Toon posts:

OSS werkt niet maar ALSA wel!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje dit probleem. Ik heb geen geluid bij spellen of programma's die gebruik maken van OSS. ALSA werkt prima en ik heb overal wel geluid in KDE.

Ik gebruik Linux Suse 10. Standaard installatie en vanaf het begin geen geluid gehad met Open Sound System.

Mijn soundkaart is een Soundblaster Audigy 2 en ik heb ook nog een TV Kaart in mijn pc zitten dat waarschijnlijk als DSP1 word herkent.

In Cedega zit een test die alles zou moeten testen. Het systeem komt hier vlekkeloos doorheen. Helaas is er GEEN geluid bij OSS terwijl dit wel als werkend word beschouwd.

Het is ook geen mixer probleem omdat ik alle 35 schuifjes in Kmix heb geprobeerd. Ik heb een /dev/dsp en een /dev/dsp1 beide hebben geen geluid.

Hoe krijg ik mijn geluid werkend?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

heb je de oss plugin voor alsa gebrobeerd?

>.< >.< >.< >.<

Verwijderd

Topicstarter
daft_dutch schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:12:
heb je de oss plugin voor alsa gebrobeerd?
OSS Plugin ? Ehm ik draai pas een week echt helemaal Linux zonder Windows. Ik heb Windows verwijderd en draai nu alleen nog maar Linux.

Van een OSS Plugin heb ik nooit gehoord. Waar haal ik dat vandaan ? Als ik het goed begrijp vervangt deze plugin OSS ?

Verwijderd

Bij alsa zit ook een oss-emulatie. Ik weet niet precies hoe het werkt eerlijk gezegd, maar bij Slackware heb je daar een package voor wat bij alsa hoort (alsa-oss). Ik neem aan dat je dat voor SuSE ook hebt.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
zoals hierboven al wordt gezegd: bij alsa zit normaal ook emulatie voor oss, dat het bij jou niet werkt betekend dat het of gemute is, of dat het niet geinstalleerd is.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja kan alleen dus niets vinden over OSS emulatie in Suse. Het Kmix programma heb ik alles aanstaan.

Ik zou dus niet weten of het nu geinstalleerd is of niet.

Misschien nog handige extra informatie... Wanneer ik een OSS gebruik hoor ik wel knipser/ruis ineens. Dit stopt wanneer ik het OSS weer sluit..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 14:49 ]

Pagina: 1