Toon posts:

Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een nieuw moederbord gekocht en erin gezet, hiermee had ik vaf het begin al problemen met mn agp-express. Uiteindelijk met een BIOS update en een andere Windows XP installatie ging het goed. Ik heb een tijd ermee gedaan en vanavond was het weer zover. Hij herkende mijn externe (usb)hardeschijf niet. Ik heb hem opnieuw opgestart en hij bleef hangen. Dus ik ging dingen proberen en zette mijn externe hardeschijf uit en toen ging hij ineens verder. Toen dacht ik dat mn externe hardeschijf kapot was, dus ik ging hem proberen op een laptop en daar deed hij het prima.

Ik besloot dus om mn hardeschijf weer te formateren en weer opnieuw alles erop te zetten. Dus Windows XP Pro (SP1) cd gepakt en ging gewoon zoals normaal. Hij zag mn hardeschijf gewoon maar toen hij die ging contoleren bleef hij hangen. Ik de computer uitgezet en externe hardeschijf ontkoppelt en weer de cd erin. En nu mist hij een dll bestand (bij het begin als hij de drivers gaat laden), en kan hij niet verder met het installeren.

Google en GoT-search leverde niks op dus ik open maar een topic.

//Edit:
Ik ga nu even weer mn pc aanzetten en kijken wel dll bestandje hij mist.
Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Mountmgr.sys is nu beschadigd, net was het een dll bestand, dus steeds een andere!!

Specs:
AMD A64 3500+
ECS K8T890-A
2x TwinMOS 512MB PC3200
Intern: 300gb Maxtor
Extern: 80gb Maxtor

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 01:35 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Geheugen ff testen met memtest.

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-03 09:43

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Klinkt als een USB probleempje.

Probeer eens USB legacy support uit te zetten in de BIOS (heeft bij mij ook al een hoop problemen opgelost).
Sommige mobo's doen lastig als je een storage device (Externe HDD of USB stick) aan je USB hebt hangen bij het booten.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
USB troubles komen ook wel eens voor ja, soms doen extra Service Packs een hele hoop.

agp-express, mooie uitvinding, je bedoelt PCIe neem ik aan ?

Verwijderd

Topicstarter
gabiballetje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:34:
USB troubles komen ook wel eens voor ja, soms doen extra Service Packs een hele hoop.

agp-express, mooie uitvinding, je bedoelt PCIe neem ik aan ?
Nou zo'n mooie uitvinding is t niet, werkt voor geen meter!! (Is wél APG-Express)
AGP Express
Savior for backward compatible purpose when users still have the AGP card. ECS patent design (AGP Guardian) ensures 100 % protection to prevent any AGP 8X/ 4X cards burnt out. The higher performance VGA engine card is, the less performance lose on AGP Express slot.
Carp_Hunter schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:31:
Klinkt als een USB probleempje.

Probeer eens USB legacy support uit te zetten in de BIOS (heeft bij mij ook al een hoop problemen opgelost).
Sommige mobo's doen lastig als je een storage device (Externe HDD of USB stick) aan je USB hebt hangen bij het booten.
Geeft nu ook een probleem bij het installeren zonder iets in usb, dus lijkt me niet dat dat daar aan ligt

//Edit:
Hij werkte 'al' 2 dagen perfect, dus ik snap niet waarom dit probleem ineens komt, er is niks veranderd en ook systeemherstel werkt niet.

//Edit2:
Net de computer aangezet en lampje ging even aan en daarna weer uit, doet nu helemaal niks meer.

Is er een (grote) kans dat mn processor kapot is? want die is net een paar dagen oud en was echt duur (voor mij)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 01:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet nu helemaal niks meer, alleen de lampjes (ook van dvd-brander) branden heel even en dan gaan ze weer uit, fans draaien niet. Moederbord kapot?
Pagina: 1