Ik ben bezig met een programma, waarin ik m'n eigen user interface maak.
Ik laad images nu door ze in te laden vanaf bestand.
- ImageList
- Resource file
De resource file laat ik eventjes zitten omdat ik hier te weinig documentatie over zie (en dan bedoel ik dus specifiek voor VB.NET 2003, want andere talen zijn wel redelijk te vinden op google)
Het ImageList verhaal krijg ik wel werkend, maar standaard worden de images geresized naar 16x16px. Dit IS te wijzigen bij de properties panel. Alleen niet IN-Code.
Mijn images zijn verschillend van afmetingen, dus hoe pak ik dit het beste aan?
Ik laad images nu door ze in te laden vanaf bestand.
code:
Gaat goed, maar ik wil graag geen losse afbeeldingen bij het programma leveren maar ervoor zorgen dat deze in het programma zitten. Nu zijn daar 2 redelijk eenvoudige oplossingen voor.1
| bg2 = New Bitmap("C:\ontwerp\images\alfred.gif") |
- ImageList
- Resource file
De resource file laat ik eventjes zitten omdat ik hier te weinig documentatie over zie (en dan bedoel ik dus specifiek voor VB.NET 2003, want andere talen zijn wel redelijk te vinden op google)
Het ImageList verhaal krijg ik wel werkend, maar standaard worden de images geresized naar 16x16px. Dit IS te wijzigen bij de properties panel. Alleen niet IN-Code.
code:
Dit gaat goed zolang in de properties panel van het ImageList ook maar 142; 112 staat. Zo niet, dan crash boem. 1
| ImageList1.ImageSize = New Size(142, 112) |
Mijn images zijn verschillend van afmetingen, dus hoe pak ik dit het beste aan?
[ Voor 6% gewijzigd door Cheater op 24-03-2006 20:48 ]