[ECS P4IBASD] CPU Frequency niet aanpasbaar(?)

Pagina: 1
Acties:

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ok ik heb de nieuwste firmware erop gezet, van alles geprobeerd maar ik kan het gewoon niet aanpassen. Ik krijg mijn nieuwe 3.2 processor ermee niet mee aan de praat :(

Het heeft een ami bios.

Verwijderd

magere topic start, meer info is gewenst, zo kunnen we je niet helpen..... :/

post de specs van je pc even

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 21:07 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Firmware van wat? Wat voor processor? En wat moet je aanpassen. Graag iets meer en duidelijker spcificeren. Is de ECS P4IBASD een P4 moederbord en heb je een P4 3,2Ghz welke niet op deze snelheid wil open? Ik gismaar wat... je topic start is niet echt heel duidelijk. :)

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 24-03-2006 21:07 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Ok:

Ik heb dus een ECS P4IBASD moederbord.
Eerst zat hier een 2 ghz processor in en dat ging gewoon goed.

Nu wil ik er graag een 3.2 erin plaatsen, en wilt dit niet lukken. Ik heb op de website van ecs de nieuwste firmware gedownload (is wel uit het jaar 2003). Bij de firmware verbeteringen geeft hij aan dat deze processoren ondersteund tot 4 ghz. Echter pakt hij nog steeds niet mijn 3.2.

Nu ben ik naar mijn bios gegaan en hm merk ik op dat ik niet mijn CPU Frequency kan aanpassen. (dus ik heb het niet over de multiplier...die kan overigens ook niet aangepast worden). Mijn bios is een AMI BIOS. En hij geeft daar aan dat mijn cpu gelocked is. Dit is niet aanpasbaar (ook niet met +/- of page up of down).

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat voor een 3.2GHz cpu (FSB, MP, core?) probeer je er op te zetten?
En wil de pc niet meer opstarten? Of geeft hij de verkeerde snelheid aan?

edit:
Opgezocht:
Volgens de handleiding kan je mobo tot 133MHz (533/4) fsb, een Intel So478 3.2 is een northwood of hoger met een FSB van 200MHz, dus zal dat niet passen tenzij missch aan een lagere snelheid zijnde (133MHz x MP16 =) 2128MHz

[ Voor 50% gewijzigd door kluyze op 24-03-2006 23:42 ]