Is dit compatible? DirectX 10 met een Geforce7800GTX, zit namelijk te denken om naar SLI te gaan, maar ik zou het prettig vinden om te weten of dit compatible is.
De 7800GTX is een directx9 kaart voor zover ik weet.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ik zal het kort houden, nee.
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
Uiteraard is dat compatible, maar de chip is er niet speciaal voor gemaakt. DirectX 10-only features zullen dus softwarematig moeten worden gerenderd.
Dat softwarematig gerenderd, is dat al eerder gedaan bij vorige kaarten, of is het al bekend hoe dat gaat lopen? Als ik het zo lees, zal dat niet echt lekker gaan lopen. En is volgens mij verstandig om bij windows te blijven?MPmad schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:43:
.. DirectX 10-only features zullen dus softwarematig moeten worden gerenderd.
Verstandig om bij Windows te blijven? Direct-X is zowiezo een Windows aangelegenheid. Of begrijp ik je nu niet precies? Zijn er uberhaubt al direct-x 10 kaarten gezien direct-x 10 nog uit moet komen?
Bij windows, omdat ik linux met transgaming wou gaan uitproberen. En directx-10 de vraag omdat ik een 7800gtx wil gaan kopen om me sli te kunnen gebruiken.Bor de Wollef schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:52:
Verstandig om bij Windows te blijven? Direct-X is zowiezo een Windows aangelegenheid. Of begrijp ik je nu niet precies? Zijn er uberhaubt al direct-x 10 kaarten gezien direct-x 10 nog uit moet komen?
Hij bedoeld XP ten op zicht van Vista denk ik. Ik denk dat je gewoon bij een goede up-to-date configuratie van XP kan blijven zonder veel problemen. SLI lijkt me dan ook geen afrader
. DX10 zal ook echt wel gaan (in games en in Vista). Moet je voorstellen dat je nu geen DX10 games kan spelen met 2 x 7800 ... echt wel dus
. En denk je dat iemand met een enkele 7800 geen Vista kan draaien? Jawel hoor
! Niet te veel zorgen en veel plezier eraan beleven.
De meeste mensen deugen!
repect voor de keuze van de TS. maar ik zou toch echt nog ff wachten op directx 10. dx9 is nl behoorlijk uitgemolken. dx10 zou tegelijk uitkomen met het verschijnen van vista.. helaas is dit dus uitgesteld tot jan 2007. maar goed daarna of daarvoor zullen de hardware kaarten ook wel aan de lopende band verdwijnen. dat willen ze niet missen bij ati en nvidia
Verwijderd
Dan zou IK toch alweer.... upgraden, maar is het niet dat dan de eerste dx10 kaartjes toch net zo goed zullen presteren als de dx9 kaartjes ( het begin ).explorer007 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:02:
repect voor de keuze van de TS. maar ik zou toch echt nog ff wachten op directx 10. dx9 is nl behoorlijk uitgemolken. dx10 zou tegelijk uitkomen met het verschijnen van vista.. helaas is dit dus uitgesteld tot jan 2007. maar goed daarna of daarvoor zullen de hardware kaarten ook wel aan de lopende band verdwijnen. dat willen ze niet missen bij ati en nvidia
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2006 20:10 ]
Eh, puur Direct-X 10 zal niet gaan gezien de kaart dat niet native ondersteund. Het enige waar je dan nog op kan hopen dat er het een en ander in software gedaan kan worden. Mensen met een direct-x 8 kaart zien direct-x 9 effecten ook niet hoor.marzzman schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:55:
Hij bedoeld XP ten op zicht van Vista denk ik. Ik denk dat je gewoon bij een goede up-to-date configuratie van XP kan blijven zonder veel problemen. SLI lijkt me dan ook geen afrader. DX10 zal ook echt wel gaan (in games en in Vista). Moet je voorstellen dat je nu geen DX10 games kan spelen met 2 x 7800 ... echt wel dus
. En denk je dat iemand met een enkele 7800 geen Vista kan draaien? Jawel hoor
! Niet te veel zorgen en veel plezier eraan beleven.
Nofi maar met zo'n instelling kun je ook gaan wachten op Direct-X 11 of 12. Je raad aan een jaar lang te wachten om een grafische kaart te kopen? Een high end kaart gaat toch al geen jaren mee.explorer007 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:02:
daar heb je wel gelijk in.. maar toen ik mijn 9500 net had presteerde die misschien niet zo competitief maar dat was omdat in het begin directx 9 totaal niet uitgebuit werd. zie de verschillen maar eens tussen futuremark 2003 en 2006 allebei dx9. btw mijn radeon 9500 draait nog steeds prima, niet top maar logisch dat ik dat ook niet mag verwachten. wat ik wil zeggen dat een early bird het veel langer uit gaat zingen, als je dus heel ff wacht op de next gen videokaarten heb je daar op langer termijn meer aan.Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:09:
[...]
Dan zou IK toch alweer.... upgraden, maar is het niet dat dan de eerste dx10 kaartjes toch net zo goed zullen presteren als de dx9 kaartjes ( het begin ).
Dat vind ik dus reinste bullshit, en wel omdat...Bor de Wollef schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:11:
[...]
Nofi maar met zo'n instelling kun je ook gaan wachten op Direct-X 11 of 12. Je raad aan een jaar lang te wachten om een grafische kaart te kopen? Een high end kaart gaat toch al geen jaren mee.
- directx9 al bijna 5 jaar oud is.
- directx 11 nog zeker 6 of 7 jaar op zich zal laten wachten.
- de programmeer mogelijkheden (dmv api's enzo) van dx10 heel veel belovend zijn. (waardoor we dus maximale ontwikkelingen op het gebied van graphics mogen verwachten.)
- dat met directx 9 bij een spel hoe snel je proc ook is altijd 100% bezet in gebruik is. dit komt omdat er in dx 9 nog teveel taken softwaremaitg gebeuren(oftewel door de proc berekend moeten worden.)
Het is de planning dat bij dx10 dit allemaal door de graphics hardware overgenomen gaat worden. - edit: en nog 1 ding de eerste directx 9 kaarten (ati radeon 9700) waren 4 maanden voordat directx 9 werd gelaunched al op de markt gezet. ik vermoed dat dit nu niet anders het geval zal zijn.
[ Voor 44% gewijzigd door explorer007 op 24-03-2006 21:04 ]
Het is volgens mij meestal zo dat een vroege kaart van een bepaalde generatie nooit erin uitblinkt. Vroege D8 kaarten ondersteunden bijvoorbeeld d8 dan wel helemaal, maar de prestaties erin waren redelijk zwak. Zo ook met D9, en ik verwacht dus eigenlijk ook niet zoveel anders met de eerste d10 kaarten. Tuurlijk zullen ze sneller zijn dan de d9 kaarten, maar puur voor de d10 effecten zou ik het niet doen. Tegen de tijd dat d10 goed en wel ingeburgerd en gebruikt wordt, kan je kaart het allang niet meer goed aan. Dus tenzij die dingen volgende week in de winkel liggen zou ik er niet op wachten, anders BLIJF je bezig...
Flickr | Olympus E-M1 + E-M10
Early adapter? Ik zei ook niet dat hij alle effecten zou behoudenBor de Wollef schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:10:
[...]
Eh, puur Direct-X 10 zal niet gaan gezien de kaart dat niet native ondersteund. Het enige waar je dan nog op kan hopen dat er het een en ander in software gedaan kan worden. Mensen met een direct-x 8 kaart zien direct-x 9 effecten ook niet hoor.
Je hebt gelijk, dat wel, maar ik vind niet dat je je over dat soort punten druk moet maken. Als ik nu een nieuwe videokaart wil moet ik die nu kopen. Koop ik een mooie kaart als een 7800 of 7900 dan kan ik daar nog prima mee vooruit. Ik denk dat er tegenwoordig teveel gepusht wordt en teveel "jalouzie" is. Als je een mooie kaart hebt moet je je niet rot voelen als er een maand later een betere uitkomt of een spel dat niet meer op ultra high te spelen is. Gewoon genieten van je spullen joh! Daar zijn die dingen toch voor in het leven geroepen? Tweakers zijn we dan wel, maar tweaken is toch begonnen als je pc lekker fijn tunen zodat hij lekker loopt en niet als een of andere koopgekte om continue maar nieuwe spullen in huis te halen en prima werkende spullen weer door te schuiven.
Maar zo zie ik het, dit zijn lange posts die ietwat offtopic gaan. Maar nogmaals, TS --> ga lekker aan de slag met die kaarten. Wacht nog even met SLI tot er misschien een prijsdaling opkomt (met het oog dat je kaarten niet uit productie gaan en je er nog wel een kan vinden) en prik er dan een bij (denk aan je voeding)
De meeste mensen deugen!
edit: fout, kan weg
[ Voor 200% gewijzigd door killingdjef op 25-03-2006 00:28 ]
en nu de vraag andersom , gaan directX10 kaarten werken met directX9?
tegen juni juli komen bijde GPU makers met nieuwe series op de markt(als het goed is!?) die gemaakt zijn voor DX10 , alleen is DX10 dan nog niet uit ...
ik ben van plan tegen die tijd een nieuw systeem aan te schaffen , dus begin me nu toch wel redelijk af te vragen
weet dat de vraag niet te beantwoorden is . maar toch
tegen juni juli komen bijde GPU makers met nieuwe series op de markt(als het goed is!?) die gemaakt zijn voor DX10 , alleen is DX10 dan nog niet uit ...
ik ben van plan tegen die tijd een nieuw systeem aan te schaffen , dus begin me nu toch wel redelijk af te vragen
weet dat de vraag niet te beantwoorden is . maar toch
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Wat is dit nu weer voor kul? Tenzij je een fpscap gebruikt, zal je cpu altijd wel wat te doen hebben. Er valt altijd wel wat te berekenen. Elke cpu-cycle die potentieel niet gebruikt wordt, is een potentiele frame per seconde die je kwijt raakt, om het zo maar te stellen.explorer007 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:52:
[...]
• dat met directx 9 bij een spel hoe snel je proc ook is altijd 100% bezet in gebruik is. dit komt omdat er in dx 9 nog teveel taken softwaremaitg gebeuren(oftewel door de proc berekend moeten worden.)
Daarnaast zou ik nu nog een jaar wachten op de eerte dx10 kaart. Ik zou beter nu een kaart kopen en dan een tweede generatie van de dx10 kaarten.
Verwijderd
Volgens mij waren Direct X backwards compat.
Native => zonder truukjes of hulpmiddelen
Compat. => met truukes of hulpmiddelen
Aangezien dat CPU ook wat kan voor graka rekenen is een TNT2 compat met de nieuwe games (alleen kost veeeeeeeel cpu kracht) (een voorbeeld!!!).
Als iemand die wil een direct 10 kaart wil hebben, laat hem, het is zijn geld. Als iemand denkt dat een 6200 512 mb sneller is dan een Geforce 4 Ti4600 64mb, laat hem. Je hoeft maar 1x te zeggen, als hij niet luistert, pech. Bijna NIEMAND hier op gott weet hoeveel cpu kracht nodig heeft om DX10 dingen te laten draaien op een non DX10 graka, dus discussie over wachten wel of niet is een beetje zinloos.
Ik kan alleen maar zeggen dat tussen het uitbrengen van DX10 en werkelijke massaal gebruik van DX10 zit een HEEL VEEL TIJD tussen. Dus tegen die tijd is er weer een vele male snellere Graka dan die 7800 gtx (waarom niet een 7900?).
@bor Wellef het kan wel jaren mee, Hangt alleen af van je eisen
. Ik draai al jaren tevreden met mijn G4 TI4200 en voldoet nog steeds aan mijn eisen (van Starcraft tot Warcraft 3 nu). Ik wacht nu op een The Most Bang For Bucks Graka netals de G4 TI4200. Alleen die zijn er niet meer. (9500 was er een maar te snel na de 4200, 6800GS is een beetje laat, ff kijken of de 7900GS iets is) Dus.....
Native => zonder truukjes of hulpmiddelen
Compat. => met truukes of hulpmiddelen
Aangezien dat CPU ook wat kan voor graka rekenen is een TNT2 compat met de nieuwe games (alleen kost veeeeeeeel cpu kracht) (een voorbeeld!!!).
Als iemand die wil een direct 10 kaart wil hebben, laat hem, het is zijn geld. Als iemand denkt dat een 6200 512 mb sneller is dan een Geforce 4 Ti4600 64mb, laat hem. Je hoeft maar 1x te zeggen, als hij niet luistert, pech. Bijna NIEMAND hier op gott weet hoeveel cpu kracht nodig heeft om DX10 dingen te laten draaien op een non DX10 graka, dus discussie over wachten wel of niet is een beetje zinloos.
Ik kan alleen maar zeggen dat tussen het uitbrengen van DX10 en werkelijke massaal gebruik van DX10 zit een HEEL VEEL TIJD tussen. Dus tegen die tijd is er weer een vele male snellere Graka dan die 7800 gtx (waarom niet een 7900?).
@bor Wellef het kan wel jaren mee, Hangt alleen af van je eisen
Met die redenatie zou je nou ook nog steeds goed met een 386 uit de voeten kunnenVerwijderd schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 05:09:
@bor Wellef het kan wel jaren mee, Hangt alleen af van je eisen.
Verwijderd
Als ik alleen in DOS werk jah! Je advisteert ook geen Dual Opteron Dual Core met 7900GT SLI met 4gb mem, 2x WD Raport 150 gb en 2x WD 500 gb aan een simpele huisvrouw/man die alleen gaat internetten en een beetje word typen? (OK hij kan dan zeker 6 jaar meegaan!)Bor de Wollef schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:32:
[...]
Met die redenatie zou je nou ook nog steeds goed met een 386 uit de voeten kunnen
Pagina: 1