Toon posts:

Externe harde(usb) boot problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS A8N32 SLI Deluxe.

Wanneer ik mijn externa harde schijf aan zet, en vervolgens de PC probeer te booten, reboot hij automatisch telkeens ik nog net het Windows XP logo-loading scherm te zien krijg, en dit gaat zo door tot ik de externe harde schijf uitschakel (power off, USB kabel zit nog wel in de computer). Wanneer de computer eenmaal opgestart is en ik dan pas de externe harde schijf aan zet heb ik geen enkel probleem meer in het gebruik van de externe harde schijf.

laatste bios staat al op me moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand? :X

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

USB drivers? weet et ook niet...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Misschien probeert ie toch wat te laden vanaf je USB schijf en gaat dat niet goed, probeer is de instellingen van je USB aan te passen (USB Legacy settings e.d)

Verwijderd

Topicstarter
update:

Ik heb de hd uit de bracket(maxtor hd) gehaald en in de pc gehongen. (aan een ide kabel)
En ik heb nog steeds hetzelfde probleem!!

Alles staat goed ingesteld.
Samsung staat als mijn 1e hd en de Maxtor als mijn 2e.

En ik heb de maxtor er weer uitgehaald en een 40 gig geprobeerd, maar ik heb hetzelfde probleem.
Zodra ik een 2e hd aansluit dan restart windows meteen zodra ik het laadbalkje zie.

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand ;(

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Lijkt mij als of de schijf die in dat externe kastje zit vroeger gebruikt is als boot drive van een pc. M.a.w. de MBR (Main boot record) staat er nog op.

Heb je wel eens de schijf van partities ontdaan, nieuwe partities gemaakt inclusief VOLLEDIG formateren? Probeer ook eens de schijf dynamisch te zetten.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gewoon zorgen in de bios dat er niet van usb wordt gestart? dwz zorgen dat je regelt dat er van de goed eHD wordt gestart. ( instellen,niet flashen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:50:
Lijkt mij als of de schijf die in dat externe kastje zit vroeger gebruikt is als boot drive van een pc. M.a.w. de MBR (Main boot record) staat er nog op.

Heb je wel eens de schijf van partities ontdaan, nieuwe partities gemaakt inclusief VOLLEDIG formateren? Probeer ook eens de schijf dynamisch te zetten.
De maxtor schijf heeft altijd als 2e schijf gediend.
en ik heb ook een andere schijf geprobeerd als 2e schijf.

Maar als ik eenmaal een 2e schijf aansluit dan restart windows gewoon (net bij het laadbalkje)

Verwijderd

gewoon even formatteren mss dat dat helpt?

edit: oh je kan natuurlijk niet booten :P ehm een bootable versie van linux ?

Verwijderd

Topicstarter
het ligt niet aan de hd ...
ik heb een maxtor en een sausmung 40gb geprobeerd.

Als ik mijn 250gb samsung alleen aansluit dan is er niks aan de hand.
Zodra ik een 2e hd aansluit begint windows te restarten. (als het laadbalkje komt)

Verwijderd

heb je alle jumpers wel goed staan ?

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Je zegt nu wel heel makkelijk het ligt niet aan die hardeschijf, maar heb je hem nu al eens volledig geformateerd? Dus inclusief het verwijderen van de partities en het opnieuw aanmaken daarvan?

Waar het ook aan kan liggen(heb niet naar je mobo gekeken), ik heb met mijn moederbord dat ik niet beide ide poorten gelijktijdig in gebruik kan hebben als ik ook sata in gebruik heb(ben hier nooit diep op in gegaan, omdat ik beide ide poorten niet nodig ben). Kijk dus ook even naar je sata/ide instellingen in het mobo.

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Verwijderd

Topicstarter
Ja .. en ik heb 2e verschillende hd's getest. Dus lijkt me sterk dat het dan aan de maxtor ligt.
En sata schijven hebben

Op sata 1 heb ik mijn samsung 250gb schijf.

op ide 1 heb ik mijn maxtor 160gb hd als slave.
op ide 2 heb ik mijn dvd brander en dvd speler.
Pagina: 1