opnamefunctie heeft voor veel fabrikanten van MP3 players geen hoge prioriteit.

Too many people, making too many problems

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11 21:41
Je zoekt iets portables, dus:

AHTV --> PMD

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Verwijderd

het antwoord>
iriver ihp 120

Afbeeldingslocatie: http://it.yninfo.com/pubnews/doc/read/5618754733287049131/453188335.103195307/453188335.103195307.mini.5.gif

analoog/optische line in
zelfs met een onversterkte microfoon perfecte opnames.
opnemen naar wma/mp3/wav in veel bitrates instelbaar.

ik zou deze proberen te regelen.
kheb onlangs eentje speciaal hiervoor zgan tweedehands gekocht voor 75 euro op marktplaats.

geen enkele mp3speler of minidisc kan hier tegenop
je kunt na een opname de recording ook een naam geven.
Pagina: 1