Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Adapteraansluitng laptop repareren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na bijna vier jaar trouwe dienst begint mijn laptop wat minder te worden. Het meest irritant is de aansluiting van de adapter. Het stekkertje wil niet lekker meer passen, waardoor ik deze de hele tijd moet draaien om hem zo te krijgen dat de accu opgeladen wordt.

Ik heb al geprobeer de laptop open te krijgen om te kijken of er een andere aansluiting op kan, maar ik krijg hem niet open. Hij blijf op een hoekje hangen, hoewel alle schroefjes eruit zijn.

Kan iemand mij helpen met wat tips hoe ik het ding veilig open kan maken. Ik vind het een beetje zonde om een werkende laptop weg te doen omdat de accu niet meer geladen kan worden :/

Het gaat om een Acer Aspire 1300. Ik krijg hem overal open, behalve aan de kant van de USB poorten achter. Ik kan nergens een pinnetje vinden, maar iets zegt me dat ik ergen wat moet indrukken om hem open te krijgen, maar ik heb geen flauw idee waar.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Meestal zit er onder het toetsenbord nog iets verstopt aan schroeven.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

Dat de voedingsconnector na een aantal jaar losraakt van de printplaats is een bekend probleem. Meestal is het voldoende om de connector weer goed aan de printplaat vast te solderen. Over het uit elkaar halen van de laptop: sommige fabrikanten hebben voor monteurs handleidingen over hoe ze de laptop open moeten schroeven.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Yep, als je op Google of de bekendere alternatieve netwerken (p2p enzo) zoekt naar service manuals heb je best een kans dat je ze vind.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een manual voor deze laptop. Morgen proberen hem uit elkaar te halen. Ik hoop dat het lukt, want het klinkt als een eenvoudig probleem en et zou zonden zijn de laptop daarvoor weg te moeten doen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Is prima te doen, alleen moet je 'm wel netjes los zien te krijgen (=tijdrovend klusje)

Ik zou er zeker niet telang mee wachten. Als je er niets aan doet heb je kans op vonkoverslag/inbranden van je moederbord en dan ben je verder van huis.

Als je t zelf niet kan/durft kun je t ook laten doen bij een toko die gespecialseerd is in laptop reparaties. Reken op 90-120 eur ofzo (tijd = geld en je bent wel ff bezig), maar nog altijd goedkoper dan nieuwe notebook.

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 00:11

M14

Staat er in die manual iets van een backup batterij ofzo? Zou je me die manual kunnen mailen (adres staat in mn profile). Ik heb namelijk ook een Aspire 1300 en sinds vandaag gaat mn klok naar 01-01-2000 10:00am (als mn accu er uit is geweest). Het ding is al 3 jaar oud en begint ook wat kuren te vertonen bij de adapter-aansluiting.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:31:
Is prima te doen, alleen moet je 'm wel netjes los zien te krijgen (=tijdrovend klusje)

Ik zou er zeker niet telang mee wachten. Als je er niets aan doet heb je kans op vonkoverslag/inbranden van je moederbord en dan ben je verder van huis.

Als je t zelf niet kan/durft kun je t ook laten doen bij een toko die gespecialseerd is in laptop reparaties. Reken op 90-120 eur ofzo (tijd = geld en je bent wel ff bezig), maar nog altijd goedkoper dan nieuwe notebook.
Ik moet er inderdaad even voor gaan zitten. Ik denk dat het wel gaat lukken, maar ik wil er even een paar uur voor hebben.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-11 10:27

BJD

Is het de aansluiting van binnen of de verbinding met de printplaat. Van alle laptops die ik heb gehad met dit euvel, een stuk of 3, was het telkens de aansluiting die van de printplaat losliet. Als je hem open hebt is het opnieuw vast solderen een klusje van 2 min. (mits het natuurlijk niet de connector zelf is.) Als dat wel zo is kan je het beste een desoldeerpompje of desoldeerdraad gebruiken.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
BJD schreef op maandag 27 maart 2006 @ 21:58:
Is het de aansluiting van binnen of de verbinding met de printplaat. Van alle laptops die ik heb gehad met dit euvel, een stuk of 3, was het telkens de aansluiting die van de printplaat losliet. Als je hem open hebt is het opnieuw vast solderen een klusje van 2 min. (mits het natuurlijk niet de connector zelf is.) Als dat wel zo is kan je het beste een desoldeerpompje of desoldeerdraad gebruiken.
Vastsolderen zelf is idd 2min werk. Voor de zekerheid kun je eventueel t insmeren met een lijmpistool.
Tijd gaat zitten in het openslopen en weer netjes dichtzetten van je laptop ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:47:
Na bijna vier jaar trouwe dienst begint mijn laptop wat minder te worden. Het meest irritant is de aansluiting van de adapter. Het stekkertje wil niet lekker meer passen, waardoor ik deze de hele tijd moet draaien om hem zo te krijgen dat de accu opgeladen wordt.

Ik heb al geprobeer de laptop open te krijgen om te kijken of er een andere aansluiting op kan, maar ik krijg hem niet open. Hij blijf op een hoekje hangen, hoewel alle schroefjes eruit zijn.

Kan iemand mij helpen met wat tips hoe ik het ding veilig open kan maken. Ik vind het een beetje zonde om een werkende laptop weg te doen omdat de accu niet meer geladen kan worden :/

Het gaat om een Acer Aspire 1300. Ik krijg hem overal open, behalve aan de kant van de USB poorten achter. Ik kan nergens een pinnetje vinden, maar iets zegt me dat ik ergen wat moet indrukken om hem open te krijgen, maar ik heb geen flauw idee waar.
Ik had exact hetzelfde probleem met dezelfde laptop.

Losmaken:

Alle schroefjes aan de onderkant loshalen
Op de bovenkant waar de knopjes (aan/uit etc) zitten deze kun je losmaken (klein schroevendraaier) dan komt dat kleine plaatje los.
Dan zie je 3 kleine schroefjes om het toetsenbord los te maken. Dan zie je vanzelf de middelste schroef die het geheel nog vasthoud.

Ik heb een nieuw aansluitinkje erop gesoldeerd en het probleem is verholpen.
Pagina: 1