PCTV PRO: Hoe werkend krijgen onder XP

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
ik begin behoorlijk moedeloos te worden. Ik heb een oud pctv pro kaartje in m'n pc gestopt. Installatie gaat goed (heb nieuwste drivers geinstallleerd etc) maar ik krijg met geen mogelijkheid zenders.

Ik heb een amd 64 met een ati radeon 9800 pro. Draai xp sp2 .

Wat heb ik geprobeerd na het lezen van diverse topics/google bevindingen:

- pc geaard dmv draad aan verwarming
- alleen drivers geinstalleerd, daarna dscaler
- christv geprobeerd

Allemaal geen resultaat.

Ik begin het op te geven en denk dat ik maar een nieuwe koop. Heeft iemand nog een tip waar het misschein aan zou kunnen liggen?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 13:38
Ik heb hem hier draaien op een Asus P4c800-e Deluxe met als graka een Asus AX850XT onder XP sp2, m.a.w. het kan prima.

Hoe zit het met de kwaliteit van het aangeboden signaal (testen op een ander apparaat!!, tv'tje ofzo)? De mijne heeft een sterk signaal nodig, anders krijg ik al gauw aanzienlijke ruis.

Probeer (in de originele software) eens de stand 'antenne' bij het zenders zoeken (slowscan!), ook al ben je mogelijk op de kabel aangesloten.

Sluit je pc aan op een geaard stopkontakt (!), aarding aan de verwarming is flauwekul.

• Tennisbal
ParkOverall schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 21:35:
Ik heb hem hier draaien op een Asus P4c800-e Deluxe met als graka een Asus AX850XT onder XP sp2, m.a.w. het kan prima.

Hoe zit het met de kwaliteit van het aangeboden signaal (testen op een ander apparaat!!, tv'tje ofzo)? De mijne heeft een sterk signaal nodig, anders krijg ik al gauw aanzienlijke ruis.

Probeer (in de originele software) eens de stand 'antenne' bij het zenders zoeken (slowscan!), ook al ben je mogelijk op de kabel aangesloten.

Sluit je pc aan op een geaard stopkontakt (!), aarding aan de verwarming is flauwekul.
kabel is goed (net gecheckt met tv). MEt originele software vind ik ook niks, ook niet met slow search. Het rare is dat ik hem in een andere pc heel even 1 zender heb gezien maar daarna niet meer.

aarden is niet mogelijk, zou dan een kabel van 20 meter moeten trekken en doe ik niet. Verwarming zou ook prima moeten werken

ik zou een verlengsnoer kunnen aansluiten aan een stopcontact met aarde. Das misschein wel een idee. :P

[ Voor 7% gewijzigd door Tennisbal op 24-03-2006 22:43 ]

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 13:38
Heb je zo'n type met een koppel-stuk voor de antenne-aansluiting: dan wel gebruiken, want de
aansluiting op de kaart is dan niet geschikt voor een normale male coax plug.

Bekijk de kaart eventueel eens op, mogelijk, zichtbare defecten, slechte (losse) soldeer-verbindingen
bijvoorbeeld.

Wat zegt de meegeleverde diagnose-software ('assistent' of iets dergelijks)?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:06

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het is de bedoeling dat je de zenders handmatig opgeeft, met die auto-search (slow of fast...) krijg je met goed geluk 5 zenders.

Heb er zelf ook eentje liggen..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Tennisbal
excuus, vergeten te vermelden dat ik uiteraard handmatig geprobeerd heb tig zenders toe te voegen zonder succes.

De kaart is oud, heeft jaren ergens liggen verstoffen. Ik ben er dus niet goed mee omgegaan :P ik denk dat hij gewoon overleden is. Tvassistent zegt dat hij prima werkt, andere check dit ken ik neit?

Welke raden jullie aan als alternatief? Ik ben niet geintereseerd in radio, 1 tuner vind ik denk wel genoeg. Ik zag de OEM realease van Haupage staan voor 27€ deze is zeker niet wmc compatible?

• Tennisbal
ik koop morgen een Hauppage Wintv pvr 150MCE ben ik gelijk van al het gezeik af en kan ik lekker mpeg 2 hardware encoding doen

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Probeer eerst eens de nieuwste 4.x versie van DScaler. Hier zijn geen drivers voor nodig, dus zorg dat je die allemaal eerst uninstalled. Zorg dat "source" op "tuner" staat (exacte termen weet ik ff niet, maar dus je tuner als input ipv s-video en composiet etc). Probeer de verschillende frequency scans of geef handmatig een frequentie van Nederland 1 bijvoorbeeld in (te vinden op de site van je kabelboer).

Check het bestand c:/programfiles/dscaler/channel.txt en probeer dat eventueel te tweaken zodat "Argentina Cable Frequency" bijv. in werkelijkheid de voor jouw geschikte frequenties bevat. Het formaat ligt voor de hand: 625,25 MHz -> 625250000.

Als dat niet lukt, zou je het nog kunnen proberen met DirectShow drivers zoals deze:
http://btwincap.sourceforge.net/
of
http://www.iulabs.com/drv/download.shtml
Van die laatste site kan je ook een trail-versie van iuVCR downloaden (vrij stabiel programma), waar ook een tuning mogelijkheid op zit, om te testen.

Als dat allemaal niet werkt, zou je nog kunnen proberen om in je BIOS wat te spelen met PCI timings en dergelijke, de oude PCTV pro wil nog wel eens achterblijven bij een moderne PC.

This can no longer be ignored.

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Hauppage heb ik ook, weet 2 dingen:

Een sterk signaal is echt nodig, dus misschien een versterker ertussen douwen.
Je moet zelf de frequenties opzoeken (vaak op de site van je kabelexploitant) en geef die handmatig in, mijn Hauppage vond helemaal niets, en dat kan ook weer te maken hebben dat het signaal te zwak is.

• Tennisbal
gabiballetje schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 01:39:
Hauppage heb ik ook, weet 2 dingen:

Een sterk signaal is echt nodig, dus misschien een versterker ertussen douwen.
Je moet zelf de frequenties opzoeken (vaak op de site van je kabelexploitant) en geef die handmatig in, mijn Hauppage vond helemaal niets, en dat kan ook weer te maken hebben dat het signaal te zwak is.
welke heb je? de 150? ik denk dat ik namelijk toch voor de duurdere ga van 89€ ipv MCE edition

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

tennisbal schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 02:19:
[...]

welke heb je? de 150? ik denk dat ik namelijk toch voor de duurdere ga van 89€ ipv MCE edition
Ik heb zelf de 150MCE voor Media Center en heb echt perfect beeld. Zit denk ik 15 meter gamma kabel tussen en beneden staat een gamma versterker (15 euro :P). Beeld is zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/61fc87a79ae9087305cc0ccd6d7131ab/full.jpg

Aardig scherp denk ik zo :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• bachhimself
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 12:58
Heb zelf ook net een mce editie en denk ik wel 35 meter Coax aan elkaar geknoopt... Maar geen problemen met het beeld.
Pagina: 1