[winXP] net voor inloggen: HANG UP!

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ongeveer 25% van de gevallen dat ik mijn pc aanzet een hangup. Ik krijg dan dat blauwe inlogscherm van Windows XP waar je je gebruiker (heb 2 accounts op deze pc) kunt selecteren. Maar net NA of net VOOR het moment dat de "avatars" van de accounts zichtbaar worden hangt Windows. Alleen coldbooten werkt dan nog.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:01

Cyphax

Moderator LNX
Begin eens met te kijken in de logs van Windows, misschien komt daarin iets terug. :)

Saved by the buoyancy of citrus

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Geen log-entries (ik kijk in de System Event Viewer, dat bedoel je toch?) rond dat tijdstip...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

veilige modus booten en dan msconfig de laatste zaken die automatisch worden gestart uitzetten.
Is dit probleem misschien opgetreden NA installatie van software, zoja, laatst geinstalleerde pakket verwijderen.

Doe ook een schijfcontrole om te zien of er fouten op je hdd zijn.

Dit kan mogelijk ook veroorzaakt worden door een driver

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 10:27 ]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 10:26:
veilige modus booten en dan msconfig de laatste zaken die automatisch worden gestart uitzetten.
Is dit probleem misschien opgetreden NA installatie van software, zoja, laatst geinstalleerde pakket verwijderen.

Doe ook een schijfcontrole om te zien of er fouten op je hdd zijn.

Dit kan mogelijk ook veroorzaakt worden door een driver
Probleem is dus wel dat het maar in ong. 25% van de startups gebeurt. De andere keren gaat prima. Dus die veilige modus: dan weet ik toch nog niet waar 't aan ligt?

Probleem is niet pas opgetreden na bep. software, of het moet een nieuwe Catalyst driver zijn. Maar dat blijft gokwerk, heb ik niet precies bijgehouden.

Schijfcontrole heb ik net gedaan. Ook S.M.A.R.T. uitgelezen. Beide harddisken zijn healthy/excellent. Geen errors.

Nog andere tips?

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Probeer de boel te 'underclocken'. Kijk of de boel werkt met veilige settings, zet de frequentie van je geheugen wat lager o.i.d. en kijk of het dan stabiel werkt.

Sign here against sigs

Pagina: 1