Mijn dochtertje van 3 maanden maakt de mooiste geluidjes. Ik zou hier graag geluidsopnames van willen maken. Het hoeft niet van super kwaliteit te zijn, maar je moet er wel met plezier naar kunnen luisteren
Ook wil ikeventueel later nog andere opnames van muziek e.d. kunnen maken.
Er zijn hier wel een paar topics over, maar die zijn ook al weer wat gedateerd...
Ik ben dus op zoek naar een PORTABLE opname-aparaat met microfoon-ingang. In eerste instantie dacht ik aan een MD-recorder (tweedehandje), maar plots zag ik dat er ook MP3-spelers zijn met een opnamefunctie. Dat is misschien ook interessant. Maar ik heb geen idee hoe de geluidskwaliteit daarvan is.
Een paar voor een nadelen die ik heb kunnen vinden/bedenken:
MD:
MP3-recorder:
Heeft hier iemand ervaring met het maken van opnames met een MP3-recorder? En wat voor type dan? Klinkt dat een beetje fatsoenlijk? En kun je dan inderdaad achteraf de opnames via USB overzetten?
Graag reacties wat dat betreft.
Wat betreft de MD-recorder heb ik de Sony MZ-R700 op het oog. MP3-recorders heb ik geen idee van.
Ik heb dit topic in AHTV gezet, omdat het mij vooral om de audio-kwaliteit gaat, en niet zozeer om het gadget-gehalte.
Er zijn hier wel een paar topics over, maar die zijn ook al weer wat gedateerd...
Ik ben dus op zoek naar een PORTABLE opname-aparaat met microfoon-ingang. In eerste instantie dacht ik aan een MD-recorder (tweedehandje), maar plots zag ik dat er ook MP3-spelers zijn met een opnamefunctie. Dat is misschien ook interessant. Maar ik heb geen idee hoe de geluidskwaliteit daarvan is.
Een paar voor een nadelen die ik heb kunnen vinden/bedenken:
MD:
| Voordelen | nadelen |
| Voldoende geluidskwaliteit (heb ik ervaring mee) | Achteraf de opnames analoog overzetten naar de PC |
MP3-recorder:
| Voordelen | nadelen |
| Klein formaat | Geluidskwaliteit onbekend? |
| Bestanden achteraf via USB overzetten? | Je kunt niet met verwisselbare media werken |
Heeft hier iemand ervaring met het maken van opnames met een MP3-recorder? En wat voor type dan? Klinkt dat een beetje fatsoenlijk? En kun je dan inderdaad achteraf de opnames via USB overzetten?
Graag reacties wat dat betreft.
Wat betreft de MD-recorder heb ik de Sony MZ-R700 op het oog. MP3-recorders heb ik geen idee van.
Ik heb dit topic in AHTV gezet, omdat het mij vooral om de audio-kwaliteit gaat, en niet zozeer om het gadget-gehalte.
[ Voor 3% gewijzigd door Gwannoes op 25-03-2006 10:54 ]
Hmmz, hier komt dus m'n sig