Geforce 6600GT + X-Fi Platinum = Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Psychoray
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 21:17
M'n broertjes videokaart (GF4 Ti4200) is gisteren overleden, dus heeft hij vandaag een (tweedehands) Palit 6600GT (AGP) opgehaald.

Videokaart vervangen, opgestart, drivers geinstalleerd, reboot, probleem. De kaart wil niet hoger dan 800x600 4-bit. Apparaatbeheer nagekeken: Fout bij de Geforce 6600GT: Onvoldoende systeembronnen beschikbaar.

Andere videokaart erin etc. Boel doet het gewoon weer. 6600GT er in, X-Fi kaart er uit, en meteen goed beeld. Blijkt dus dat de X-Fi kaart en de 6600GT het niet met elkaar kunnen vinden.

Ik heb in de BIOS alle onnodige hardware uit gezet. (onboard sound, parallele poort, serieele poort etc). Helpt ook niet. X-Fi in alle andere PCI sloten geprobeerd werkt ook niet. Alle drivers updaten hielp ook niet... Windows reinstall... hielp ook niet. Ik zou echt niet weten wat ik anders nog zou kunnen proberen.

Specs van die PC:

Abit IS7-E Mobo
Intel Pentium 2,8 Ghz
1,25 GB RAM (ongeveer dan he :P)
1 IDE Schijf, 1 SATA schijf.
Palit 6600GT
X-Fi Platinum
Verder geen PCI kaarten er in, en enige onboard spul wat aanstaat zijn LAN en USB. Dat was het wel zo'n beetje :)

Dus mijn vraag aan jullie: Heeft iemand een oplossing? :)

Zijn er misschien mensen die ook een 6600GT + X-Fi hebben? Zo ja: Werkt de boel daar wel? (Anders haal ik morgen even een andere 6600 kaart.)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46

Outerspace

Admin General Chat
Ik heb het vermoeden dat ze op dezelfde DMA/IRQ zitten te werken. Kan je die ook aanpassen? (zou zelf niet 1,2,3 weten hoe dat moet, maar dat zal wel te vinden zijn denk ik)

Wauw, een sig!

• Psychoray
Outerspace schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:23:
Ik heb het vermoeden dat ze op dezelfde DMA/IRQ zitten te werken. Kan je die ook aanpassen? (zou zelf niet 1,2,3 weten hoe dat moet, maar dat zal wel te vinden zijn denk ik)
Mja, was mijn idee ook, ik heb dus al lopen klooien in de BIOS met de IRQ's, maar dat heeft ook niet geholpen... ik had al dus ook al andere PCI sloten geprobeerd i.v.m. IRQ :)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 19:54

charrel

Cortisol4life..

Gewoon even windows opnieuw installeren, die geeft dan verse IRQ's weer aan alles.

[ Voor 5% gewijzigd door charrel op 24-03-2006 20:32 ]

• Psychoray
Psychoray schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:15:

Ik heb in de BIOS alle onnodige hardware uit gezet. (onboard sound, parallele poort, serieele poort etc). Helpt ook niet. X-Fi in alle andere PCI sloten geprobeerd werkt ook niet. Alle drivers updaten hielp ook niet... Windows reinstall... hielp ook niet. Ik zou echt niet weten wat ik anders nog zou kunnen proberen.
;)

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
Bios update gedaan?

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Psychoray
Oeh, nee, nog niet! Zal het meteen even doen...

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
In windows kan je IRQ's gewoon veranderen: In apparatbeheer> view >resources bij type> IRQ

[ Voor 42% gewijzigd door ToFast op 24-03-2006 20:53 ]

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 02:39
heb hetzelfde probleem gehad, andere situatie. bij mij was de oplossing te vinden door eerst de kaart er uit te slopen, daarna ALLE zooi van die kaart van je pc af te gooien (drivercleaner pro) en daarna in een ander pci slot te stoppen. de drivers houden namelijk de irq vast, dus als je die er afgooit zonder de kaart er in krijg je bij herinstallatie in een ander slot gewoon een anderen irq (bij mij tenminste). anders kun je in apparaat beheer ook de irq handmatig veranderen (geeft n hoop shit, maar kan wel) IMO is herinstallatie van windows een betere optie dan het handmatig doen van de irq's. maar probeer eerst dr uit pluggen, deinstall, clean, inplug in opnieuw installeren. dat hielp bij mij.
zoek anders google maar es op manual irq.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 13:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Plug and play aanzetten in het bios? Enige wat ik zou kunnen bedenken wat je (zo te zien) nog niet geprobeerd heb. Je zou ook kunnen kijken of er voor beiden nieuwe drivers zijn.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Psychoray
Mr Alfabet schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:50:
heb hetzelfde probleem gehad, andere situatie. bij mij was de oplossing te vinden door eerst de kaart er uit te slopen, daarna ALLE zooi van die kaart van je pc af te gooien (drivercleaner pro) en daarna in een ander pci slot te stoppen. de drivers houden namelijk de irq vast, dus als je die er afgooit zonder de kaart er in krijg je bij herinstallatie in een ander slot gewoon een anderen irq (bij mij tenminste). anders kun je in apparaat beheer ook de irq handmatig veranderen (geeft n hoop shit, maar kan wel) IMO is herinstallatie van windows een betere optie dan het handmatig doen van de irq's. maar probeer eerst dr uit pluggen, deinstall, clean, inplug in opnieuw installeren. dat hielp bij mij.
zoek anders google maar es op manual irq.
Al Windows reinstall gedaan, hielp niet :)

• Psychoray
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:51:
Plug and play aanzetten in het bios? Enige wat ik zou kunnen bedenken wat je (zo te zien) nog niet geprobeerd heb. Je zou ook kunnen kijken of er voor beiden nieuwe drivers zijn.
Plug & Play aan... helpt ook niet, helaas.

@Ikbengoofy: BIOS ge-update, werkt ook niet...

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 08:54
verkeerde voeding? lijkt me eigenlijk een beetje onlogisch, maar het zou kunnen.. En probeer anders eens op de site van creative te zoeken over compitabiliteits probs.. en/of andere nforce drivers gebruiken..

• ToFast
  • Laatst online: 22-02 15:08
krijgnuwat schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:20:
verkeerde voeding? lijkt me eigenlijk een beetje onlogisch, maar het zou kunnen.. En probeer anders eens op de site van creative te zoeken over compitabiliteits probs.. en/of andere nforce drivers gebruiken..
Nee geen verkeerde voeding joh. IRQ-probleem, de-installeer de geluidskaart, start opnieuw op zonder geluidskaart, zorg ervoor dat de videokaart goed geinstalleerd wordt / is.

Doe daarna de geluidskaart in een ander pci slot en probeer het opnieuw.
Zet in het bios aan dat de irq's eenmaal opnieuw worden toegewezen. (weet zo niet precies hoe die optie heet) Maar die kan je op enabled zetten, na herstart is die weer weer op disabled)

[ Voor 6% gewijzigd door ToFast op 24-03-2006 21:24 ]

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-07 13:03

MeNTaL_TO

The future is not set

Handmatig IRQ toewijzen in het bios aan de pci kaart (agp is dacht ik altijd 9).
Wel slecht dat de X-Fi blijkbaar niet aan irq sharing doet (maar goed, creative is daar wel vaker goed in rare dingen)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Psychoray
ToFast schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:23:
[...]

Nee geen verkeerde voeding joh. IRQ-probleem, de-installeer de geluidskaart, start opnieuw op zonder geluidskaart, zorg ervoor dat de videokaart goed geinstalleerd wordt / is.

Doe daarna de geluidskaart in een ander pci slot en probeer het opnieuw.
Zet in het bios aan dat de irq's eenmaal opnieuw worden toegewezen. (weet zo niet precies hoe die optie heet) Maar die kan je op enabled zetten, na herstart is die weer weer op disabled)
Ook al gedaan, hielp ook niet :)

• Psychoray
MeNTaL_TO schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:32:
Handmatig IRQ toewijzen in het bios aan de pci kaart (agp is dacht ik altijd 9).
Wel slecht dat de X-Fi blijkbaar niet aan irq sharing doet (maar goed, creative is daar wel vaker goed in rare dingen)
Zal het even proberen :) Brb

• Psychoray
Allerlei combinaties van toewijzingen geprobeerd, heeft helaas niets geholpen. Ga nu even kaart/drivers volledig uninstallen, in ander PCI slot drukken, en dan weer eens de X-Fi installeren... + nog even klooien met de IRQ settings...

• Psychoray
In de BIOS zitten klooien dus... X-Fi toegewezen aan 4, had totaal geen effect. Kaart opnieuw geinstalleerd + verplaatst (again), en nu staat de kaart volgende Windows op 21, en daarvoor op 23. Maar verder is er niks veranderd dus... als er geen suggesties meer zijn sloop ik de X-Fi er nu even zodat er nog gegamed kan worden met onboards sound, en dan haal ik morgen een andere 6600 kaart op...

Bedankt voor de reacties mensen, als ik morgen de kaart haal zal ik dan even de resultaten posten :)

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
het zou toch gewoon moeten werken???

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• Psychoray
ikbengoofy schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:13:
het zou toch gewoon moeten werken???
Mja, eigenlijk wel, maar dat doet ie dus niet :'(

Naja, ik haal vandaag gewoon een andere kaart op, en als die het ook niet doet ligt het dus gewoon aan de X-Fi kaart... of Mobo misschien, maar ik heb hier nu geen ander mobo om dat op te testen...

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:11
Zit de molex-stekker wel op de videokaart aangesloten?

• Psychoray
MarcoC schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 15:45:
Zit de molex-stekker wel op de videokaart aangesloten?
lol, ja

Naja, net nieuwe kaart gehaald ASUS 6600, er ingedrukt, maar geeft hetzelfde probleem... nog rond gaan klooien met IRQ's, maar dat hielp dus ook niet.

Btw, ik hier nog een mobo liggen met een AGP 4x slot, zal een AGP 8x kaart daar op kunnen draaien?
(Om de X-Fi + 6600 op een ander mobo te testen.)

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 19:28
Psychoray schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 16:53:
[...]

lol, ja

Naja, net nieuwe kaart gehaald ASUS 6600, er ingedrukt, maar geeft hetzelfde probleem... nog rond gaan klooien met IRQ's, maar dat hielp dus ook niet.

Btw, ik hier nog een mobo liggen met een AGP 4x slot, zal een AGP 8x kaart daar op kunnen draaien?
ja

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-08 21:43

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]

lol, ja

Ja, dat gaat wel werken. Zelf heb ik hier een ATI Radeon 9800 Pro op een dual Athlon plankje met AGP 4x (Pro) slot draaien en dat gaat uitstekend.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Psychoray
Ok, bedankt :) Denk dat ik dat nog maar even gaan proberen dan...

Verwijderd

onze vid (gf7800GT had ook een conflict met onze netwerkkaart, ook iets met bronnen ofzow, maar door op probleem oplossen te klikken, dee hij het weer (en gewon een paar x rebooten :P))

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-04 13:56
[...]

lol, ja

Doe ik ook, levert geen problemen op...

Misschien moet je eens aan een vriend o.i.d. vragen of je bij hem deze combinatie mag uittesten. Je stopt in zijn pc dus tijdelijk even jouw 6600 en X-Fi en kijken of het daar problemen geeft. Geeft het daar hetzelfde probleem, dan weet ik het niet. Geeft het daar geen problemen, dan kan het aan van alles liggen: brakke voeding, mobo iets verkeerd...
Pagina: 1