[Access] query om voorraad te berekenen *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.420 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12 17:16
beste mensen,

ik heb 2 vraagjes m.b.t. mijn database
de vragen zijn alsvolgt

in een query wil ik graag aangeven tussen welke 2 datums ik een overzicht wil genereren.
dit kan met between #datum# #datum# (zoiets d8 ik) De vraag is eigenlijk hoe kan ik zorgen dat de gebruiker dit kan opgeven zonder in de ontwerpweergave de datums aan te passen (ik wil dus eigenlijk een pop up scherm met de vraag tussen welke 2 datums wilt u zoeken

Daarnaast heb ik nog een probleem met mijn voorraad ik heb een tabel met de volgende gegevens:
TV = Technische Voorraad / BN = Bestelniveau

tabel ziet er als volgt uit
[nummer] [omschrijving] [TV] [GR] [IB] [BN] [OBH] [Magazijnlocatie]

Mijn 2e vraag is dus alsvolgt ik heb een formulier met een Macro Opslaan die een order opslaat in de database. Alleen de TV wordt niet geupdate als ik een bestelling heb geplaatst hoe doe ik dit??? & daaraan wil ik een Rapport die automatisch gegeneert wordt op het moment dat de technische voorraad en bestelniveau te laag worden

met vriendelijke groet,

[ Voor 1% gewijzigd door Lustucru op 25-03-2006 10:51 ]

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je bent niet de eerste met dit soort vragen ;), m.a.w. in de search is hier wel het een en ander over te vinden. Ik mis in je topicstart wat je zelf al geprobeerd/gezocht/gevonden hebt. Zoek eens op
parameterquery in de help van Access en het after_update event in VBA.
Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) eens.

offtopic:
Verzin eens een fatsoenlijke titel voor je topic. 'vraagjes query access 'zegt niet zoveel namelijk. :)
En al [bold] maakt je tekst slecht leesbaar en bovendien staat het nogal schreeuwerig

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 25-03-2006 10:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-12 17:16
niesje bedankt die parameter query zit er inmiddels in.

zit alleen echt met die voorraad snap het dus helemaal niet

ik dacht zelf

laatste ordernr - (TV - aantal besteld) = uitkomst

off topic zou een mod de titel van de post kunnen omzetten in Voorraad Bereken ACCESS of iets in die geest bedankt.

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-12 09:15
huidige voorraad = vorige voorraad + som(positieve voorraad bewegingen in de periode) - som(negatieve voorraadbewegingen)

(dit geldt ook voor je banksaldo, is ook een soort voorraad, van euro's)

Houdoe