Toon posts:

AMD Dual core 4400+ & MSI diamond k8n

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een nieuwe pc gekocht met daarin een amd x2 4400+ & msi diamond k8n. Maar nu herkent hij maar 1 van me 2 processors ( dus maar 2.2 ghz ) . Bij apperaatbeheer geeft hij: Amd hamer family - model unknown. Ik heb dan geprobeert me bios te flashen ( ze zeiden dat het dat was ) ( ik flashte door een dos boot floppy te maken en dan die 2 files erbij te zetten en dan te booten van me floppy en dan a:\programname.exe Anderenaam.blalba te doen. Klopt dit ?) Maarja dat lukte dus ook niet. Ik krijg nu disk full or program error ) Gelieve deze noob een beetje te helpen ;(

grtz

Verwijderd

Topicstarter
Oops delete post maar :) Op de verkeerde plaats gepost -,-"

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
ik zou beginnen met de drivers van AMD te downloaden. je vindt ze op de site van AMD.

Verwijderd

Ik denk dat je wat ruimte op je flop moet gaan maken :)

Wijzig config.sys...

code:
1
device=himem.sys

Dat is alles wat er in config.sys moet te komen staan. De rest wat aan verwijzingen heeft van config.sys mag je van de diskette afpleuren, heb je toch niet nodig voor een flash ;) zelfs himem.sys niet

In autoexec.bat
code:
1
2
@echo off
rem niets

En ook in die bestand wis je de referenties van je bootflop / files. Dus emm386, mscdex etc etc

Zo hou je dus wat ruimte over en zal je flash lukken deze keer :)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:45
Hoogstwaarschijnlijk is het inderdaad je BIOS. Pas vanaf BIOS 1.3 worden dual core cpu's namelijk correct herkend.

Je kan ook vanuit Windows flashen, waarom doe je dat niet? En uiteraard natuurlijk even de laatste AMD driver binnenhalen van de AMD website.