Toon posts:

hoe monitor + tv out samen werkend te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een specifiek vraagje..

Ik heb een "servertje" met asus a8n-vm sli moederbord. Deze heeft een onboard nvidia VGA waar de monitor op aangesloten zit. Onboard zit ook TV out dat ik op de TV heb aangesloten om 'm een dubbelfuntie als mediacenter te geven;).. worden geen spelletjes ofzow gespeeld op dit systeempje.

Het werkt ansich.. zij het dat ik specifiek in de nvidia tool eerst TV als uitgang moet selecteren als ik via TV output wil hebben -.. laat staan om 't vervolgens weer om te schakelen. :( .. kan dus maar OF tv OF monitor tegelijk zien.

Nu zat ik te prutsen met nview waar je blijkbaar applicaties op een tweede monitor kunt laten displayen.... en nu is mijn idee, kan ik geen simpele tweede nvidia kaart erbij plaatsen, en die bijvoorbeeld voor de monitor gebruiken, en onboard voor TV (2 "schermen" dus"... tv continue aan.

Ik heb een PCI-e slot vrij, maar blijft de onboard video + tv gewoon werken als ik die gebruik? Of misschien met opzet geen nividia kaartje?

domme vraagen misschien, maar weet niet precies hoe het werkt met extra videokaarten 8)7