Verwijderd
jah zoek een upgrade voor je bios, die gare dingen van compaq hebben dat probleem ook , dus de moraal van het verhaal is..merk pc's zuigen
Ik weet dat merk pc's zuigen, daarom heb ik m'n 2de pc (zie signature) zelf gemaakt.
Ben nu bios aan het downloaden, jullie horen starks meer, alvast bedankt he.
Tweakers
, people where you can build on!
Ben nu bios aan het downloaden, jullie horen starks meer, alvast bedankt he.
Tweakers
Verwijderd
Heb je Win NT draaien? Probeer dan SP5. Dan is 't over. Win NT kan standaard niet boven de 8 GB zien. (die goeie ouwe tijd) 
(dit had ik vandaag op m'n werk nog. sp5 erover en klaar!)
(dit had ik vandaag op m'n werk nog. sp5 erover en klaar!)
Verwijderd
Ook eens gehad met een NT4 (vroeger) server, met Powerquest PartitionMagic de schijven ingedeeld en toen wast opgeloost.
NT4 en groter dan 8Gb, zeker de ws uitvoering dan, server kan zonder sp 32Gb aan, met sp3 en hoger 2 Tb, ligt eerder aan je bios dan aan os
I play my enemies like a game of chess...
Bios update gedaan, maar daarna ziet ie m nog steeds maar als een 8Gb 
PartitionMagic ziet m ook maar als 8Gb.
Iemand nog een idee???
PartitionMagic ziet m ook maar als 8Gb.
Iemand nog een idee???
Ik heb net de schrijf trouwens in m'n k6-2tje systeempy gedouwd en daar zie ik m wel goed.
Ligt dus aan bios toch???
Uhhh, diskmanager...
Waar kan ik dat vinden en wat doet 't precies???
Alvast bedankt
Ligt dus aan bios toch???
Uhhh, diskmanager...
Waar kan ik dat vinden en wat doet 't precies???
Alvast bedankt
edit:
het is trouwens een Maxtor schijf en ik draai (nog) win 98
het is trouwens een Maxtor schijf en ik draai (nog) win 98
ik denk dat er op www.maxtor.com wel zo'n programmaatje staat. Een diskmanager is een programmaatje dat aan het begin van je schijf wordt gezet en omzeilt de biossettings.
Je zult je schijf denk ik wel opnieuw moeten partitioneren/formatteren.
[edit] zie http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm
Je zult je schijf denk ik wel opnieuw moeten partitioneren/formatteren.
[edit] zie http://www.maxtor.com/products/DiamondMax/software/maxblast/default.htm
Ik ben nu dat programma-tje aan het downloaden, hopelijk werkt 't.
Als ik m eindelijk binne heb(KCma) en gerunt heb post ik mijn resultaten weer, nogmaals bedankt!
Als ik m eindelijk binne heb(KCma) en gerunt heb post ik mijn resultaten weer, nogmaals bedankt!
Verwijderd
Als de bios geen int 13 ondersteund kom je met je harde schijf nooit boven de 8 gb behalve met een diskmanager overigens wordt over het algemeen aangeraden de diskmanager van het merk van de harde schijf te gebruiken en niet zo maar een van een ander merk (seagate heeft zijn eigen programmatje net als wd ..etc is het een maxtor kun je maxblast gebruiken) en die zij gewoon te downloaden op de site van de fabrikant.
rick_h (en Keescpk ook) heel erg bedankt, hij ziet m nu wel goed

Echt super bedankt!!!
Echt super bedankt!!!
Pagina: 1