Toon posts:

DVD Writer wil niet open

Pagina: 1
Acties:
  • 721 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een DVD Writer van BenQ. Alles deed het prima tot ik een week geleden mijn PC had geformateerd. Nu wil de lade van DVD Writer opeens niet meer open :/

Ik heb al in BIOS gekeken en hij herkent deze gewoon als een CD-ROM Secundary Slave.
Ik heb de firmware al geupdate maar het blijft hetzelfde.
Kabels zijn uiteraard gewoon goed aangesloten.

Ik heb serieus geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.

Iemand een idee?

• jacklam
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Bij mijn CD/ DVD spelers zit er altijd een klein gaatje, waar je met een naald of iets anders duns, een emergency eject kan doen, gewoon met die naald in dat gaatje prikken, misschien helpt het...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, nu is ie open.

Echter reageert hij nog steeds niet op de open/close knop.

Iemand?

Verwijderd

Haal die brander eruit, sluit hem aan op een aparte voeding aan (of boot de mobo + cpu + brander op met alleen stroom kabels, dus geen ide kabels, sound, geheugen etc). Kijk ff dan of hij opent.

Zoja dan ligt het niet aan je brander.
Zonee ik vrees dat je brander naar de knoppen is ;)

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 17:08

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Je kan m ook softwarematig openen, als het knopje het niet meer doet.

Rechtermuisknop op een cd drive icoontje, en dan klikken op eject / uitwerpen.

Er is hiervoor ook genoeg software te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Abomination op 25-03-2006 06:50 ]

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

Topicstarter
Abomination schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 06:49:
Je kan m ook softwarematig openen, als het knopje het niet meer doet.

Rechtermuisknop op een cd drive icoontje, en dan klikken op eject / uitwerpen.
Hier reageert hij ook niet op.

Heb ook wat andere software ervoor gebruikt, hier lukt het ook niet mee.
Ik denk dat de Writer zelf gewoon kapot is, maar hoe dat in hemelsnaam door een format kan komen :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 14:51 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
probeer eens de pc opstarten en dan meteen op de knop blijven drukken, dus vinger op en neer blijven gaan.
heb dit vroeger met win98 gehad toen deed hij het weer

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

heb je niet toevallig software geinstalleerd staan die je drive op een of andere manier lockt?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:07:
probeer eens de pc opstarten en dan meteen op de knop blijven drukken, dus vinger op en neer blijven gaan.
heb dit vroeger met win98 gehad toen deed hij het weer
Al gedaan, werkt niet..

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:17:
heb je niet toevallig software geinstalleerd staan die je drive op een of andere manier lockt?
Ik zou niet weten welke. Ik had de PC geformateerd en alleen een WindowsXP install gedaan.
Kan me niet voorstellen dat dit hierdoor komt?

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 16:39
Is er al een oplossing voor dit probleem gevonden heb namelijk hetzelfde van de een op de andere dag een DVD writer (NEC 2550a) die niet meer open gaat heb nog niet de kast open gehad.
Dus ik weet dat het met een pennetje wel open gaat.
Maar ik vraag me af of dit komt door bv deamon tools o.i.d. ?
(En ja die heb ik al gedeinstalleerd)

Dus mijn vraag is er iemand bekend met dit probleem en heeft hij/zij de oplossing

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 10:03

markvt

Peppi Cola

gaat ie nog wel open tijdens de post ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is een goede vraag. Tijdens de POST of in het BIOS is er nog geen software geladen. Als hij dan niet opengaat (en de drive werkt verder wel goed) dan is het mechaniek voor het openen waarschijnlijk stuk.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 10:03

markvt

Peppi Cola

Admiral Freebee schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 07:29:
Dat is een goede vraag. Tijdens de POST of in het BIOS is er nog geen software geladen. Als hij dan niet opengaat (en de drive werkt verder wel goed) dan is het mechaniek voor het openen waarschijnlijk stuk.
Dan is bij nader inzien de bios nog de beste gok want als er iets anders mis is bijvoorbeeld het lockingsmechanisme dan kan hij tijdens de post waar hij checkt of er een cd in de drive zit om vanaf op te starten de drive alsnog locken.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• wortel1
Hoe locked het bios de drive ?

En als 2e nee hij gaat ook niet tijdens de boot open druk vanaf moment van aanzetten op open maar hij klikt en doet verder niets.
Dus conclusie drive kapot?

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Waarschijnlijk is 't open mechanisme stuk, of ligt er intern een kabeltje los/iets doorgefikt. btw, leest ie de schijfjes nog, aka heeft ie wel stroom?

Ik heb hier ook een brander liggen van Philips echter wil die de lade niet meer binnen houden, ik moet als de lade er in is er even tegen duwen zodat ie er niet meer uit kan. Zit geen garantie op dus heb ik em vroeger open gedraaid en iets weer recht gebogen, toen werkte die weer. Echter na een paar keer was het weer krom...

Als er nog garantie op zit ff RMA-en, anders open draaien en zien of je 't kan fixen. Zoals die nu is is ie toch zo goed als waardeloos.

• Frank1973
  • Laatst online: 25-02 18:02

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

wortel1 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:11:
Hoe locked het bios de drive ?

En als 2e nee hij gaat ook niet tijdens de boot open druk vanaf moment van aanzetten op open maar hij klikt en doet verder niets.
Dus conclusie drive kapot?
Probeer eens te openen met de bekende papaerclip, druk er een bootcd ( windows ) geef als first boot in de bios de drive aan. Als hij wel de bootcd opstart is de drive in ieder geval niet kapot. Dus zou je moeten zoeken bij het lock mechanisme.. Het kan zijn dat het elastiekje ( zo noem ik het altijd maar ) stuk is, die zorgt er voor dat de lade open en dicht gaat..

Kun je hem ook niet openen als je in mijn computer - selecteer drive - rechtermuisknop - Uitwerpen??

[ Voor 7% gewijzigd door Frank1973 op 20-10-2006 22:56 ]

• wortel1
Frank1973 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 22:46:
[...]

Probeer eens te openen met de bekende papaerclip, druk er een bootcd ( windows ) geef als first boot in de bios de drive aan. Als hij wel de bootcd opstart is de drive in ieder geval niet kapot. Dus zou je moeten zoeken bij het lock mechanisme.. Het kan zijn dat het elastiekje ( zo noem ik het altijd maar ) stuk is, die zorgt er voor dat de lade open en dicht gaat..

Kun je hem ook niet openen als je in mijn computer - selecteer drive - rechtermuisknop - Uitwerpen??
Hoi monkey,
zou het ook op ons forum kunnen bespreken maar dacht hiet meer tips te kunnen krijgen.

antwoord op je vraag; ook het software matig openen is not done. Ik ga vandaag de boel maar eens uit elkaar halen en er een nieuwe DVD fikker in zetten ik heb mijn oog laten vallen op de BenQ 1670
brander zijn voorganger de 1640 komt als beste uit de test bij anandtech en THG dus dat vertrouw ik dan wel.

En om nu met allerlei elastiekjes en schroevendraaiers te gaan spelen daar heb voor de €35,- die die dingen tegenwoordig kosten geen zin in.
De drive is immers al 4 jaar oud destijds trouwens bijna €120 voor betaald wat gaat de tijd snel :)

• Frank1973

Frank1973

Daar heb je helemaal gelijk wat betreft de meer info.. Voor dat geld kun je idd beter een nieuwe kopen.

PS; Jeroen pas je signature even aan want een X2 6400 wil ik ook wel hebben.. :9 :9~ :)

• wortel1
Frank1973 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 14:02:
Daar heb je helemaal gelijk wat betreft de meer info.. Voor dat geld kun je idd beter een nieuwe kopen.

PS; Jeroen pas je signature even aan want een X2 6400 wil ik ook wel hebben.. :9 :9~ :)
Laat ze maar denken 8) p.s. blijkt dat bier je schrijf vermogen aantast :*)

btw. ik heb die nieuwe er inmiddels inzitten en het brand wel erg snel binnen de minuut een backup van mijn foto album daad deed ik eerst +/- 5 tot 7 minuten over. ga dadelijk nog een filmpje fikken :9~

[ Voor 20% gewijzigd door wortel1 op 21-10-2006 16:59 ]

• Frank1973

Frank1973

wortel1 schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 16:57:
[...]

Laat ze maar denken 8) p.s. blijkt dat bier je schrijf vermogen aantast :*)

btw. ik heb die nieuwe er inmiddels inzitten en het brand wel erg snel binnen de minuut een backup van mijn foto album daad deed ik eerst +/- 5 tot 7 minuten over. ga dadelijk nog een filmpje fikken :9~
Hoeveel speed is die brander dan??

• jan99999
  • Laatst online: 24-02 22:17
benq 1670 niet kopen deze gebruikt een andere chip, deze zou niet zo goed zijn.
Ga anders naar www.cdfreaks.com, ga daar maar eens lezen.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klinkt als het elastiekje wat om de aandrijf-as zit om de lade te openen!
Kijk is of die los is:) Heb ik ook wel is gehad:P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1